Tager jeg det for personligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Men er det ikke total ligegyldigt? (Undskyld jeg også lige blander mig) Det skal da hverken dagplejemor eller vi blande os i?

Har kommet med et samlet svar til alle... ;-) 

Tak for dit svar.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Håber det er okay jeg blander mig. Men tror du ikke hun synes det er voldsomt nu hvor ts netop HAR muligheden for at aflevere senere de tre dage.
Jeg forstod det ikke som en generel bemærkning til at folk der afleverer kl 7, men det er meget tidligt, når der de tre dage hvor det ikke er nødvendigt.

Har kommet med et samlet svar til alle... ;-) 

Tak for dit svar.  

Anmeld

23. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LuLy skriver:

Nej, hun beder om råd - der er forskel

Jamen jeg synes jo dp har ret. (I tilfælde af tidlig aflevering hver dag). Så kan jeg vel godt skrive at jeg synes dp får det formuleret klodset men at jeg godt kan forstå hvad hun prøver at sige.

Anmeld

23. august 2013

Pikku Myy skriver:

Jeg tror der er forskel på børn. Jeg har en dreng, der slet ikke kan finde ud af at hygge sig, hvis der er ekstra tid til han skal i børnehave. Han bliver bare frustreret over at vente og kan ikke komme i gang med at lege/hygge når han ved at vi skal afsted.

Det er det samme hvis vi skal et eller andet en dag hvor vi har fri. Det gælder om at blive færdige og så ud ad døren. Ellers går han i total vente-frustration.

Det kan godt være det kan lade sig gøre for andre familier, men det er bestemt ikke der vi skal lægge vores kvalitetstid.

Ja et børnehavebarn har trods alt en større forståelse. Tror nu ikke det ødelægger så meget for et vuggestue barn.

Anmeld

23. august 2013

Frk. Himmelblå

sandramor skriver:

Aii seriøst??? Mener du at en dp har til pligt at blande sig??? Hvorfor i alverden har hun det?? Jo hvis hun mener barnet mistrives eller værre.... Men da ikke i hvornår barnet blir afleveret og hun skal da slet ikke ytre sin mening om at hun mener forældrene bør aflevere senere... Hun skal bare stå til rådighed de timer hun gør og så længe barnet blir afleveret og hentet inden for hendes åbningstider så skal hun da slet ikke blande sig Eller jo det kan hun da godt men havde det været min dp havde jeg pænt sagt til hende at det er sådan vi gør tingene og det sys jeg ikke hun skal blande sig i....
Og da muligt hun undrer sig over afleverings tidspunktet hvis hun ved at ts møder senere 3 af dagene men seriøst bland hun burde blande sig helt uden om men hey det er bare min mening

Tror bare, vi er forskellige. - Jeg har aldrig opfattet det, som nogen har sagt til mig angående mine piger som "indblanden". Jeg har bare set det som holdninger, undren, råd eller hvad der nu har passet på kommunikationen.

Ja, pligt er nok et stærkt ord, men synes i hvert fald, det ville være lidt trist, hvis man slet ikke kunne tillade sig at sige noget som dp-mor eller pædagog. 

Anmeld

23. august 2013

Pikku Myy

Ja et børnehavebarn har trods alt en større forståelse. Tror nu ikke det ødelægger så meget for et vuggestue barn.

Det var nu også sådan da han gik i vuggestue.

På en eller anden måde handler det vel egentlig mere om en manglende forståelse. Han forstår ikke hvorfor vi ikke skal afsted i børnehave/vuggestue når jeg siger at vi skal - bare ikke nu. Det handler ikke om at forstå hvad klokken er, men at være vant til at tingene kommer i en bestemt rækkefølge, men det sidste punkt mangler. Og min søn har så svært ved at finde ro før det sidste punkt er fuldført.

Min pointe var at børn er forskellige. Selv om dit barn vil nyde en ekstra halv time sammen med mor om morgenen, vil mit barn ikke nødvendigvis gøre det samme. Min tid er så heldigvis bare så fleksibel at jeg kan flytte eller samle de halve timer til/på andre tidspunkter på døgnet/ugen ...

Anmeld

23. august 2013

Jeg forstår godt der er en fast rytme, men hvad gør I i weekenderne? Hvordan ved barnet at rytmen er anderledes den dag?
Da min dreng sov formiddagslur afleverede vi bare efter lur. Nå men dejligt det fungere for jer. Næste gang dp siger noget synes jeg du må tage en snak så både du og dp får en bedre forståelse af hinandens tanker bag handlingerne

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg forstår godt der er en fast rytme, men hvad gør I i weekenderne? Hvordan ved barnet at rytmen er anderledes den dag?
Da min dreng sov formiddagslur afleverede vi bare efter lur. Nå men dejligt det fungere for jer. Næste gang dp siger noget synes jeg du må tage en snak så både du og dp får en bedre forståelse af hinandens tanker bag handlingerne

Jamen i weekenden, er det jo samme rytme, bare med undtagelse med at hun ikke bliver afleveret i dagpleje men derimod tilbringer dagen med os... Så kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes i weekenden?  

hun vågner jo hver dag kl. 6.00 om det er mandag eller lørdag, det gør ingen forskel?  

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Tror bare, vi er forskellige. - Jeg har aldrig opfattet det, som nogen har sagt til mig angående mine piger som "indblanden". Jeg har bare set det som holdninger, undren, råd eller hvad der nu har passet på kommunikationen.

Ja, pligt er nok et stærkt ord, men synes i hvert fald, det ville være lidt trist, hvis man slet ikke kunne tillade sig at sige noget som dp-mor eller pædagog. 

Lige et input til mit indlæg, jeg hentyder ikke til at hun skal sin kæft, hun er mere end velkommen til at komme med sin mening, jeg syntes bare at hendes tone og udtalelser er lidt stødene, istedet for at snakke pænt... Intet andet

Anmeld

23. august 2013

raca

Anonym skriver:

Jamen i weekenden, er det jo samme rytme, bare med undtagelse med at hun ikke bliver afleveret i dagpleje men derimod tilbringer dagen med os... Så kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes i weekenden?  

hun vågner jo hver dag kl. 6.00 om det er mandag eller lørdag, det gør ingen forskel?  

jammen havd problem ville der så være ved at aflevere hende sener 3 dage om ugen hvis det betød at dp moren måske ville komme ned på de 48 timer der er hendes arbejdstid og ikke de 55 timer hun arbejder nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.