Førstegangsfødende og gæster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Cbank

Drømme skriver:

Det er min mor også, meget skrøbelig hun har kun mig (er total enebarn og blev voldsomt forkælet) og hun bliver så ked af selv det mindste :/

og jeg plejer at bære over med hende, men hun er bare begyndt at gå over min grænse, og har faktisk ikke snakket med hende de sidste to uger pga en kommentar hun gav om min kæreste, der bare var dråben der fik bægeret til at flyde over. Så der venter en lang snakvforude, jeg slet ikke kan overskue pt 

det skal du i hvert fald være velkommen til, og spørg endelig hvis du har spørgsmål

smerterne var ikke slemme før ve droppet, jeg nød virkelig at arbejde med dem, og var mest af alt irriteret over ikke at kunne komme i fødekar, fordi de ikke har det på Bornholms Hospital :b

men ve droppet var forfærdeligt. Havde været 8 cm åben i ca fire timer før ve droppet, så der skulle ske noget. Men det gjorde mig kun mere udmattet og hjalp ikke en dyt - heldigvis blev den lille ikke påvirket. Og efter en time med ve drop (mener jeg) sendte de bud efter lægen, der konstaterede at hovedet stod skævt.

har man en rigtig god jordemoder kan hun hjælpe med at rette på hovedet dernede, men det er selvfølgelig først noget jeg har fået at vide efterfølgende 

Vi regner med at planlægge hjemmefødsel igen næste gang, på trods af der ikke er nogen der anbefaler det (selvfølgelig kun hvis graviditeten går godt) og så håber jeg virkelig det kommer til at lykkes så skal de afrikanske metoder undersøges :b

vil også anbefale stofbleer - ikke de gammeldags (selvom jeg synes de er herlige) men de formsyede man sparer penge i det lange løb.

håber du kan få styrken til at sige til både din famili. Og venner hvordan du / I ønsker ugerne efter fødslen, og håber du har styrke til at tage din fødsel i egen hånd og fortælle jordemoderen hvad dine ønsker er - det er helt klart det værd ! En fødsel er skisme en stor ting, og forløbet af fødslen sidder i dlg laaang tid efter 

Okay, ØV hvor træls. Jeg håber da for dig snakken går bedre end forventet. 

Gjorde det ondt at få ve-drop fordi du fik hyppigere veer eller, trods for du ikke åbnede dig?

Ja, min kæreste er heldigvis rigtig god til at fortælle hans mening. Så det bliver nok ham som får æren af at 'smide' folk ud når de er på besøg. Hehe  

Jeg ved ikke 100% hvordan jeg gerne vil have fødslen skal gå. Jeg tænker at jeg skal føde normalt og helst uden smertelindring. Som smertelindring ønsker jeg varmt vand og massage fra kæresten. Men jeg vil også sige at jeg ikke udelukker noget af det. Da jeg jo slet ikke har nogen anelse om hvor høj min smerte-terskel er vedr. en fødsel  

Men ellers tror jeg at jeg tager det lidt som det kommer. Og lytter til hvad jm m.m har at sige (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Cbank

Nemesis skriver:

De blev noget småfornærmede og synes det var noget pjat. min søster som fødte 3 mdr efter valgte dog alligevel den samme løsning, så det var mest vores forældre der synes det var noget pjat og som mente døren skulle være åben når det passede dem.

Okay. Det håber jeg så ikke lige at min familie har det på den måde, eller får det på den måde. Det kan jeg da ikke overskue. 

Godt jeg har en kæreste som er god til at fortælle hvordan skabet står 

Anmeld

29. april 2013

Fuglemor

Cbank skriver:

Okay. Hvor meget besøg fik I da I var kommet hjem? 

Vi havde besøg næsten hver dag. Måtte til sidst sige at vi havde brug for ro. 

ved den næste vil besøgende blive reduceret. For det var lange besøg hver gang

Anmeld

29. april 2013

Cbank

Mor12 skriver:

Vi havde besøg næsten hver dag. Måtte til sidst sige at vi havde brug for ro. 

ved den næste vil besøgende blive reduceret. For det var lange besøg hver gang

Okay. Hvor lange var besøgene?? 

Anmeld

30. april 2013

baby012

Cbank skriver:

Hvor længe blev din oldemor + -far der så? Overnattede de på hotel i nogle dage efterfølgende eller hvordan? 

De tog hjem igen samme dag  

Anmeld

30. april 2013

Fuglemor

Cbank skriver:

Okay. Hvor lange var besøgene?? 

De varede oftere flere timer. Og især familien var der så længe. Det var som om de synes det vat okay for vi var jo hjemme

Anmeld

30. april 2013

Team Putte

Cbank skriver:

Okay. Havde I sat besøgstider på inden baby var født, så familie og venner vidste hvordan det ville blive på forhånd? Eller var det en beslutning I tog da baby var født? 

Vi havde ik sat besøgstid af.. og det fortryder jeg virkelig! jeg blev så stresset af at skulle aftale hvornår ihvem måtte komme at vi kom meget skævt fra start næste gang får folk at vide at mellem 18.30og 20 er der besøg og så kommer man bare hvis man har lyst.. så kan vi slappe af resten af dagen  

Anmeld

30. april 2013

LHS

Cbank skriver:

Hej piger.

Jeg har termin d. 6/6. Jeg skal føde i Randers.
Min familie bor langt væk (Min mor på sjælland og far i Tyrkiet)
Min kærestes familie bor bor tæt på (alt fra 3 - 45 km afstand).

Mine spørgsmål til jer lyder sådan: 

- Hvornår fik I besøg fra familien?

- Hvor længe blev de der? 

- Er der nogle som også har familie langt væk? Hvad og hvordan gjorde I med besøgene??

- Havde I overnattene gæster? 

Jeg er noget forvirret over hvordan jeg syntes det passer bedst ind i billedet. Så jeg vil blive enormt glad for hvis I har lyst til at dele erfaringer/ oplevelser/ metoder... 

På forhånd mange tak. 

Jeg fødte på Randers sygehus i Januar og min familie bor 1,5 time væk.  Så da vi var på fødegangen fik de en besked om at vi var kørt derind og 1,5 time efter ringede vi også sagde at jeg nu havde født. Så kørte de mod Randers og da vi så kom på familieafsnittet kom de ind og besøgte os.

Mine bedsteforældre bor på Sjælland og kørte nærste morgen og var så på besøg da den lille var 24 timer gammel.

I kan jo evt. have noget familie boende hos jer eller på en campingsplads? Nu var min fødsel hurtig så jeg havde intet problem med at have gæster kort efter, men det er altså hårdt og ligger man i smerter i flere timer/ dage, så ved jeg ikke om jeg ville have haft lyst til gæster så hurtigt?? Så gør hvad DU føler er bedst 

Randers er et skønt sted at føde, så glæd dig

Anmeld

30. april 2013

Bertris

Fødte onsdag og var på sygehuset til lørdag vil jeg lige starte med

onsdag kom min svigermor som det første, hun var der en times tid. Senere kom min svigerinde så og så den lille, tror det var en halv time, min svigermor kom hver dag vi var på sygehuset på kort besøg.

torsdag og fredag kom mine bedsteforældre i 1-2 timer af gangen, de bor i Vestjylland men havde valgt at tage på tur hernede på Falster og overnattede på noget bed'n'breakfast

mine forældre fra fyn kom lørdag og søndag i et par timer, og overnattede heller ikke.

resten er først kommet på besøg senere 

meb jeg er LYKKELIG over vi ikke havde overnattende gæster, det havde jeg ikke kunne overskue, og kunne ikke klare at de var der for længe!

Anmeld

30. april 2013

DitteFisk

Første gang fik vi gæster, min (eks) kærestes far, efter et par timer. Han var i byen og kunne ligeså godt vente på sygehuset, da han ellers bor et par timer herfra. Mine forældre kom efter 4 timer. Ingen blev længe, og jeg kunne nu godt lide besøget. 

Vi var på patienthotel i 3 dage, hvor der kom gæster et par gange dagligt, men aldrig mere end times tid ad gangen  Det havde jeg det fint med. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.