Hyacinth skriver:
Lige præcis. I vores vuggestue har under halvdelen af de ansatte selv børn - store som små. I min optik kan man ikke udtale sig om dagligdagslivet med børn - f.eks. emnet omkring hente/aflevere, når man reelt set ikke ved en fløjtende fis i huen om det pga manglende personlig erfaring. Et barn mistrives ikke, fordi mor og far har fuldtidsarbejde. Det er nok de færreste forældre der jubler over, at aflevere børn fra 7-15, men da det er sådan vores samfund er opbygget nu til dags, er det nok de færreste der har økonomi til at være på deltid eller helt hjemmegående.
Vi har vores børn i inst. fra 7-15 alle dage i ugen. Min mand møder enten 7 eller 7.30 og jeg møder 8, da jeg går i skole. Han har så fri kl 15-15.30 og jeg har fri kl 14.10, men har selvfølgelig transporttiden til jeg er hjemme og ydermere vælger jeg at bruge 30-45 min. på lektier af flere årsager; 1) Jeg vil hellere være mere nærværende, når de er hentet, 2) jeg har mange lektier, 3) fordi min hjerne fungerer bedre kl 14.30 end kl 23..
Jeg synes det er enormt dømmende at sidde som pædagog/medhjælper og udtale sig om hvorvidt folk kan være afl.tiden bekendt. Måske de burde fokusere på de børn der virkelig HAR brug for deres øjne og ører - de børn der alt for sjældent bliver set - børn med seksuelle misbrug, generel mistrivsel, alkoholmisbrug mv. derhjemme.
er ikke selv pædagog, så kan ikke rigtig udtale mig
men når man høre at største delen af børn går i inst selvom den ene forældre går hjemme, på kontanthjælp eller er førtidspensionist .. og så skal børnene alligevel så meget i inst som muligt ? Så skulle man da have ladet være at få børn.. (Kender selv nogen af disse mennesker personligt som gør det)
og ingen tvivl om at de hellere vil være sammen med mor og far, men de har jo en frygtelig masse andet de skal efter skole/job.. slappe af er F.eks. hoved undskyldningen her ..
I gamle dage gik børnene hjemme til de skulle i skole, ved godt det ikke kan lade sig gøre for de fleste, og fred være da med det, arbejde er som tidligere nævnt en glimrende undskyldning.. Men kan ikke forstå man ikke kan have sine børn hjemme- når man selv er hjemme..
Anmeld