Tager jeg det for personligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
DianaRJS skriver:

så du ville simpelthen hellere ødelægge barnets rytme fordi dp synes man godt kan morgenhygge?

Så bliver rytmen jo bare at de tre dage bliver barnet afleveret senere. Og er sikker på barnet hellere vil hygge med far og mor. Barnet ved da hellere ikke om det bliver afleveret kl 7 eller 8.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Vores dagpleje mor har to børn lige pt, vores og en anden...

Den anden bliver afleveret kl. 9.30 fordi H'n sover længe og forældrene møder sent på arbejde..

Vores bliver normalt afleveret kl. 7.00- 7.30 da min kæreste møder kl. 7.30 og jeg selv møder i skole kl. 8.00 2 gange i ugen..

Vi har altid afleveret vores mellem 7.00 - 7.30 fordi det passer godt ind i vores rytme..

Men jeg er begyndt at blive lidt støt over vores dagplejemors ord.

Vi kommer med vores idag kl. 7.00 - Hun siger "Hvad er det i gør galt siden h*n vågner så tidligt?" - Hvorfor morgenhygger i ikke med jeres barn så i ikke skal komme så tidligt?" Jeg har det sådan lidt mærkeligt med de ting hun siger, hun får mig til at føle vi er dårlige forældre og at vi egentlig bare gerne vil aflevere vores for at blive fri for vores barn, hvilket ikke passer, men det passer bare godt ind i vores rutiner så jeg kan nå bus osv.. Hmm... Der står i vores kontrakt at hun åbner kl. 6.00- 17.00 hver dag, så hvad er problemet tænker jeg? Har hun vænnet sig til at det andet barn kommer så sent, at det er belastning at vi kommer tidligt..  For det virker sådan...

Jeg kan skide godt lide vores dagplejemor og det samme kan vores barn, men føler bare ikke at hun taler pænt til os overhovedet!

Nogen gode råd?

Det er da en underlig kommentar at komme med! Var selv blevet lidt fornærmet og a la "bland dig udenom".

Anmeld

23. august 2013

lycly

mor:) skriver:

Nu er det jo en debatside hvor hun spørge om andres holdninger. Hvis ts afleverer hver dag kl 7 så vil jeg give dp mor ret. Det er meget tidligt. Men det er en klodset mor dp mor får det fortalt.

Nej, hun beder om råd - der er forskel

Anmeld

23. august 2013

Carina:-)

sandramor skriver:

Præcis helt enig

Altså børn trives trods alt bedst med de samme rutiner hver dag og det lyder jo til det kun er et "problem" for dp og helt ærlig altså! Hvis hun ikke bryder sig om at starte så "tidligt" må hun jo finde noget andet at lave folk har jo er arbejde at passe

Jeg er enig i at dpmor ikke skal blande sig-

Men hvordan kan man ødelægge et barns rutiner ved at aflevere en time senere 3 gange om ugen?

Små børn aner jo intet om hvad klokken er ,og har heller ikke tidsfornemmelse.

Desuden så ville jeg som mor synes at hvis det kunne lade sig gøre ville jeg gerne selv have den tid om morgen med mit barn+ at der er jo ingen at lege med de første timer når det andet barn kommer senere.

Lige et sidespor

Anmeld

23. august 2013

Tip!

Hun er på arbejde, og du betaler hende for at passe dit barn.. 

du kan i realiteten aflevere kl 6 og hente igen kl 17.... 

jeg kan godt forstå at du gerne vil opretholde en normalt hverdags rytme, selv de dage du skal senere afsted/holder fri what ever..

Det er hendes arbejde, lønnen kommer på hendes konto om hun har børn fra 9-15 eller 6-17 hver dag.. 

Anmeld

23. august 2013

sandramor

Carina:-) skriver:

Jeg er enig i at dpmor ikke skal blande sig-

Men hvordan kan man ødelægge et barns rutiner ved at aflevere en time senere 3 gange om ugen?

Små børn aner jo intet om hvad klokken er ,og har heller ikke tidsfornemmelse.

Desuden så ville jeg som mor synes at hvis det kunne lade sig gøre ville jeg gerne selv have den tid om morgen med mit barn+ at der er jo ingen at lege med de første timer når det andet barn kommer senere.

Lige et sidespor

Det kan man jo da også ved at lægge barnet senere iseng....

En form for tids fornemmelse har de altså... Ve sku godt de ikke kam klokken men de fornemmer jo tiden netop via deres rutiner i hverdagen....
Jamen det er jo også fint at DU gerne vil det.. Men nu er alle jo ikke lige som dig og jeg forstår udemærket at ts ikke ser nogen grund til at lave om på deres rutiner... Hvorfor dog lave om på noget der fungere super...

Er det en ulempe at der ikke er er andet barn der de første par timer?
Min datter blir afleveret kl 8 og da sover den anden formiddagslur og min dp siger at melina nyder at hygge med dp alene.... Og så kan hun lege med drengen når han vågner....

Anmeld

23. august 2013

Carina:-)

sandramor skriver:

Det kan man jo da også ved at lægge barnet senere iseng....

En form for tids fornemmelse har de altså... Ve sku godt de ikke kam klokken men de fornemmer jo tiden netop via deres rutiner i hverdagen....
Jamen det er jo også fint at DU gerne vil det.. Men nu er alle jo ikke lige som dig og jeg forstår udemærket at ts ikke ser nogen grund til at lave om på deres rutiner... Hvorfor dog lave om på noget der fungere super...

Er det en ulempe at der ikke er er andet barn der de første par timer?
Min datter blir afleveret kl 8 og da sover den anden formiddagslur og min dp siger at melina nyder at hygge med dp alene.... Og så kan hun lege med drengen når han vågner....

Men rutinen er jo bare at blive afleveret-så er det jo ligegyldigt om det er kl 07 eller 08 .

Og min pointe var bare at når man har muligheden,synes jeg da det må være at foretrække at være sammen med sit barn frem for at komme tidligt i dp.

Især når det ikke er et problem for barnet der ikke kan klokken .

Også selv om det fungerer super,for det gør det vel også selv om man er sammen med sit barn nogle flere timer om ugen .

Anmeld

23. august 2013

Frk. Himmelblå

sandramor skriver:

Hvorfor virker det voldsomt at aflevere kl 7???

Der er da maaaaaange forældre som aflevere ved den tid så det forstår jeg slet ikke du undrer dig over... Hvad med de forældre der starter kl 7 eller 7.30 på arbejde? De har da ikke mulighed for at aflevere senere..

Til ts: jeg ville også ha blevet stødt over sådan en kommentar fra min dagpleje mor.... Lige nu aflevere jeg den mindste kl 8 efter vi har kørt den store i skole... Men når jeg selv skal starte i skole blir den mindste også aflevere omkring 7.15.. Og det er der da bestemt INTET galt i.... I skal bare gøre som det passer bedst ind i jeres rubiner og så skal dagplejemoderen egentlig bare blande sig udenom....
Men som en anden siger... Sig til hende at i absolut intet gør galt men at det er sådan her det passer bedst ind i jeres rytme så derfor bliver det sådan forstår overhovedet ikke at hun blander sig i det...

Det ved jeg da godt, der er masser, der gør! Men jeg synes bare, det virker lidt voldsomt, når man tager i betragtning, at der ikke er nogen tvingende grund til det 3 dage om ugen. - Tænkte, at det kunne være, dp-moren havde tænkt det samme?

Kommer vel også helt an på, hvilke holdninger, man har til pasning af de mindste/hvor mange timer/hvor tidligt osv.

Anmeld

23. august 2013

Frk. Himmelblå

LuLy skriver:

En ting er at hun undrer sig men hun skal da slet ikke blande sig? Hun skal da bare passe sit job og tage imod børnene, så længe de kommer inden for åbningstiderne! Det er total upassende at blande sig på den måde.

Altså, jeg synes da afgjort, at en dp-mor må "blande" sig. Jeg synes faktisk, det er hendes opgave. Og det er vel kun gætterier, at hun gør det, fordi hun ikke vil passe sit job/stå op. Kan da være, hun gør det af bedste mening. I vuggestuer blander pædagogerne sig da (forhåbentlig) også, når de har en mening eller en undren. - Hvad skulle vi ellers med vores uddannede personale?

Al indblandden er jo ikke kritik. Tværtom. Og i øvrigt kan kritik jo også være konstruktiv.

Var bare det, jeg mente.

Anmeld

23. august 2013

Lotus86

Frk. Himmelblå skriver:

Det ved jeg da godt, der er masser, der gør! Men jeg synes bare, det virker lidt voldsomt, når man tager i betragtning, at der ikke er nogen tvingende grund til det 3 dage om ugen. - Tænkte, at det kunne være, dp-moren havde tænkt det samme?

Kommer vel også helt an på, hvilke holdninger, man har til pasning af de mindste/hvor mange timer/hvor tidligt osv.

Hvis du læser ts indlæg ordenligt vil du se at hun skriver, at barnet normalt afleveres mellem 7-7.30, hun skriver intet sted at barnet afleveres hver dag kl. 07.00. Hun skal møde i skole kl. 08.00, så hun har jo ikke andre muligheder. Er da sikker på hun ville elske at kunne morgenhygge i længere tid, men man skal jo altså passe skole og arbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.