Tager jeg det for personligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

MMOGM

Anonym skriver:

Vores dagpleje mor har to børn lige pt, vores og en anden...

Den anden bliver afleveret kl. 9.30 fordi H'n sover længe og forældrene møder sent på arbejde..

Vores bliver normalt afleveret kl. 7.00- 7.30 da min kæreste møder kl. 7.30 og jeg selv møder i skole kl. 8.00 2 gange i ugen..

Vi har altid afleveret vores mellem 7.00 - 7.30 fordi det passer godt ind i vores rytme..

Men jeg er begyndt at blive lidt støt over vores dagplejemors ord.

Vi kommer med vores idag kl. 7.00 - Hun siger "Hvad er det i gør galt siden h*n vågner så tidligt?" - Hvorfor morgenhygger i ikke med jeres barn så i ikke skal komme så tidligt?" Jeg har det sådan lidt mærkeligt med de ting hun siger, hun får mig til at føle vi er dårlige forældre og at vi egentlig bare gerne vil aflevere vores for at blive fri for vores barn, hvilket ikke passer, men det passer bare godt ind i vores rutiner så jeg kan nå bus osv.. Hmm... Der står i vores kontrakt at hun åbner kl. 6.00- 17.00 hver dag, så hvad er problemet tænker jeg? Har hun vænnet sig til at det andet barn kommer så sent, at det er belastning at vi kommer tidligt..  For det virker sådan...

Jeg kan skide godt lide vores dagplejemor og det samme kan vores barn, men føler bare ikke at hun taler pænt til os overhovedet!

Nogen gode råd?

Jeg havde følt mig støt!

selvfølgelig er der ikke noget andet i hele verden man hellere vil, end at hygge med sit barn morgen, middag, aften. Men nu er det bare ikke alle forældre der er så privilligeret at man kan møde kl 9-10 Stykker... Det kan jo så være at i er så heldige at i måske henter jeres lidt tidligere.

marcus bliver afleveret 8:45 og hentet 16:10. Og han er næsten den sidste der bliver hentet. Føler mig virkelig som en dårlig forælder, men altså, man skal jo tjene til dagen og vejen... Ved ikke om de andre forældre i hans institution enten går hjemme, er på barsel, eller den ene møder sent og den anden har tidligt fri. 

undskyld det blev lidt langt. Men jeg forstår godt dine frustrationer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

MMOGM

MMOGM skriver:

Jeg havde følt mig støt!

selvfølgelig er der ikke noget andet i hele verden man hellere vil, end at hygge med sit barn morgen, middag, aften. Men nu er det bare ikke alle forældre der er så privilligeret at man kan møde kl 9-10 Stykker... Det kan jo så være at i er så heldige at i måske henter jeres lidt tidligere.

marcus bliver afleveret 8:45 og hentet 16:10. Og han er næsten den sidste der bliver hentet. Føler mig virkelig som en dårlig forælder, men altså, man skal jo tjene til dagen og vejen... Ved ikke om de andre forældre i hans institution enten går hjemme, er på barsel, eller den ene møder sent og den anden har tidligt fri. 

undskyld det blev lidt langt. Men jeg forstår godt dine frustrationer 

7:45*

Anmeld

23. august 2013

Frk. Himmelblå

Lotus86 skriver:

Hvis du læser ts indlæg ordenligt vil du se at hun skriver, at barnet normalt afleveres mellem 7-7.30, hun skriver intet sted at barnet afleveres hver dag kl. 07.00. Hun skal møde i skole kl. 08.00, så hun har jo ikke andre muligheder. Er da sikker på hun ville elske at kunne morgenhygge i længere tid, men man skal jo altså passe skole og arbejde.

Jeg mener at have læst indlægget ordentligt. Men forstår det altså stadig som om, at barnet afleveres hver dag mellem 7-7:30 (det jeg kalder ved 7-tiden). Og at TS møder kl. 8 to gange om ugen...

Derfor tænkte jeg netop, det kunne være, at dp-mor, som jeg, undrede sig lidt over, at barnet ikke kunne være hjemme lidt længere de tre hverdage om ugen, hvor mor ikke skal møde tidligt...

Det er altså ikke fordi jeg har noget at udsætte på TS,- undrede mig bare over, at barnet skulle så tidligt afsted alle dage - og tænkte, som skrevet mange gange, at det kunne være, dp-mor havde tænkt det samme.

Anmeld

23. august 2013

sandramor

Frk. Himmelblå skriver:

Altså, jeg synes da afgjort, at en dp-mor må "blande" sig. Jeg synes faktisk, det er hendes opgave. Og det er vel kun gætterier, at hun gør det, fordi hun ikke vil passe sit job/stå op. Kan da være, hun gør det af bedste mening. I vuggestuer blander pædagogerne sig da (forhåbentlig) også, når de har en mening eller en undren. - Hvad skulle vi ellers med vores uddannede personale?

Al indblandden er jo ikke kritik. Tværtom. Og i øvrigt kan kritik jo også være konstruktiv.

Var bare det, jeg mente.

Aii seriøst??? Mener du at en dp har til pligt at blande sig??? Hvorfor i alverden har hun det?? Jo hvis hun mener barnet mistrives eller værre.... Men da ikke i hvornår barnet blir afleveret og hun skal da slet ikke ytre sin mening om at hun mener forældrene bør aflevere senere... Hun skal bare stå til rådighed de timer hun gør og så længe barnet blir afleveret og hentet inden for hendes åbningstider så skal hun da slet ikke blande sig Eller jo det kan hun da godt men havde det været min dp havde jeg pænt sagt til hende at det er sådan vi gør tingene og det sys jeg ikke hun skal blande sig i....
Og da muligt hun undrer sig over afleverings tidspunktet hvis hun ved at ts møder senere 3 af dagene men seriøst bland hun burde blande sig helt uden om men hey det er bare min mening

Anmeld

23. august 2013

lineog4

sandramor skriver:

Aii seriøst??? Mener du at en dp har til pligt at blande sig??? Hvorfor i alverden har hun det?? Jo hvis hun mener barnet mistrives eller værre.... Men da ikke i hvornår barnet blir afleveret og hun skal da slet ikke ytre sin mening om at hun mener forældrene bør aflevere senere... Hun skal bare stå til rådighed de timer hun gør og så længe barnet blir afleveret og hentet inden for hendes åbningstider så skal hun da slet ikke blande sig Eller jo det kan hun da godt men havde det været min dp havde jeg pænt sagt til hende at det er sådan vi gør tingene og det sys jeg ikke hun skal blande sig i....
Og da muligt hun undrer sig over afleverings tidspunktet hvis hun ved at ts møder senere 3 af dagene men seriøst bland hun burde blande sig helt uden om men hey det er bare min mening

Jeg ville da have ønsket vuggestue/børnehave havde givet mig er godt råd om at aflevere tidligere da min dreng ikke stortrivedes. Istedet viste de hensyn til mig. Hvor jeg synes de skal tale barnets sag.... Hvis dagplejemor med sin rygsæk af erfaring spørger ind til hvorfor barnet skal tidlig afsted når det ikke behøves er det jo ikke nødvendigvis en kritik men en dialog. Og vi som forældre kan jo også blive klogere i dialogen, på samme måde kan DP.

Hvis TS oplever sit barn som meget påvirkelig af skift i rutiner feks afleveres en time senere mandag end tirsdag, synes jeg da det er en fordel at være i dialog med DP om det, for DP har barnet en stor del af de vågne timer.

line

Anmeld

23. august 2013

Fru Hansen

Ih altså jeg bliver nødt til at kommentere på jer der skriver at dagplejeren bare vil have lov til at sove længere. Det er selvfølgelig en mulighed men sansynligvis handler det om noget andet.

For det første så skal dagplejeren være oppe og klar til sin åbningstid fordi hun samme morgen kan blive ringet op og skal være klar til at modtage gæstebørn med kort varsel. Så at sove længe er ikke en reel mulighed med mindre man meget hurtigt kan stå op og komme i tøjet.

For det andet så er der mange flere forældre end i måske tror, der lader børnene være i institutioner/dagpleje længere end "nødvendigt" fordi de mener at 117 andre ting er vigtigere end at være sammen med barnet. Det er set at forældre har afleveret deres børn fordi forælderen trængte til at sove fordi barnet var oppe om natten!  Det er også set at forældre kører hjem efter arbejde og lufter hund/støvsuger mm uden barnet. Hvorfor i alverden ikke lige tage barnet med på turen eller støvsuge sammen med barnet.
I bund og grund ved ingen af os ( heller ikke mig) om trådstarter er en der sender sit barn afsted alle dage fra morgen til aften også på egne fridage. Måske er dagplejerens kommentar berettiget selv om den kunne være pænere afleveret.

For det tredje så er en del børn selvfølgelig rytme-følsomme. Men man er sørme meget rytme-følsom hvis man kommer ud af sin gænge pga en times senere aflevering. Efter lidt tid bliver det jo også en rytme at der er forskel på afleveringstiderne eftersom det er faste dage og faste mødetider.

For det fjerde, så ja for pokker da. En dagplejer skal "blande sig" og det skal pædagogen, pædagogmedhjælperen, skolelæreren og politibetjenten også
Naturligvis er det dagplejerens opgave at passe barnet men det er også dagplejerens opgave at være opmærksom på barnets trivsel og meget andet. En dagplejer er jo også en del af det offentlige system.

Naturligvis kan dagplejeren være forkælet og ønsker sig at sove længe - men eftersom hun ikke kan fortælle sin version af historien ved vi det jo ikke 

Anmeld

23. august 2013

Fru Hansen

maria_wlt skriver:

SIG DET TIL HENDE!!!

Jeg er godt nok ved at være træt af at læse at dagplejerne prøver at bestemme hvornår børnene bliver afleveret osv

Det er et job som alt andet - Og når man har betalt for en udelse så skal der altså ikke sættes spørgsmålstegn ved det 

Jeg kan forstå hvis der er reelt problem - men at aflevere til normal tid kan jeg virkelig ikke se et problem ved.. Træls.. 

hm. Nu er det jo ikke alle dagplejemødre der bestemmer hvornår børnene skal ankomme, det hænder i øvrigt også i vuggestuerne

Jeg har bemærket at der på et debatforum ofte sker en gentagelse i indlæggene. således at hvis en skriver et indlæg om f.eks. svigermor så kommer andre i tanke om at de også har en svigermor og så kan der i et par dage køre en del svigermor-tråde. På et tidspunkt vendes bøtten og så er det måske barnevogne det handler om.
Det er selvfølgelig ikke en gylden regel men noget jeg ofte har bemærket. Og som forklarer hvorfor du er ved at være træt af at læse om dagplejere og afleveringstider.

50000 børn gik i dagpleje i Danmark i 2012. Så der vil naturligt nok være en del forældre til dagplejebørn - også herinde.  Jeg tror at de der ingen problemer har ikke opretter indlæg om det.

Og så en anden ting. Bare fordi man betaler for en ydelse så betyder det ikke nødvendigvis at man kan diktere alt En dagplejer/vuggestue-pædagog skal også være obmærksom på barnets trivsel.

Anmeld

23. august 2013

Hyacinth

Ih altså jeg bliver nødt til at kommentere på jer der skriver at dagplejeren bare vil have lov til at sove længere. Det er selvfølgelig en mulighed men sansynligvis handler det om noget andet.

For det første så skal dagplejeren være oppe og klar til sin åbningstid fordi hun samme morgen kan blive ringet op og skal være klar til at modtage gæstebørn med kort varsel. Så at sove længe er ikke en reel mulighed med mindre man meget hurtigt kan stå op og komme i tøjet.

For det andet så er der mange flere forældre end i måske tror, der lader børnene være i institutioner/dagpleje længere end "nødvendigt" fordi de mener at 117 andre ting er vigtigere end at være sammen med barnet. Det er set at forældre har afleveret deres børn fordi forælderen trængte til at sove fordi barnet var oppe om natten!  Det er også set at forældre kører hjem efter arbejde og lufter hund/støvsuger mm uden barnet. Hvorfor i alverden ikke lige tage barnet med på turen eller støvsuge sammen med barnet.
I bund og grund ved ingen af os ( heller ikke mig) om trådstarter er en der sender sit barn afsted alle dage fra morgen til aften også på egne fridage. Måske er dagplejerens kommentar berettiget selv om den kunne være pænere afleveret.

For det tredje så er en del børn selvfølgelig rytme-følsomme. Men man er sørme meget rytme-følsom hvis man kommer ud af sin gænge pga en times senere aflevering. Efter lidt tid bliver det jo også en rytme at der er forskel på afleveringstiderne eftersom det er faste dage og faste mødetider.

For det fjerde, så ja for pokker da. En dagplejer skal "blande sig" og det skal pædagogen, pædagogmedhjælperen, skolelæreren og politibetjenten også
Naturligvis er det dagplejerens opgave at passe barnet men det er også dagplejerens opgave at være opmærksom på barnets trivsel og meget andet. En dagplejer er jo også en del af det offentlige system.

Naturligvis kan dagplejeren være forkælet og ønsker sig at sove længe - men eftersom hun ikke kan fortælle sin version af historien ved vi det jo ikke 

Men er det så okay at aflevere sit barn/børn hos bedsterne for at sove lidt? For jeg kan ikke se den store forskel på det og til en institution.
For det andet; Nu har jeg personligt prøvet, at en pædagog bare antog at jeg burde have mere alenetid med min datter da hun blev storesøster. Jeg fik vores søn da hun var 17 mdr. og han var kolikbarn. Forslaget kom uventet og uden efterspørgsel fra min side, men fik da lige er råd med om, at jeg kunne give min 4 uger gamle søn til pasning hos min mor og så kunne han da få en flaske(han er i øvrigt brystbarn).

Det er i min optik en fuldstændig flabet og useriøs indgangsvinkel TS'S DP har til en dialog. Ud fra de skrevne sætninger(hvis det er citeret ordret) vil jeg mene at hun er decideret fræk at spørge på den facon, som hun gør. Et er at undre sig, noget andet er at have en rigtig dialog, noget tredje er at mistænke mistrivsel mv. Men! Derfra og til at have "LOV" til at blande sig - NEJ. Ikke tale om. Det er uprofessionelt af DP.
Det synes jeg ikke TS bør affinde sig med.

Uanset hvad man som mor eller DP/pædagog har af holdninger, bør man som udgangspunkt holde sin k.... for at sige det lige ud - med undtagelse af at man har et ulykkeligt barn eller der er tegn på mistrivsel. Ellers zip it. Forældrene er primærpersoner og myndige og ingen - heller ikke familie - har "ret" til at blande sig. Det er hverken er rettighed eller lign. Det er blot bedrevidende og en dårlig opførsel/facon.

Danmark er et overvågningssamfund med rigeligt indblanden/overvågning m.m. i forvejen. Hvis vi allesammen også skal have ret til at ytre os om andres måder at gøre tingene på, bliver det da ulideligt at bo her.

Og lige en sidekommentar; jeg går i skole hver dag fra 8-14. Børnene afl. kl 7.15 og hentes 15.15 - dette fordi, jeg derfor kan nå en vis portion lektier(og der er en del), så jeg netop kan være nærværende når de er hjemme. Derudover fungerer min hjerne bedre kl 14.15 end kl 23. Vores børn vågner meget i løbet af aftenen/natten og det er svært at nå lektierne, når man render frem og tilbage fra stue til værelse.

Så min holdning er; hvis man ikke kender den enkeltes families situation/ eventuelle problematikker/ressourcer, bør man efter min mening give hesten et ordentligt klap! - og ikke have så travlt med andre - evt få en hobby.

Anmeld

23. august 2013

Hyacinth

hm. Nu er det jo ikke alle dagplejemødre der bestemmer hvornår børnene skal ankomme, det hænder i øvrigt også i vuggestuerne

Jeg har bemærket at der på et debatforum ofte sker en gentagelse i indlæggene. således at hvis en skriver et indlæg om f.eks. svigermor så kommer andre i tanke om at de også har en svigermor og så kan der i et par dage køre en del svigermor-tråde. På et tidspunkt vendes bøtten og så er det måske barnevogne det handler om.
Det er selvfølgelig ikke en gylden regel men noget jeg ofte har bemærket. Og som forklarer hvorfor du er ved at være træt af at læse om dagplejere og afleveringstider.

50000 børn gik i dagpleje i Danmark i 2012. Så der vil naturligt nok være en del forældre til dagplejebørn - også herinde.  Jeg tror at de der ingen problemer har ikke opretter indlæg om det.

Og så en anden ting. Bare fordi man betaler for en ydelse så betyder det ikke nødvendigvis at man kan diktere alt En dagplejer/vuggestue-pædagog skal også være obmærksom på barnets trivsel.

Det er et servicefag og man kan bestemt forlange en ordentlig service og et pænt sprogbrug. Punktum. Halvdelen af pædagogerne i vores vuggestue har ikke børn og det kan i øvrigt mærkes. Ikke at de er dårlige pædagoger, men de forstår bare ikke hvordan det er at have 2 børn f.eks. - en helt naturlig forklaring - de har ingen personlig erfaring

Anmeld

23. august 2013

Vilgerneværegravid

Synes slet ikke I gør noget forkert. I har en rytme, der passer jer og det er jo bare godt! Synes det er noget mærkeligt noget at sige og synd, at både du og den lille skal mødes med den attitude, når der skal afleveres.

Jeg havde spurgt om hun havde et problem med det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.