Kan man spise for lidt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

bøllen

Carina:-) skriver:

Men der er jo forskel på hvordan man skal spise som fedmeopereret og så som en der skal tabe sig på alm vis.

Du skal jo have det på en anden måde fordi din mad passerer hurtigere samt du skal have ekstra proteriner.

Man kan ikke spise for lidt og så ikke tabe sig,det vil de fleste anoretikere jo kunne modbevise 

Men man kan spise forkert ,så man ikke får alle de næringstoffer kroppen har brug for.

Men groft sagt er det ligegyldigt hvad man spiser bare man indtager mindre end man forbrænder

Og så spørg jeg ( dumt ) hvordan finder man så ud af det ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

BellaCiinea

bøllen skriver:

I følge shapeUp har jeg idag indtaget 68 kalorie indtil nu. Trods 3 måltider. Men når motion er taste ind , trækker det jo fra.

Så mangler 1248 kalorier endnu ...

68???!

I løbet af en dag.. fx idag.. der skal jeg ha ca. 1500-1600kcal... meget protein rigt mad...

Og har indtil videre tabt 17kg siden november.

Det er gået lidt i stå, da jeg ikke var på min kostplan imens vi fik lavet nyt køkken.. men altså.. det hjælper... og jeg får meget mad.. meget mere end jeg nogensinde har spist I starten var det rigtig hårdt for mig... men idag er det helt tilpas

Anmeld

25. juni 2013

bøllen

Kloster skriver:

Er flme heller ikke let at finde hoede og ha i + at hver person har sin idé, erfaring og favorit til at tabe sig og være sund.

Jeg spiser:

Morgenmad: 1 dl müsli med minimælk + 1 glas vand.

Formiddag: 1 banan + 1 lille håndfuld valnødder/mandler.

Middag: ca 300 gr grøntsager/salat. Kan være 2 tomater + 1 peberfrugt. Kogte grøntsager. ½ agurk + 5 gulerødder. Osv. Og noget protein som fx æg, tun, rejer, frikadelle, kotelet, karbonade osv.

Eftermiddag: 1 sk grovfranskbrød/ grovknækbrød med ost.

Aftensmad: 300 gr grøntsager/salat. Og kød. Også bacon osv. Bare kød.

Aftenskaffe: Hvis jeg er sulten - ostemad, frugt, en tomat osv.

Vand til ALLE måltider. (Vand er GUD!!) Kaffe med mælk, som jeg har lyst til. Drikker en kande te om dagen. Og spiser mig ikke grov-æde-mæt. Overvejer om min "synde-mad" er virkelig værd at synde over. Også bruger jeg ikke mit motion til at trække fra i i madregnskab. Motion er velvære og hvis det giver vægttab er det en bonus

Vil i øvrigt anbefale dig www.vægttab.nu den er mere præcis.

Held og lykke i junglen

Hov har misset dit indlæg  

nej det er virkelig ikke nemt at finde rundt i , for som du siger er der SÅ mange forskellige råd og vejledninger.

jeg har aldrig haft problemer med vægten, før kunne jeg spise alt uden at tage på. Men ak ak den tid er ovre, eller det vil sige vægten står bare på samme sted.

jeg syntes jeg spiser ok fornuftigt , med grønsager og salat. Har såret i min aftens portion samt ris, pasta ( grov ) kartofler. Undgår smør på brødet . Spiser ikke Hvidt brød. Drikker kun vand og 1-2 glas skummet mælk om dagen.

træner cirkeltræning 2 gange om ugen ( nødvendigt pga smerter ) opvarming 3 km løb. Cykler til dagligt ( 3-6 km ) 

vil prøve at kikke på den side du anbefaler . Er nu glad for shapeUp , dog har jeg ofte sammenstød ved aftens maden med at taste ind så en ret giver det korrekte

Anmeld

25. juni 2013

Carina:-)

bøllen skriver:

Og så spørg jeg ( dumt ) hvordan finder man så ud af det ??

Du kontakter en diætist som laver en personlig kostplan.

Det er den bedste måde,istedet for alle andres gode råd.for folk er forskellige og taber sig forskelligt.

Det er lidt dyrt...

Men ellers kan du gå ind på diabetes .dk der vil du kunne sammensætte en kostplan som sørger for at du får lige det du skal have

Jeg har selv tabt mange kg via diætist og kan godt lige ligge min kost plan ,men husk nu at den er personlig og ikke lavet til dig-men den kan give dig lidt fornemmelse for hvad du kan spise

Morgen -1 stk rugbrød med skiveost max 30% fedt

Formiddag ½ stk rugbrød med hamburgerryg og en skål råkost

Frokost 3 ½ med fedtfattigt pålæg 200 g grønt

Eftermiddag 2 stk knækbrød med fedtfattigt pålæg.

Aftensmad 300 g grønt 1½ dl ris eller 2 små kartofler 200 g kød

Rugbrød skal have 8 % kostfiber-kød max 10 % fedt.

Natmad kan f.eks være 2 stk knækbrød eller cheasy vanilie med lidt frugt.

Jeg tabte imellem 1½ - 2 kg om ugen 

Har du overvejet at begynde at løbe? Og drikker du nok vand? 

Anmeld

25. juni 2013

bøllen

IsabellaCiinea skriver:

68???!

I løbet af en dag.. fx idag.. der skal jeg ha ca. 1500-1600kcal... meget protein rigt mad...

Og har indtil videre tabt 17kg siden november.

Det er gået lidt i stå, da jeg ikke var på min kostplan imens vi fik lavet nyt køkken.. men altså.. det hjælper... og jeg får meget mad.. meget mere end jeg nogensinde har spist I starten var det rigtig hårdt for mig... men idag er det helt tilpas

Ja  Det er fordi den trækker motion fra . Så selv om jeg har spist mere viser slut resultet mindre pga motion.

så må prøve at undlade at tælle det med fremadrettet .

waauu det er ski flot 

Jeg kæmper med 5 kg , ikke meget men akk hvor ville jeg gerne af med dem.

Anmeld

25. juni 2013

ano14316

bøllen skriver:

I følge shapeUp har jeg idag indtaget 68 kalorie indtil nu. Trods 3 måltider. Men når motion er taste ind , trækker det jo fra.

Så mangler 1248 kalorier endnu ...

Hvor meget har du spist hvis du ikke trækker motion fra? Og så har jeg i mit vægttab her erfaret at jeg tager op til 2 kg på op til mens.. så hvis det er den tid på måneden kan det være det?

Anmeld

25. juni 2013

bøllen

Carina:-) skriver:

Du kontakter en diætist som laver en personlig kostplan.

Det er den bedste måde,istedet for alle andres gode råd.for folk er forskellige og taber sig forskelligt.

Det er lidt dyrt...

Men ellers kan du gå ind på diabetes .dk der vil du kunne sammensætte en kostplan som sørger for at du får lige det du skal have

Jeg har selv tabt mange kg via diætist og kan godt lige ligge min kost plan ,men husk nu at den er personlig og ikke lavet til dig-men den kan give dig lidt fornemmelse for hvad du kan spise

Morgen -1 stk rugbrød med skiveost max 30% fedt

Formiddag ½ stk rugbrød med hamburgerryg og en skål råkost

Frokost 3 ½ med fedtfattigt pålæg 200 g grønt

Eftermiddag 2 stk knækbrød med fedtfattigt pålæg.

Aftensmad 300 g grønt 1½ dl ris eller 2 små kartofler 200 g kød

Rugbrød skal have 8 % kostfiber-kød max 10 % fedt.

Natmad kan f.eks være 2 stk knækbrød eller cheasy vanilie med lidt frugt.

Jeg tabte imellem 1½ - 2 kg om ugen 

Har du overvejet at begynde at løbe? Og drikker du nok vand? 

Har faktisk overvejet en diætist som sidste udvej. Men jeg skal bare tabe 5 kg, så det må ski da kunne lade sig gøre ( selv om jeg er på nippet til at give op ) 

må jeg spørge hvad sådan en koster ? Bare ca..

hvis bare jeg kunne tabe 1/2 kg om ugen eller bare vægten flyttede sig var jeg glad.

løbe , tjjaa jeg løb før hen men har fået en skade i min nakke og er frarådet at løbe. Dog er jeg begyndt at løbe som opvarmning 2 gange om ugen når jeg styrketræner ( eller cirkeltræning ) derud over cykler jeg hver dag 3-6 km ind imellem mere. Og er ved at se om jeg kan holde til rulleskøjter ( brugte jeg meget før ) 

mangler helt sikkert sport hvor pulsen kommer op , problemet er at finde noget jeg kan holde til at træne.

tak for ideer, syntes det er meget det jeg gør i forvejen.

Anmeld

25. juni 2013

bøllen

ano14316 skriver:

Hvor meget har du spist hvis du ikke trækker motion fra? Og så har jeg i mit vægttab her erfaret at jeg tager op til 2 kg på op til mens.. så hvis det er den tid på måneden kan det være det?

Så har jeg spist 1159 kalorier idag .. Min vægt plejer også at svinge optik mens gerne 1 kg . Har ski ikke helt styr på om det er tiden ( har spiral ) og kroppen tilpasser sig fortsat ... 

Anmeld

25. juni 2013

BellaCiinea

bøllen skriver:

Ja  Det er fordi den trækker motion fra . Så selv om jeg har spist mere viser slut resultet mindre pga motion.

så må prøve at undlade at tælle det med fremadrettet .

waauu det er ski flot 

Jeg kæmper med 5 kg , ikke meget men akk hvor ville jeg gerne af med dem.

Ah på den måde

Tak =)

Dine 5kg skal nok ryge =) bare sørg for en god protein rig kost

Jeg får uendelig meget kylling, kalkun og magert oksekød

Og så self fisk... (hader fisk &nbsp

Anmeld

25. juni 2013

Carina:-)

bøllen skriver:

Har faktisk overvejet en diætist som sidste udvej. Men jeg skal bare tabe 5 kg, så det må ski da kunne lade sig gøre ( selv om jeg er på nippet til at give op ) 

må jeg spørge hvad sådan en koster ? Bare ca..

hvis bare jeg kunne tabe 1/2 kg om ugen eller bare vægten flyttede sig var jeg glad.

løbe , tjjaa jeg løb før hen men har fået en skade i min nakke og er frarådet at løbe. Dog er jeg begyndt at løbe som opvarmning 2 gange om ugen når jeg styrketræner ( eller cirkeltræning ) derud over cykler jeg hver dag 3-6 km ind imellem mere. Og er ved at se om jeg kan holde til rulleskøjter ( brugte jeg meget før ) 

mangler helt sikkert sport hvor pulsen kommer op , problemet er at finde noget jeg kan holde til at træne.

tak for ideer, syntes det er meget det jeg gør i forvejen.

Det er ret svingende ,imellem 300 og nogen helt op til 1500.

Danmark giver tilskud.

Men jeg vil råde dig til at gå uden om coach -de koster en formue og er absolut ikke mere bevendt end en klinisk diætist.

Det er helt sikkert at det  ville kunne hjælpe dig,netop fordi de laver en kostplan lige til dig

Jeg har været overvægtig i mange år og prøvet alverden .

Og først da en diætisk kom på kom der skred i tingene.

jeg har tabt 54 kg (ja jeg var enorm) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.