Kan man spise for lidt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

FogL

bøllen skriver:

I forhold til vægttab, ja måske mystisk spørgsmål.

Men skal prøve at forklare mig. Jeg har LÆNGE gerne ville tabe mig uden der skete en DYT

Nu er jeg startet med at taste ind på ShapeUp , og det går fint. Den første uge tabte jeg ca 1 kg. Men det er SKU røget på igen

Så derfor mit spørgsmål , kan man spise for lidt. For jeg får som regel ikke spist de antal kalorier der er anbefalet når jeg taster min motion ind også.

Sikkert temmelig dumt spørgsmål men jeg er bare lorst. HVORFOR min vægt ikke rykker sig .

Pointen er jo, at du skal spise mindre end du forbrænder. Og de standars antal kalorier, som du får at spise for, er det du normalt forbrænder. Måske du skal sætte dit aktivitetsniveau lavere?

Når du så motionerer og forbrænder noget, får du jo lidt ekstra, men du taber dig hurtigere ved, at spise lidt mindre end det tilladte. Alle mennesker skal som minimum have 900 kcal om dagen! Går du under dette, sulter du simpelthen dig selv, og det er på ingen måder sundt!

Husk også, at selvom du måske holder dig under det tilladte antal kalorier, men kun spiser en menu fra mac'en, ja så taber du dig ikke - da det er stoppet med sukker, hvidt mel etc. (for at sætte det på spidsen - er sikker på du forstår hvor jeg vil hen )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

bøllen

Freyjasmor skriver:

Pointen er jo, at du skal spise mindre end du forbrænder. Og de standars antal kalorier, som du får at spise for, er det du normalt forbrænder. Måske du skal sætte dit aktivitetsniveau lavere?

Når du så motionerer og forbrænder noget, får du jo lidt ekstra, men du taber dig hurtigere ved, at spise lidt mindre end det tilladte. Alle mennesker skal som minimum have 900 kcal om dagen! Går du under dette, sulter du simpelthen dig selv, og det er på ingen måder sundt!

Husk også, at selvom du måske holder dig under det tilladte antal kalorier, men kun spiser en menu fra mac'en, ja så taber du dig ikke - da det er stoppet med sukker, hvidt mel etc. (for at sætte det på spidsen - er sikker på du forstår hvor jeg vil hen )

Så tænker jeg hvordan finder man så ud af det ???

om man forbrænder mere end man spiser ??

Anmeld

26. juni 2013

Christina89

bøllen skriver:

Der er ingen fare for jeg taber mig for hurtig. For der sker ikke en dyt fis. Syntes ikke jeg sulter mig, for fungere ikke hvis jeg er sulten.

men prøver at spise sundt og få mere motion ind. Men er på bar bund for der sker stadigvæk intet.

nej kender ikke til point system, hvad er det igennem ??

ej hvor er det en træls pris du må betale. Ja uvidenhed er bestemt ikke altid godt

Det er godt - vægttab er jo mange ting - så hvis du måske sørger for at spise sundt og varieret, skrue ned for kulhydraterne og de søde sager, så skal der nok ske noget  Tålmodighed er guld værd, når man gerne vil tabe sig

Det er vægtvogterne, der har sådan et pointsystem, hvor du får en vis antal point, du må spise for om dagen, og så har du en slags bog, hvori der står, hvad alt slags mad giver af point. Det skulle være ret overkommeligt  Desværre noget dyrt, tror min veninde gav ca. 1300 kr. for det, men fik også en vægt med.

Prøv at læs lidt om det på nettet

Anmeld

26. juni 2013

bøllen

Christina89 skriver:

Det er godt - vægttab er jo mange ting - så hvis du måske sørger for at spise sundt og varieret, skrue ned for kulhydraterne og de søde sager, så skal der nok ske noget  Tålmodighed er guld værd, når man gerne vil tabe sig

Det er vægtvogterne, der har sådan et pointsystem, hvor du får en vis antal point, du må spise for om dagen, og så har du en slags bog, hvori der står, hvad alt slags mad giver af point. Det skulle være ret overkommeligt  Desværre noget dyrt, tror min veninde gav ca. 1300 kr. for det, men fik også en vægt med.

Prøv at læs lidt om det på nettet

Det er nok det med tålmodigheden der fejler. For læser jo om folk der taber sig 1/2-1 kg om ugen. Jeg taber ikke 1 gram.

åhh ok det var der en som anbefalede men syntes ikke jeg vil poste 1300 kr til det... 

Anmeld

27. juni 2013

Christina89

bøllen skriver:

Det er nok det med tålmodigheden der fejler. For læser jo om folk der taber sig 1/2-1 kg om ugen. Jeg taber ikke 1 gram.

åhh ok det var der en som anbefalede men syntes ikke jeg vil poste 1300 kr til det... 

Din krop gør det i sit eget tempo, men jeg kan sagtens følge dig

Anmeld

10. juli 2013

marloutti

bøllen skriver:

Jamen jeg HAR spist mere end 68 kalorier, men når jeg taster den motion ind jeg har lavet idag, ender jeg på 68 kalorie ( indtaget til nu ) og 1248 til rest.

Nu har jeg altså ikke læst tråden, så jeg ved ikke om nogle har svaret det samme.

Men du skal jo ikke spise dine motionskalorier op!!!

Dvs du skal spise de kalorier, shape-up anbefaler. Dine motionskalorier er jo bare en bonus, så du kan se, du forbrænder noget af det, du spiser. Men hvis du forsøger at indhente dine motionskalorier, så taber du dig ikke, da du spiser ligeså meget som du forbrænder.

Det gælder om at forbrænde mere end du spiser, men pas på ikke at spise for lidt, så hellere motioner noget mere...

Anmeld

10. juli 2013

bøllen

marloutti skriver:

Nu har jeg altså ikke læst tråden, så jeg ved ikke om nogle har svaret det samme.

Men du skal jo ikke spise dine motionskalorier op!!!

Dvs du skal spise de kalorier, shape-up anbefaler. Dine motionskalorier er jo bare en bonus, så du kan se, du forbrænder noget af det, du spiser. Men hvis du forsøger at indhente dine motionskalorier, så taber du dig ikke, da du spiser ligeså meget som du forbrænder.

Det gælder om at forbrænde mere end du spiser, men pas på ikke at spise for lidt, så hellere motioner noget mere...

Tak for svar jeg har ikke været så flittig med at bruge app'en længere . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.