Førstegangsfødende og gæster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

Team Putte

Cbank skriver:

Det er sq fair nok 

jeg har virkelig oz tænkt det igennem alle de ting der stressede første gang.. vil bare gerne have en god første tid med den næste.. min mælk løb bla. aldrig til fordi jeg ik kunne slappe af.. det di jeg stadig meget ked af nu 10 mdr efter..efter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Cbank

BABYPIGEnr4 skriver:

Dengang jeg fik den første for 22 år siden, da lå man 4 dage på hospitalet. Det er den tid det tager for at få gang i amningen. Jeg havde ingen erfaring med spædbørn og synes det var rart man kunne få hjælp hele tiden. Desuden skulle man hverken tænke på mad, rengøring eller indkøb. Manden kunne så tage hjem og gøre hovedrent inden jeg kom hjem (kunne jeg da godt have tænkt mig ).

Jeg var 18 år og mine brystvorter blødte og gjorde s.... ondt. Sker det, så skal man lade være med at tørre dem af, men lade dem lufttørre med mælk og spyt fra barnet - det er det der hjælper bedst. Sutteteknik er super vigtigt at lære - læs om det. Jeg havde aldrig troet det ville gøre så ondt at amme - det var et helvede de første par måneder. Men super vigtigt, da barnet får den bedste start med immunforsvar og næring Nå men det var lige et sidespring.

Du kan jo lade være med at fortælle du har født til andre end dine forældre og søskende. Det kan da godt være de bliver sure og fornærmede og stødte, hvis du siger de ikke skal komme de første par dage, men det går jo over, da de ikke kan holde sig væk.

Held og lykke

KH Helle

Okay. Et super råd jeg helt sikkert vil tage til mig (Med amningen og ømme brystvorter) 

Ja, jeg kan forstå på folk at man ikke overhovedet skal tænke på familien. Kun 'sig selv' (: Det må jeg se om jeg kan finde ud af hehe.

Anmeld

1. maj 2013

Cbank

Team Putte skriver:

jeg har virkelig oz tænkt det igennem alle de ting der stressede første gang.. vil bare gerne have en god første tid med den næste.. min mælk løb bla. aldrig til fordi jeg ik kunne slappe af.. det di jeg stadig meget ked af nu 10 mdr efter..efter..

Okay. 

Mange tak for dine erfaringer 

Anmeld

7. maj 2013

BABYPIGEnr4

Cbank skriver:

Okay. Et super råd jeg helt sikkert vil tage til mig (Med amningen og ømme brystvorter) 

Ja, jeg kan forstå på folk at man ikke overhovedet skal tænke på familien. Kun 'sig selv' (: Det må jeg se om jeg kan finde ud af hehe.

Ja, det er svært at være så egoistisk hvis det ikke ligger til en. Men det kan være en dyr pris man betaler, hvis man ikke er det. For mig og min søn var det en rigtig skidt start pga. de mange besøg.

Jeg håber du finder ud af det der er bedst for dig og din baby.

Kram Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.