Kan man spise for lidt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

..

bøllen skriver:

700 det lyder godt nok ikke af meget . Råder man ikke til 1200 ??

må jeg spørge hvordan din dag så ud ??

At man skulle forbrænde 2200 kcal ved at ligge på sofaen lyder godt nok fantastisk, eller det kan man i princippet godt hvis man er ekstremt overvægtig :-) Hvis du er normalvægtig er det ikke mere end 14-1500 kcal man forbrænder hvis man intet laver - tjek selv på fx madlog.dk.

Min dag på ca 700 kcal var som følger:

Morgen; 200 cheasy youghurt eller grød af 1 dl gryn (rug, havre eller 5-gryn) med 3 dl vand, deri noget isis sødemiddel.

Frokost: Ca 100 g magert kød eller fisk og dertil div grøntsager op til 300 kcal.

Aften: Ca 100 g magert kød eller fisk og dertil andre former for grønt op til 300 kcal.

Det der med at man skal spise 5-6 gange om dagen, er en god ide hvis man kommer til at overspise ved hovedmåltiderne, men der er intet belæg for at det ændrer noget på forbrændingen ved ikke at gøre det :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
B&J skriver:

Jaaa men ingen skal bilde mig ind det giver så meget hun mangler stadig en del

Ja helt sikkert, hun endte med at tælle ca 900kcal, og det er jo for lidt i det hele taget

Anmeld

25. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Macrolf skriver:

At man skulle forbrænde 2200 kcal ved at ligge på sofaen lyder godt nok fantastisk, eller det kan man i princippet godt hvis man er ekstremt overvægtig :-) Hvis du er normalvægtig er det ikke mere end 14-1500 kcal man forbrænder hvis man intet laver - tjek selv på fx madlog.dk.

Morgen; 200 cheasy youghurt eller grød af 1 dl gryn (rug, havre eller 5-gryn) med 3 dl vand, deri noget isis sødemiddel.

Frokost: Ca 100 g magert kød eller fisk og dertil div grøntsager op til 300 kcal.

Aften: Ca 100 g magert kød eller fisk og dertil andre former for grønt op til 300 kcal.

Det der med at man skal spise 5-6 gange om dagen, er en god ide hvis man kommer til at overspise ved hovedmåltiderne, men der er intet belæg for at det ændrer noget på forbrændingen ved ikke at gøre det :-)

Alle kostsider jeg har været omkring da jeg gik i gang med st tælle kcal, sagde at min basalforbrænding altså uden motion ligger på 2000-2200. Jeg er 173 og vejer 66kg lige pt. Så jeg er ikke overvægtig

mener heller ikk bogstaveligtalt ligge ned hele dagen, men en dag uden at dyrke motion så. 

Anmeld

25. juni 2013

bøllen

B&J skriver:

det er nemlig det, at det ikke skulle være man skal bare spise rigtig og så længe du dyrker lidt motion så er proteiner også vigtige

Må så nok bare sande, jeg nok bare ikke kan hitte ud af det

for syntes jo jeg spiser alm . Og prøver at spise sundt men det hjælper jo så bare heller ikke.

derfor jeg ville prøve at taste ind, om jeg rent faktisk spiser mere end jeg skal i forhold til at ville tabe sig.

Anmeld

25. juni 2013

bøllen

Macrolf skriver:

Det lyder altså ikke af meget mad du har / spiser. Det ville jeg ski ikke kunne leve af. Uden at sulte.

er altså ikke med på hvad du mener  Du snakker om at forbrænde   det forstår jeg altså ikke ( ja er sku lidt tundnem i det med det her sundhed ) 

Anmeld

25. juni 2013

B&J

bøllen skriver:

Må så nok bare sande, jeg nok bare ikke kan hitte ud af det

for syntes jo jeg spiser alm . Og prøver at spise sundt men det hjælper jo så bare heller ikke.

derfor jeg ville prøve at taste ind, om jeg rent faktisk spiser mere end jeg skal i forhold til at ville tabe sig.

når man skal tabe sig skal man ikke altid kun spise sundt man skal også have fedt men ja det er svært men det lønner sig ved at prøve også skal man finde en rytme

Anmeld

25. juni 2013

bøllen

B&J skriver:

når man skal tabe sig skal man ikke altid kun spise sundt man skal også have fedt men ja det er svært men det lønner sig ved at prøve også skal man finde en rytme

Ja ok ... Tror jeg skal arbejde hen imod at acceptere et par kilo på sidebenene som ikke burde være der.

suk må indrømme jeg slet ikke kan gennemskue hvad der er korrekt og ej. Og når alle forsøg ikke virker, tjaa så ved jeg snart ikke hvad jeg så skal stille op. Udlover at hoppe på en suppekur

Anmeld

25. juni 2013

B&J

bøllen skriver:

Ja ok ... Tror jeg skal arbejde hen imod at acceptere et par kilo på sidebenene som ikke burde være der.

suk må indrømme jeg slet ikke kan gennemskue hvad der er korrekt og ej. Og når alle forsøg ikke virker, tjaa så ved jeg snart ikke hvad jeg så skal stille op. Udlover at hoppe på en suppekur

det jeg har lært er sjælden kure virker. men en ændring i maden virker også længe man holder den og spiser det man skal uden at springe noget over

men ja nogle gange skal man også sige okay jeg har lidt ekstra måske er det sådan jeg skal se ud

Anmeld

25. juni 2013

bøllen

B&J skriver:

det jeg har lært er sjælden kure virker. men en ændring i maden virker også længe man holder den og spiser det man skal uden at springe noget over

men ja nogle gange skal man også sige okay jeg har lidt ekstra måske er det sådan jeg skal se ud

Indrømmer blankt jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal ændre .. 

For syntes jo netop jeg prøver at spise sundt men fornuftigt. 

Ja , det skal man måske selv om det bestemt ikke passer med de sundhedsanbefalede tal.

Anmeld

25. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
bøllen skriver:

Du kan godt! 

Start med at lade være med at taste den motion, og så kom op og spis de 1311kcal ca, som appen fortæller du skal. 

så burde der ske noget

der udover, til kostinspiration, så Google "kostplan 1200kcal". Der er mange kalorietællere derude, som har skrevet sammen om hvad de spiser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.