Førstegangsfødende og gæster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

Cbank

Louise Jørgensen skriver:

Det er også fordi tankerne omkring det at støde familien med sit valg- der presser sig på.  Men et eller andet sted, det må simpelthen være deres behov der kommer i sidste række. Man skal vel lige have lov at "lande" som familie- have gang i amning osv. Inden man kan begynde at tage fat på familie og venners behov

Ja det har du fuldstændig ret i. Men jeg er ikke så god til at fortælle nogle ting som måske støder familien. Jeg er også enorm god til at tænke for meget over sådan nogle banale ting.  Tyspisk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

1990h

Cbank skriver:

Okay. 10 stk på en gang. Det lyder også som mange. 

Hvad med jeres venner? Hvornår fik de lov til at se baby?

Er faktisk ingen venner der har set hende endnu da overskudet ikk er så stort.

Kæresten er lige startet i nyt job og har ikk haft fædre orlov og han køre skifte hold plus vi har to hunde og en baby med meget mavekneb så venner kommer først når vi oven på.

Anmeld

30. april 2013

Cbank

1990h skriver:

Er faktisk ingen venner der har set hende endnu da overskudet ikk er så stort.

Kæresten er lige startet i nyt job og har ikk haft fædre orlov og han køre skifte hold plus vi har to hunde og en baby med meget mavekneb så venner kommer først når vi oven på.

Hehe okay. Det er jo fair nok 

Anmeld

30. april 2013

Louise Jørgensen

Cbank skriver:

Ja det har du fuldstændig ret i. Men jeg er ikke så god til at fortælle nogle ting som måske støder familien. Jeg er også enorm god til at tænke for meget over sådan nogle banale ting.  Tyspisk 

Ja indimellem hjælper det ikke at tænke for meget Kender desværre alt til det MEN kan mærke at lige i det her tilfælde er jeg ret ligeglad med andres behov- FAR, MOR og BABY må komme først.

Anmeld

30. april 2013

Cbank

Louise Jørgensen skriver:

Ja indimellem hjælper det ikke at tænke for meget Kender desværre alt til det MEN kan mærke at lige i det her tilfælde er jeg ret ligeglad med andres behov- FAR, MOR og BABY må komme først.

Jeg er ikke helt ligeglad, da min mor og far bor laangt væk. Hvis de nu boede tæt på - så tror jeg det var en helt anden sag 

Anmeld

30. april 2013

FogL

Cbank skriver:

Okay. Var det ikke lang tid at din bror var der hele dagen eller var det bare naturligt?

Jamen det er da noget af en distance I er flyttet.? Hvor kommer nr 2 ca? 

Det var helt naturligt!
Min mand trængte til søvn, og jeg ville gerne have besøg. Der var ikke andre på stuen, og hvis der var, gik vi ud i sådan en stue, hvor besøgstider ikke var umulige.

Jamen vi bor i dubai, og gjorde det under hele min graviditet. Tog så hjem til mine forældre og fødte (altså, på Roskilde )

Men vi tager hjem om et år, og regner med at bosætte os i Randers Så ja, vi flytter langt
Men ved ikke hvornår nr to kommer, vi er igang

Anmeld

30. april 2013

Team Putte

Cbank skriver:

Okay. Det lyder som en god måde at kunne gøre det på 

Ja præcis.. Så sætter vi en tidsfrist på f.eks. de første 14. dage man er hjemme.. Og der vil være kaffe i huset, man skal bare selv lave det når man kommer.. Skal man have kage eller lign. må man selv medbringe.. Så vi kan slappe HELT af!

Anmeld

30. april 2013

Cbank

Freyjasmor skriver:

Det var helt naturligt!
Min mand trængte til søvn, og jeg ville gerne have besøg. Der var ikke andre på stuen, og hvis der var, gik vi ud i sådan en stue, hvor besøgstider ikke var umulige.

Jamen vi bor i dubai, og gjorde det under hele min graviditet. Tog så hjem til mine forældre og fødte (altså, på Roskilde )

Men vi tager hjem om et år, og regner med at bosætte os i Randers Så ja, vi flytter langt
Men ved ikke hvornår nr to kommer, vi er igang

Ja okay. 

Dubai. Wow, sejt nok.   

Jamen al held og lykke med nr 2  

Anmeld

30. april 2013

Cbank

Team Putte skriver:

Ja præcis.. Så sætter vi en tidsfrist på f.eks. de første 14. dage man er hjemme.. Og der vil være kaffe i huset, man skal bare selv lave det når man kommer.. Skal man have kage eller lign. må man selv medbringe.. Så vi kan slappe HELT af!

Det er sq fair nok 

Anmeld

30. april 2013

BABYPIGEnr4

Cbank skriver:

Hold da op. Det lyder også til det må have været rigtig hårdt for jer.

Ja det kunne man selvfølgelig have gjort. 

Vi ved faktisk ikke hvor længe vi bliver på sygehuset. Det tager vi helt som det kommer. For jeg har en ide om at blive de 2 døgn og min kæreste vil gerne hurtigt hjem. Så vi har aftalt at vi tager det som det kommer. Jeg vil ikke hjem før jeg føler mig klar til det. 

Dengang jeg fik den første for 22 år siden, da lå man 4 dage på hospitalet. Det er den tid det tager for at få gang i amningen. Jeg havde ingen erfaring med spædbørn og synes det var rart man kunne få hjælp hele tiden. Desuden skulle man hverken tænke på mad, rengøring eller indkøb. Manden kunne så tage hjem og gøre hovedrent inden jeg kom hjem (kunne jeg da godt have tænkt mig ).

Jeg var 18 år og mine brystvorter blødte og gjorde s.... ondt. Sker det, så skal man lade være med at tørre dem af, men lade dem lufttørre med mælk og spyt fra barnet - det er det der hjælper bedst. Sutteteknik er super vigtigt at lære - læs om det. Jeg havde aldrig troet det ville gøre så ondt at amme - det var et helvede de første par måneder. Men super vigtigt, da barnet får den bedste start med immunforsvar og næring Nå men det var lige et sidespring.

Du kan jo lade være med at fortælle du har født til andre end dine forældre og søskende. Det kan da godt være de bliver sure og fornærmede og stødte, hvis du siger de ikke skal komme de første par dage, men det går jo over, da de ikke kan holde sig væk.

Held og lykke

KH Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.