Drømme skriver:
Det er min mor også, meget skrøbelig
hun har kun mig (er total enebarn og blev voldsomt forkælet) og hun bliver så ked af selv det mindste :/
og jeg plejer at bære over med hende, men hun er bare begyndt at gå over min grænse, og har faktisk ikke snakket med hende de sidste to uger pga en kommentar hun gav om min kæreste, der bare var dråben der fik bægeret til at flyde over. Så der venter en lang snakvforude, jeg slet ikke kan overskue pt 
det skal du i hvert fald være velkommen til, og spørg endelig hvis du har spørgsmål 
smerterne var ikke slemme før ve droppet, jeg nød virkelig at arbejde med dem, og var mest af alt irriteret over ikke at kunne komme i fødekar, fordi de ikke har det på Bornholms Hospital :b
men ve droppet var forfærdeligt. Havde været 8 cm åben i ca fire timer før ve droppet, så der skulle ske noget. Men det gjorde mig kun mere udmattet og hjalp ikke en dyt - heldigvis blev den lille ikke påvirket. Og efter en time med ve drop (mener jeg) sendte de bud efter lægen, der konstaterede at hovedet stod skævt.
har man en rigtig god jordemoder kan hun hjælpe med at rette på hovedet dernede, men det er selvfølgelig først noget jeg har fået at vide efterfølgende 
Vi regner med at planlægge hjemmefødsel igen næste gang, på trods af der ikke er nogen der anbefaler det (selvfølgelig kun hvis graviditeten går godt) og så håber jeg virkelig det kommer til at lykkes
så skal de afrikanske metoder undersøges :b
vil også anbefale stofbleer - ikke de gammeldags (selvom jeg synes de er herlige) men de formsyede
man sparer penge i det lange løb.
håber du kan få styrken til at sige til både din famili. Og venner hvordan du / I ønsker ugerne efter fødslen, og håber du har styrke til at tage din fødsel i egen hånd og fortælle jordemoderen hvad dine ønsker er - det er helt klart det værd ! En fødsel er skisme en stor ting, og forløbet af fødslen sidder i dlg laaang tid efter 
Okay, ØV hvor træls. Jeg håber da for dig snakken går bedre end forventet. 
Gjorde det ondt at få ve-drop fordi du fik hyppigere veer eller, trods for du ikke åbnede dig?
Ja, min kæreste er heldigvis rigtig god til at fortælle hans mening. Så det bliver nok ham som får æren af at 'smide' folk ud når de er på besøg. Hehe

Jeg ved ikke 100% hvordan jeg gerne vil have fødslen skal gå. Jeg tænker at jeg skal føde normalt og helst uden smertelindring. Som smertelindring ønsker jeg varmt vand og massage fra kæresten. Men jeg vil også sige at jeg ikke udelukker noget af det. Da jeg jo slet ikke har nogen anelse om hvor høj min smerte-terskel er vedr. en fødsel
Men ellers tror jeg at jeg tager det lidt som det kommer. Og lytter til hvad jm m.m har at sige (: