CroQuis skriver:
Vi har fortalt den første del af familien om graviditeten.
Så sagde min svigermor "Jamen så skal jeg jo have besluttet mig for om jeg skal hedde farmor eller bedstemor.."
Fandt så ud af, da jeg snakkede med min mand, at bedsteforældrene i hans familie, altid selv har valgt, hvad de vil hedde 
Men i min familie, har en bedstemor eller bedstefar altid været den "uægte" - altså hvis farfar nu er blevet nygift, med en kvinde som ikke er farmor, ville hun blive bedstemor.
Det ville lyde helt forkert i min mund at kalde svigermor for bedstemor i stedet for farmor, når hun jo er mandens rigtige mor - og det er nok også fordi jeg har forældre der begge er skildt og har ny kæreste, som automatisk ville være bedstemor/far i min verden... 
Hvordan gør I?
Hvad hedder jeres forældre?
Og kan børn i det hele taget finde ud af, af der fx er 3 eller 4 bedsteforældre og ingen farfar eller farmor????
I min familie er det helt anderledes!
Jeg har altid kaldt min farmor og farfar for bedstemor og bedstefar, og mine mor-forældre kalder jeg for granny og grandad. Min mor er englænder, så det er jo selvfølgelig helt naturligt.
Så jeg har aldrig haft de "klassiske" mormor, morfar, farmor og farfar, og for mig lyder de ikke så godt, så jeg skal modsat dig vænne mig til, at min datter skal kalde mine forældre for mormor og morfar.. Synes det lyder så koldt.
Så jeg kan kun tale af egen erfaring, men det har aldrig været et problem for mig at forstå, hvorfor mine bedsteforældre hed noget andet end andres.. Jeg har indimellem skullet forklare det, men det har virkelig været sjældent.
De skal nok finde ud af det, uanset hvad det bliver - så jeg synes næsten du skal lade det være op til dine svigerforældre, hvad de vil hedde!