Tager jeg det for personligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

lycly

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes altså også, at det virker noget voldsomt at aflevere hver dag ved 7tiden.. Var det ikke kun 2 gange om ugen, du skulle møde tidligt? Så kunne det vle være en mulighed at holde barnet hjemme til hyggemorgen de 3 andre dage? Tror du ikke bare, det var den undren dpmor havde? Det er jo slet ikke sikkert, hun har noget imod jeres rutine, men undre sig kan man jo altid. - Jeg ville til hver en tid morgenhygge med mine små, hvis jeg kunne .

En ting er at hun undrer sig men hun skal da slet ikke blande sig? Hun skal da bare passe sit job og tage imod børnene, så længe de kommer inden for åbningstiderne! Det er total upassende at blande sig på den måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sandramor skriver:

Hvorfor virker det voldsomt at aflevere kl 7???

Der er da maaaaaange forældre som aflevere ved den tid så det forstår jeg slet ikke du undrer dig over... Hvad med de forældre der starter kl 7 eller 7.30 på arbejde? De har da ikke mulighed for at aflevere senere..

Til ts: jeg ville også ha blevet stødt over sådan en kommentar fra min dagpleje mor.... Lige nu aflevere jeg den mindste kl 8 efter vi har kørt den store i skole... Men når jeg selv skal starte i skole blir den mindste også aflevere omkring 7.15.. Og det er der da bestemt INTET galt i.... I skal bare gøre som det passer bedst ind i jeres rubiner og så skal dagplejemoderen egentlig bare blande sig udenom....
Men som en anden siger... Sig til hende at i absolut intet gør galt men at det er sådan her det passer bedst ind i jeres rytme så derfor bliver det sådan forstår overhovedet ikke at hun blander sig i det...

Håber det er okay jeg blander mig. Men tror du ikke hun synes det er voldsomt nu hvor ts netop HAR muligheden for at aflevere senere de tre dage.
Jeg forstod det ikke som en generel bemærkning til at folk der afleverer kl 7, men det er meget tidligt, når der de tre dage hvor det ikke er nødvendigt.

Anmeld

23. august 2013

lycly

mor:) skriver:

Håber det er okay jeg blander mig. Men tror du ikke hun synes det er voldsomt nu hvor ts netop HAR muligheden for at aflevere senere de tre dage.
Jeg forstod det ikke som en generel bemærkning til at folk der afleverer kl 7, men det er meget tidligt, når der de tre dage hvor det ikke er nødvendigt.

Men er det ikke total ligegyldigt? (Undskyld jeg også lige blander mig) Det skal da hverken dagplejemor eller vi blande os i?

Anmeld

23. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Vores dagpleje mor har to børn lige pt, vores og en anden...

Den anden bliver afleveret kl. 9.30 fordi H'n sover længe og forældrene møder sent på arbejde..

Vores bliver normalt afleveret kl. 7.00- 7.30 da min kæreste møder kl. 7.30 og jeg selv møder i skole kl. 8.00 2 gange i ugen..

Vi har altid afleveret vores mellem 7.00 - 7.30 fordi det passer godt ind i vores rytme..

Men jeg er begyndt at blive lidt støt over vores dagplejemors ord.

Vi kommer med vores idag kl. 7.00 - Hun siger "Hvad er det i gør galt siden h*n vågner så tidligt?" - Hvorfor morgenhygger i ikke med jeres barn så i ikke skal komme så tidligt?" Jeg har det sådan lidt mærkeligt med de ting hun siger, hun får mig til at føle vi er dårlige forældre og at vi egentlig bare gerne vil aflevere vores for at blive fri for vores barn, hvilket ikke passer, men det passer bare godt ind i vores rutiner så jeg kan nå bus osv.. Hmm... Der står i vores kontrakt at hun åbner kl. 6.00- 17.00 hver dag, så hvad er problemet tænker jeg? Har hun vænnet sig til at det andet barn kommer så sent, at det er belastning at vi kommer tidligt..  For det virker sådan...

Jeg kan skide godt lide vores dagplejemor og det samme kan vores barn, men føler bare ikke at hun taler pænt til os overhovedet!

Nogen gode råd?

har du prøvet at sige til hende at nogen arbejder uden for hjemmet?

for mig lyder det lidt til hun faktisk selv er træt af hun ikke kan sove en time længere fordi i kommer der... men i har jo arbejde og skole der skal passes, og det må hun respektere. det er ikke alle forældre der lige har til til morgen hygge til kl 9.

mine børn er aldrig før nu blevet afleveret efter kl 7, for jeg gik på skole i århus og det tager en time med tog frem og tilbage, så det kunne bare ikke lade sig gøre, havde jeg fri nogle dage var det ligefør vores dp mor var irriteret over vi kom så sent, fordi hun jo også havde en rytme med ungerne

Anmeld

23. august 2013

DianaRJS

så du ville simpelthen hellere ødelægge barnets rytme fordi dp synes man godt kan morgenhygge?

Anmeld

23. august 2013

sandramor

Det er da helt okay du blander dig

Jo det kan godt være det er derfor hun sys det er lidt voldsomt.. Og alle har bestemt ret til deres mening....
Men jeg mener bare at hvis både barn og forældre trives med den måde de gør tingene på så er der jo da ingen grund til at ændre på ens rutiner og det sys jeg bestemt heller ikke dagplejemoderen skal blande sig i overhovedet det ku sikkert være rart for dagplejemoderen at ha nogle dag hvor først starter senere men ja det er da så bare ærgerligt

Anmeld

23. august 2013

TNBC

Der er jo nogen børn der har brug for rutine og bliver frusteret hvis der bliver lavet om det.
Kan jo være barnet vågner kl.5, så hygger de der og barnet kommer afsted.

Anmeld

23. august 2013

sandramor

DianaRJS skriver:

så du ville simpelthen hellere ødelægge barnets rytme fordi dp synes man godt kan morgenhygge?

Præcis helt enig

Altså børn trives trods alt bedst med de samme rutiner hver dag og det lyder jo til det kun er et "problem" for dp og helt ærlig altså! Hvis hun ikke bryder sig om at starte så "tidligt" må hun jo finde noget andet at lave folk har jo er arbejde at passe

Anmeld

23. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg kan godt forstaa, du er traet after hendes kommentarer. Jeg synes, du skal tage en stille og rolig snak med hende on det.

Da min datter var I dp, var der fire born, og det var sjaeldent nogen blev afleveret for kl 8.30. Jeg sagde til dp, at det maatte vaere dejligt at kunne sove laenge hver dag, hvortil hun svarede, at hendes modektid var kl 6.30, saa der var hun klar til at tage imod born hver dag. Det, synes Jeg, er en fantastisk indstilling til tingene: )

Anmeld

23. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LuLy skriver:

Men er det ikke total ligegyldigt? (Undskyld jeg også lige blander mig) Det skal da hverken dagplejemor eller vi blande os i?

Nu er det jo en debatside hvor hun spørge om andres holdninger. Hvis ts afleverer hver dag kl 7 så vil jeg give dp mor ret. Det er meget tidligt. Men det er en klodset mor dp mor får det fortalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.