Førstegangsfødende og gæster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

lycly

Vi fik besøg af forældre på hospitalet dagen efter fødslen. I løbet af ugen efter fik vi få gæster, og ugen efter tog vi op og besøgte mine forældre som var på ferie i deres sommerhus. Det var rigtig rart at have nogle til at hjælpe med at skifte bleer og bøvse af osv. Men jeg ville ikke have at folk kom og overnattede hos mig, det ville jeg slet ikke kunne overskue. At skulle være værtinde OG nybagt mor, det vil jeg ikke anbefale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Mettefpigen

Jeg fødte fredag nat kl 0520.... Kl ca 15 om lørdagen kom min veninde :-) og søndag kom min eks svigerforældre, min far, lillesøster og en der hedder helle :-) det gik fint :-)

Anmeld

29. april 2013

Cbank

Nille-pigen skriver:

min far og hans familie kom og besøgte os samme dag som jeg havde født og de kom fra Fyn... men de overnattede ikke og blev kun i 1½ time hvorefter de tog ud til min mor til lidt mad inden det kørte retur til fyn... 

min mor bor lige i nærheden og kom hver dag vi var på sygehuset...

min mands mor kom få timer efter fødslen og hans familie kommer fra djursland og besøgte en time ...

så vi havde inden overnattende...  

Okay. Valgte de selv at smutte efter 1½ t? Eller blev de 'hjulpet' ud af døren? 

Anmeld

29. april 2013

Cbank

Team Putte skriver:

hvis du alligevel skal være på barselsafsnittet kan familien dia sjælland jo godt overnatte hjemme hos jer.. men når i skal hjem vil jeg foreslå i ingen overnattende har m.og holder jer til besøgstider til at starte med så i kan få slappet af  

Okay. Havde I sat besøgstider på inden baby var født, så familie og venner vidste hvordan det ville blive på forhånd? Eller var det en beslutning I tog da baby var født? 

Anmeld

29. april 2013

Cbank

Mom In The Making skriver:

Jeg tror du skal mærke godt efter hvad DU har lyst til, især også når har født.

Vi advarede familien i forvejen om at det godt kunne være vi ikke ønskede besøg på sygehuset. Vi var der i 5 dage og  fik først besøg på 3 dagen.

Svigermor/far og onkel på 7 år var der i 2 timer og det var alt for længe for os. oldemor/far, 2 kammerater og en veninde kom på forskellige tidspunkter og var der  omkring en time. Det passede os bedst.

Min far bor forholdsvist langt væk (dog ikke et andet land) han kom på besøg efter en uge og var fra formiddag til aften og lavede aftensmad osv.

Resten af familien kom i ugerne efter og der var ikke nogen der overnattede og det ville jeg heller ikke have brudt mig om.

vi er nok meget reserverede når det kom til alt det her, men det var det der føltes rigtigt for os og det var der flere i familien der var godt sure over, men det er vi altså ligeglade med, andre må træde til side i den situation handler det kun om "mor, far og barn" og ikke resten af familiens behov fo. At være en del af det hele.

håber du kunne bruge det til noget.

Ja, jeg kunne godt frygte lidt det der med at de bliver sure eller stødt over ikke at måtte se bettefisen med det samme, eller må blive der så længe? Hvordan reagerede din familie da de blev sure el. stødt? 

Anmeld

29. april 2013

Cbank

baby012 skriver:

Fik besøg en halv time efter

de blev der en times tid

oldemor og oldefar bor på Sjælland (fødte Randers) de kom som alle de andre og så den lille dagen efter fødslen.. 

Gæster må ikke overnatte på sygehuset, jeg var heldig at min mand fik en seng, vi nåede kun barselsgangen ..

Hvor længe blev din oldemor + -far der så? Overnattede de på hotel i nogle dage efterfølgende eller hvordan? 

Anmeld

29. april 2013

ms86

Vi havde på forhånd sagt at familien var velkommen i hospitalets besøgstid, men at vi ellers gerne ville have tid til at være alene og nyde de første dage som en familie..

De første gæster kom ca. et døgn efter min datter var født (ved akut kejsersnit) og jeg synes det var dejligt bare at være mig, kæresten og den bette de første 24 timer!

Hele familien bor i Århus og jeg fødte i Næstved, så det er self. en lang tur, men jeg havde den holdning, at hvis de syntes den var for lang for 2 timer, så måtte de vente et par uger, til vi var godt hjemme igen, med at se min datter.

Så synes helt klart du skal prioritere tid til jer selv frem for at have en masse rendende ind og ud hele tiden.. Det var jeg i hvert fald glad for.

Anmeld

29. april 2013

Cbank

Drømme skriver:

vi bor på Bornholm og hele min familie bor i Randers og omegnen

vi gjorde det, at min mor kom 2 uger før terminen og blev ca en uge efter vores datter var født - hun Er født 40+4 mener jeg - og et par dage efter kom min far og bedstemor og blev i en lille uge.

kunne jeg gøre det om, ville jeg ikke have haft besøg. Det var meget rart med hjælp til vasketøj og madlavning, men det var virkelig også hårdt ikke bare at kunne slappe rigtigt af.

og hvis de alligevel skulle komme efter en evt næste baby, så ville jeg bede dem bo på et vandrehjem eller hos kærestens familie, så det blev for meget at have dem alle rendende..

bare spørg

håber du får en fantastisk fødsel !

Okay. Jeg er så ikke så interesseret i at min mor el. andre skal komme før terminen. 

Men jeg kunne forestille mig de skal blive lidt efter fødslen. Men ikke overnattende. Så må de vel selv finde på et alternativ? Er det meget at forlange? 

Anmeld

29. april 2013

Cbank

Månsson skriver:

Vores forældre kom op på sygehuset og så hende dagen efter fødslen der måtte de være i en time og det var rigeligt for vi var trætte..

Da vi kom hjem kom der mennesker hele tiden de første 14 dage og det ville jeg ønske idag at de ikke havde gjord.. Man har brug for fred og tid til at finde sig selv i rollen som mor

Hvordan havde du så ønsket det skulle foregå? 

Anmeld

29. april 2013

L&V

Cbank skriver:

Hvordan havde du så ønsket det skulle foregå? 

At vi havde de første 14 dage for os selv uden gæster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.