Førstegangsfødende og gæster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Cbank

Nemesis skriver:

vi fik besøg på hospitalet--faktisk var jeg ikke kommet fra opvågningen endnu førend de stod og trippede og indrømmet følte jeg mig irriteret over at MIT første øjeblik med min dreng blev forstyrret.

Med den første der sagde jeg klart, at den første uge hjemme ville jeg ikke have besøg. VI skulle lige finde melodien selv og det at være familie. Det blev bestemt ikke godt modtaget men det var godt både ifht amning men også for at finde en rytme hjemme.

Ved de andre fødsler har jeg været ret ligeglad, men med den første der skulle jeg jo slev lige finde ud af en masse og en masse følelser.

Vi havde ingen overnattene gæster og besøgene var af 1-2 timers varighed.

Ja det kan jeg godt forstå. Det er da dig og din mand som har førsteret (forstå mig vel at mærke). Det var da ærgeligt at de stod der og trippede. Man kan jo ikke bare 'smide' dem ud med det samme. 

Hvordan reagerede din familie da I fortalte at det hed minus besøg i den første uge? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Drømme

Cbank skriver:

Okay. Jeg er så ikke så interesseret i at min mor el. andre skal komme før terminen. 

Men jeg kunne forestille mig de skal blive lidt efter fødslen. Men ikke overnattende. Så må de vel selv finde på et alternativ? Er det meget at forlange? 

Det startede sådan set godt nok for os, men hver fredag havde vi et stort eller halvstort skænderi, min mor og jeg, ( undtaget den dag Sophia blev født ) og det er ikke noget jeg vil næste gang. Men min mor skal heller ikke med til den næste fødsel (hvis der en dag bliver en næste fødsel )

synes ikke det er for meget at forlange - hvis de vil se barnet så må deaffinde sig med det. Det er også sådan det bliver en evt næste gang for os, jeg vil ikke have overnattende gæster i hvert fald de første tre - fire uger. Man lærer vel af sine fejltagelser

Anmeld

29. april 2013

Cbank

ms86 skriver:

Vi havde på forhånd sagt at familien var velkommen i hospitalets besøgstid, men at vi ellers gerne ville have tid til at være alene og nyde de første dage som en familie..

De første gæster kom ca. et døgn efter min datter var født (ved akut kejsersnit) og jeg synes det var dejligt bare at være mig, kæresten og den bette de første 24 timer!

Hele familien bor i Århus og jeg fødte i Næstved, så det er self. en lang tur, men jeg havde den holdning, at hvis de syntes den var for lang for 2 timer, så måtte de vente et par uger, til vi var godt hjemme igen, med at se min datter.

Så synes helt klart du skal prioritere tid til jer selv frem for at have en masse rendende ind og ud hele tiden.. Det var jeg i hvert fald glad for.

Okay. Altså vi er lidt i tvivl om vi vælger at blive de 2 døgn på sygehuset eller om vi tager hurtigt hjem. Det beslutter vi os først for når bettemanden er født. 

Ja, det er da også noget af en tur. Men hvordan modtog de det, da du havde den holdning til besøgstiden? 

Anmeld

29. april 2013

Cbank

Månsson skriver:

At vi havde de første 14 dage for os selv uden gæster

Okay. Det er da længe tænker jeg umiddelbart? Du har måske ikke så stort et behov for at vise baby frem i starten? 

Anmeld

29. april 2013

M&N

Cbank skriver:

Hej piger.

Jeg har termin d. 6/6. Jeg skal føde i Randers.
Min familie bor langt væk (Min mor på sjælland og far i Tyrkiet)
Min kærestes familie bor bor tæt på (alt fra 3 - 45 km afstand).

Mine spørgsmål til jer lyder sådan: 

- Hvornår fik I besøg fra familien? Min mor var med til fødslen, men hun tog hjem kort tid efter. Jeg fødte om natten og om formiddagen, kom min far + søster, min kærestes far og mor og min farmor.

- Hvor længe blev de der? Min far var der i 30 min, min søster var der i lige lovlig mange timer Ellers max 30-60 min.

- Er der nogle som også har familie langt væk? Hvad og hvordan gjorde I med besøgene?? Ja, min svigerforældre, men de tog gerne turen, ellers var der ikke.

- Havde I overnattene gæster? Nej dog ikke..

Jeg er noget forvirret over hvordan jeg syntes det passer bedst ind i billedet. Så jeg vil blive enormt glad for hvis I har lyst til at dele erfaringer/ oplevelser/ metoder... 

På forhånd mange tak. 

Anmeld

29. april 2013

Cbank

Drømme skriver:

Det startede sådan set godt nok for os, men hver fredag havde vi et stort eller halvstort skænderi, min mor og jeg, ( undtaget den dag Sophia blev født ) og det er ikke noget jeg vil næste gang. Men min mor skal heller ikke med til den næste fødsel (hvis der en dag bliver en næste fødsel )

synes ikke det er for meget at forlange - hvis de vil se barnet så må deaffinde sig med det. Det er også sådan det bliver en evt næste gang for os, jeg vil ikke have overnattende gæster i hvert fald de første tre - fire uger. Man lærer vel af sine fejltagelser

Ej det er da også træls med skænderier. Var din mor med til fødslen sammen med din mand? 

Okay. Ja, det siger de man gør  hehe.

Mange tak for at du ville dele dine erfaringer med mig. 

Anmeld

29. april 2013

hautecouture

Cbank skriver:

Hej piger.

Jeg har termin d. 6/6. Jeg skal føde i Randers.
Min familie bor langt væk (Min mor på sjælland og far i Tyrkiet)
Min kærestes familie bor bor tæt på (alt fra 3 - 45 km afstand).

Mine spørgsmål til jer lyder sådan: 

- Hvornår fik I besøg fra familien?

- Hvor længe blev de der? 

- Er der nogle som også har familie langt væk? Hvad og hvordan gjorde I med besøgene??

- Havde I overnattene gæster? 

Jeg er noget forvirret over hvordan jeg syntes det passer bedst ind i billedet. Så jeg vil blive enormt glad for hvis I har lyst til at dele erfaringer/ oplevelser/ metoder... 

På forhånd mange tak. 

Vi fik besøg af mine forældre samme aften (kl 19 - jeg fødte kl 05.20) Da både jeg og vores datter var indlagt efter fødslen måtte de dog holde sig indenfor besøgstiden og blev derfor kun 1 time.

dagen efter kom mine svigerforældre på sygehuset under samme vilkår som mine forældre.

også min søster nåede at kigge ind mens vi var indlagt.

de bor alle 1 time væk.

efter vi kom hjem kom folk trillende som de havde lyst - vi havde dog ikke på noget tidspunkt overnattende gæster - men ville ikke have haft noget imod det - Tror det er meget op til folk selv. Jeg elskede at få besøg, vise hende frem og se hvordan familien og veninderne blev betaget når de fik hende i armene... Og så kender jeg andre der slet ikke ville have besøg de første par uger  - men vi er jo heldigvis alle forskellige. 

Anmeld

29. april 2013

L&V

Cbank skriver:

Okay. Det er da længe tænker jeg umiddelbart? Du har måske ikke så stort et behov for at vise baby frem i starten? 

Nej det er overhovedet ik et behov jeg har.. Jeg har mere behov for at gi mine børn en stille og rolig overgang og barnet har slet ik behov for at sku holdes osv af hva der er fremmede for det..

Jeg er gravid igen og sådan bliver det denne gang

Anmeld

29. april 2013

Cbank

hautecouture skriver:

Vi fik besøg af mine forældre samme aften (kl 19 - jeg fødte kl 05.20) Da både jeg og vores datter var indlagt efter fødslen måtte de dog holde sig indenfor besøgstiden og blev derfor kun 1 time.

dagen efter kom mine svigerforældre på sygehuset under samme vilkår som mine forældre.

også min søster nåede at kigge ind mens vi var indlagt.

de bor alle 1 time væk.

efter vi kom hjem kom folk trillende som de havde lyst - vi havde dog ikke på noget tidspunkt overnattende gæster - men ville ikke have haft noget imod det - Tror det er meget op til folk selv. Jeg elskede at få besøg, vise hende frem og se hvordan familien og veninderne blev betaget når de fik hende i armene... Og så kender jeg andre der slet ikke ville have besøg de første par uger  - men vi er jo heldigvis alle forskellige. 

Okay. Kom de på uventet besøg, eller kontaktede de jer altid inden? 

Anmeld

29. april 2013

Cbank

Månsson skriver:

Nej det er overhovedet ik et behov jeg har.. Jeg har mere behov for at gi mine børn en stille og rolig overgang og barnet har slet ik behov for at sku holdes osv af hva der er fremmede for det..

Jeg er gravid igen og sådan bliver det denne gang

Okay. Jamen jeg syntes det er sejt at du ved hvordan du gerne vil have at tingene skal være. 

Jeg har en ene mening den ene dag og en anden mening den anden dag. Meget forvirrende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.