Kan man spise for lidt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

Angelica

bøllen skriver:

Grunden til jeg valgte shapeUp var fordi en anbefalede den . Og den dur eller ej må jeg være svar skyldig.

Bruger den for at se om jeg spiser for meget i forhold til ønsket om et vægttab. For et er ideen om at spise sundt et andet er om det rent faktisk er tilfældet .

jeg er ikke på kur, og vil ikke følge kure hvor bestemte fødevare skal undgås. Fordi det vil jeg aldrig kunne holde. Og hva så bagefter.

jeg tror det handler om at kikke på hvad man indtager og hvilken mængde ( men godt være jeg tar helt fejl )

ShapeUp er fin - hvis man er opmærksom og ikke bare læner sig blindt tilbage på den. Jeg videregiver nu også kun mine oplevelser med den.

Derudover - det lyder jo super godt og fornuftigt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

bøllen

Enirt skriver:

Du må gerne spise brød. Det skal bare være grovbrød og med mange fibre i og som med alting, så med måde.

Grovboller, knækbrød og rugbrød med mange kerner i er gode til frokost og eftermiddags måltid

Det er så forskelligt hvad folk mener 

Spiser brød hvis det er til aftensmaden , bager så gerne selv så det bliver grovere . Spiser også knækbrød og Indimellem boller / rugbrød 

Anmeld

26. juni 2013

B&J

bøllen skriver:

Ja nåede ikke formiddagsmad , skulle ind og træne . Og var løbet tør for frugt .

nej syntes heller ikke det er helt galt . Jo manglede grønsager til aftensmad ( L ... Lavede mad ) og plejer at spise grønsager til middag men køleskabet var tomt

ja så ser den sådan ud. Det er med mad og motion 

nej det ser super godt ud du skal bare mere op i de proteiner ja det er svært, men det vil hjælpe mere

Anmeld

26. juni 2013

B&J

Carina:-) skriver:

Men der er jo forskel på hvordan man skal spise som fedmeopereret og så som en der skal tabe sig på alm vis.

Du skal jo have det på en anden måde fordi din mad passerer hurtigere samt du skal have ekstra proteriner.

Man kan ikke spise for lidt og så ikke tabe sig,det vil de fleste anoretikere jo kunne modbevise 

Men man kan spise forkert ,så man ikke får alle de næringstoffer kroppen har brug for.

Men groft sagt er det ligegyldigt hvad man spiser bare man indtager mindre end man forbrænder

det er lidt forkert. for en alm der skal tabe sig skal have den samme mængde proteiner som jeg skal have, i starten skulle vi have vildt mange men nu skal jeg havde som en alm, fordi jeg har tabt det jeg skal og skal nu holde vægten....

for det er dem man taber sig af...

også der for folk taber sig af den dukan kur er jo fordi de går meget op i kød og proteiner og det er super  

Anmeld

26. juni 2013

Carina:-)

B&J skriver:

det er lidt forkert. for en alm der skal tabe sig skal have den samme mængde proteiner som jeg skal have, i starten skulle vi have vildt mange men nu skal jeg havde som en alm, fordi jeg har tabt det jeg skal og skal nu holde vægten....

for det er dem man taber sig af...

også der for folk taber sig af den dukan kur er jo fordi de går meget op i kød og proteiner og det er super  

Det er jo fordi de fylder maven med fedtfattigt kød og derfor ikke kan spise de dårlige kalorier .

Groft sagt så skal man jo bare spise mindre end man forbrænder så er det ligegyldigt om det er kød eller flødeskum

(Det er så ikke sundt med flødeskum,men det er det nu heller ikke med kød-Dukan kuren får ret meget kritik inden for lægeverden ,pga den meget ensidige kost...)

Anmeld

26. juni 2013

B&J

Carina:-) skriver:

Det er jo fordi de fylder maven med fedtfattigt kød og derfor ikke kan spise de dårlige kalorier .

Groft sagt så skal man jo bare spise mindre end man forbrænder så er det ligegyldigt om det er kød eller flødeskum

(Det er så ikke sundt med flødeskum,men det er det nu heller ikke med kød-Dukan kuren får ret meget kritik inden for lægeverden ,pga den meget ensidige kost...)

Nej, men de har jo heller ikke kun kød i dukan kuren det er også yoghurter osv det har jeg da set lige meget hvad går de meget op i proteinerne fordi det er dem vi taber os af om man har fået operationen eller ej...

og ja man skal spise mindre men hvis man vil tabe sig så kan man jo også tænke over hvad man spiser og ikke kun spise mindre

Anmeld

26. juni 2013

bøllen

B&J skriver:

nej det ser super godt ud du skal bare mere op i de proteiner ja det er svært, men det vil hjælpe mere

Idag har jeg spist tunmousse, rejer og salat til frokost :-)

hvis jeg skal spise efter shapeUp mangler jeg kulhydrater 

Anmeld

26. juni 2013

B&J

bøllen skriver:

Idag har jeg spist tunmousse, rejer og salat til frokost :-)

hvis jeg skal spise efter shapeUp mangler jeg kulhydrater 

WOW søde sikke et lækkert måltid her dybt misundelig

men håber du får flere kulhydrater måske kommer de når du får aftensmad

Anmeld

26. juni 2013

bøllen

B&J skriver:

WOW søde sikke et lækkert måltid her dybt misundelig

men håber du får flere kulhydrater måske kommer de når du får aftensmad

Det var også lækker ( dog saltet for meget ) men det gav nogle proteiner 

Anmeld

26. juni 2013

B&J

bøllen skriver:

Det var også lækker ( dog saltet for meget ) men det gav nogle proteiner 

ja det giver mange proteiner og mums det smager.... øv øv for der var lidt for meget salt på... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.