CroQuis skriver:
Vi har fortalt den første del af familien om graviditeten.
Så sagde min svigermor "Jamen så skal jeg jo have besluttet mig for om jeg skal hedde farmor eller bedstemor.."
Fandt så ud af, da jeg snakkede med min mand, at bedsteforældrene i hans familie, altid selv har valgt, hvad de vil hedde 
Men i min familie, har en bedstemor eller bedstefar altid været den "uægte" - altså hvis farfar nu er blevet nygift, med en kvinde som ikke er farmor, ville hun blive bedstemor.
Det ville lyde helt forkert i min mund at kalde svigermor for bedstemor i stedet for farmor, når hun jo er mandens rigtige mor - og det er nok også fordi jeg har forældre der begge er skildt og har ny kæreste, som automatisk ville være bedstemor/far i min verden... 
Hvordan gør I?
Hvad hedder jeres forældre?
Og kan børn i det hele taget finde ud af, af der fx er 3 eller 4 bedsteforældre og ingen farfar eller farmor????
Her har vi også tre hold bedsteforældre.
Kærestens forældre hedder farmor og farfar
Min Mor og papfar hedder bedstemor og bedstefar
Min far og papmor hedder mormor og morfar.
Det har de selv valgt og vi synes ikke det er så underligt, men er også selv vokset op med ægte-bedsteforældre som blev kaldt bedstemor og bedstefar, af den grund at de både havde sønner og døtre, så det mente de var nemmest