Cbank skriver:
Hold da op. Det lyder også til det må have været rigtig hårdt for jer.
Ja det kunne man selvfølgelig have gjort.
Vi ved faktisk ikke hvor længe vi bliver på sygehuset. Det tager vi helt som det kommer. For jeg har en ide om at blive de 2 døgn og min kæreste vil gerne hurtigt hjem. Så vi har aftalt at vi tager det som det kommer. Jeg vil ikke hjem før jeg føler mig klar til det.
Dengang jeg fik den første for 22 år siden, da lå man 4 dage på hospitalet. Det er den tid det tager for at få gang i amningen. Jeg havde ingen erfaring med spædbørn og synes det var rart man kunne få hjælp hele tiden. Desuden skulle man hverken tænke på mad, rengøring eller indkøb. Manden kunne så tage hjem og gøre hovedrent inden jeg kom hjem (kunne jeg da godt have tænkt mig
).
Jeg var 18 år og mine brystvorter blødte og gjorde s.... ondt. Sker det, så skal man lade være med at tørre dem af, men lade dem lufttørre med mælk og spyt fra barnet - det er det der hjælper bedst. Sutteteknik er super vigtigt at lære - læs om det. Jeg havde aldrig troet det ville gøre så ondt at amme - det var et helvede de første par måneder. Men super vigtigt, da barnet får den bedste start med immunforsvar og næring
Nå men det var lige et sidespring.
Du kan jo lade være med at fortælle du har født til andre end dine forældre og søskende. Det kan da godt være de bliver sure og fornærmede og stødte, hvis du siger de ikke skal komme de første par dage, men det går jo over, da de ikke kan holde sig væk.
Held og lykke
KH Helle
Anmeld