FrkZier skriver:
her er det farmor, farfar, morfar og mormor - dog kalder min mor sig selv for momse, hun synes hun er for ung til at være mormor 
hvis jeg skal være helt 100% ærlig synes jeg det er mærkeligt at man ligger 'patent' på at være bedstemor/far - i min verden er det barnets forældre der selv skal have lov at bestemme om deres børn skal sige mormor eller bedstemor, det jo ikke alle familier der bruger bedste, det gør vi fx ikke i min familie, så hvis min kærestes mor kom og sagde hun ville kaldes bedstemor i stedet for farmor, ja så det sgu bare ærgeligt; du hedder farmor, bum..
I DIN familie bruger I ikke bedste, men hvad nu, hvis man gør det i barnets fars familie? Jeg ville godt nok blive ked af det, hvis min svigerdatter insisterede på at give mig en titel, jeg slet ikke kunne lide. I det lange løb bliver det jo en sag mellem barnet og bedsteforælderen.
Nu bryder jeg mig ikke om tanken om at blive kaldt bedste, så hvis min svigerdatter forlangte, at det skulle jeg hedde - pga. hendes families normer - ville jeg opfatte det som en unødig magtdemonstration og grue for, hvad det næste blev.
Anmeld