FrkZier skriver:
jamen det da rigtig synd man skal blive ked af det - men det ændre ikke på at det hedder farmor og IKKE bedstemor, hvis min søn en dag SELV vil kalde hende for bedstemor skal han være hjertens velkommen til det, men så længe han er så lille at det er mig der bestemmer ja, så det farmor 
Jeg ville synes det var 1000x mere magtdemonstrativt at holde fast på man VILLE kaldes bedstemor fremfor farmor.
farmor/farfar osv. HAR haft børn, nu det vores tur og os der bestemmer 
Hvorfor er det dig, der bestemmer over DERES relation? Jeg spørger, fordi jeg virkelig ikke forstår det. Det handler jo netop ikke om dig, og du - og forhåbentlig barnets far - bestemmer jo ALT andet, går jeg ud fra.
De har haft børn, skriver du - det har de stadig, og nu er de så blevet bedsteforældre. Det bliver også din tur en dag, og jeg vil gætte på, du til den tid vil værdsætte, at din svigerdatter kan træde et lillebitte skridt tilbage og vise dig respekt for, hvad du ønsker at blive kaldt af DIT barnebarn. Det er da ikke noget stort offer?
Jeg synes, at alle dine ord om, at DU bestemmer, og om, at det er jeres tur, underbygger en magtdemonstration. Hvorfor ikke give en lillebitte smule slip på magten og kontrollen og give sit barn den ubetingede gave, det er at have et særligt "rum" i forholdet til bedsteforældrene - hvor mor IKKE skal diktere alt, bare fordi hun kan?
Anmeld