Førstegangsfødende og gæster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

cwo1979

Jeg fødte i Frederikshavn, og der er der strenge besøgsregler. Fædre og søskende kan komme og gå som de vil, men alle andre gæster skal følge besøgstiderne som var fra 15-16 og igen fra 19-20. Dette både af hensyn til barnet/børnene, men også til forældrene.

Da vi kom hjem (lørdag aften) fik vi weekenden alene, til lige at komme på plads, og derefter ringede folk og spurgte om det var ok at de kiggede forbi. De fleste blev et par timer eller 3. 

Det vigitigste for dig/jer, er at du siger til og fra, når du ikke vil have mere besøg, eller hvis du syntes dine gæster har været der længe nok. De fleste af dem ved hvordan det er med en nyfødt, og de vil ikke blive fornærmede over at du "smider dem ud". Det var noget jeg selv lige skulle have styr på, men jeg fik det "lært"

Pøj pøj med det, og glæd dig, det bliver helt fantastisk for jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

FogL

Cbank skriver:

Hej piger.

Jeg har termin d. 6/6. Jeg skal føde i Randers.
Min familie bor langt væk (Min mor på sjælland og far i Tyrkiet)
Min kærestes familie bor bor tæt på (alt fra 3 - 45 km afstand).

Mine spørgsmål til jer lyder sådan: 

- Hvornår fik I besøg fra familien?

- Hvor længe blev de der? 

- Er der nogle som også har familie langt væk? Hvad og hvordan gjorde I med besøgene??

- Havde I overnattene gæster? 

Jeg er noget forvirret over hvordan jeg syntes det passer bedst ind i billedet. Så jeg vil blive enormt glad for hvis I har lyst til at dele erfaringer/ oplevelser/ metoder... 

På forhånd mange tak. 

Hejsa! Jeg fødte i Roskilde, overnattede 2 nætter, var der 3 hele dage. Anyways, jeg fødte en søndag, lidt i 8 om morgenen. Mine forældre, min mands forældre, og mine to søskende kom kl 10 ca, og blev en times tid, og så kom mine forældre og manden søster og svoger om aftenen. Det var fint nok. Dagen efter kom min lillebror ind og var hos mig hele dagen, og min far og hans kæreste kom og var et par timer (de kom fra Århus). Mine forældre kom sammen med min stedfars mor om aftenen igen. Tirsdag havde vi mere eller mindre for os selv, og vi tog hjem ved 17 tiden.
Fantastisk ophold! Skulle jeg være førstegangsfødende igen valgte jeg Roskilde
Men min 2. fødsel bliver nok på Randers som dig, så jeg vil da gerne høre om dine erfaringer når du når dertil

Anmeld

30. april 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Cbank skriver:

Hej piger.

- Er der nogle som også har familie langt væk? Hvad og hvordan gjorde I med besøgene??

Jeg er noget forvirret over hvordan jeg syntes det passer bedst ind i billedet. Så jeg vil blive enormt glad for hvis I har lyst til at dele erfaringer/ oplevelser/ metoder... 

På forhånd mange tak. 

Havde gæster på barselsgange 3 timer efter jeg havde født. Hele familien, både hans og min. Duede slet ikke! Vil anbefale dig at vente med gæster til dagen efter. Og være alene, bare jer når i bliver udskrevet. Folk kan tids nok se miraklet. Mærk efter hvad DU har brug for.

Anmeld

30. april 2013

1990h

Cbank skriver:

Hej piger.

På forhånd mange tak. 

jeg fødte i onsdags..onsdag aften da bebs kom ud kom min mor, søster og mine svigerforældre ind på sygehuset..

dagen efter kom der noget andet familie, søskende og oldeforældre og vi var faktisk 10 i alt på stuen og vil ønske vi aldrig havde fået så mange gæster..selv om bebs ikke gik fra arm til arm var hun så urolig om natten.

efter vi er kommet hjem fra vi faktisk frabedt os for meget besøg..kun nærmeste familie kommer for vi kan simpelthen ikke magte det

Anmeld

30. april 2013

Louise Jørgensen

Super god tråd. Sad selv så sent som igår og talte med min kæreste om det samme. Der er godt nok længe til jeg har termin- men syntes alligevel det er en vigtig sag at blive enige om. 

Vi er heller ikke interesserede i besøg i den første tid udover bedseforældrene. 

Hvis vi bliver på patient hotellet de første dage- vil vi helt frabede os besøg tror jeg.

Anmeld

30. april 2013

BABYPIGEnr4

Cbank skriver:

Hej piger.

På forhånd mange tak. 

Da jeg skulle have mit 3 barn fødte jeg kl. 8 om morgenen og var hjemme 10.30. Familien og venner kom både på fødestuen og hjemme til kl. 8 om aftenen. Det var et mareridt. Jeg var så træt og fik ingen ro. Det tog flere dage for mig, at få ro da folk kom rendende hele tiden. Min søn skreg meget, da jeg ingen ro havde til ham og det tog 4-5 dage inden der kom gang i amningen.

Inden 4. gang sagde jeg til min mand, at hvis vi kom hjem samme dag, så ville jeg kun have besøg af bedsteforældre og max 1/2 time. Jeg fødte 4. gang for tidligt og lå på Neonathal. Så der kom de ikke alle den første dag.

Jeg ville gøre som min veninde næste gang. Sige at jeg skulle føde 14 dage efter termin. Og så fortælle dem det efter et par dage undt. nærmeste familie.

Men når det er første gang, så skal du vel ligge et par dage på hospitalet og der bliver folk jo ikke så længe. Jeg ville ihvertfald nødig føde ambulant første gang.

Held og lykke med det hele.

KH

Helle

Mor til 4 dejlige bør

Anmeld

30. april 2013

Cbank

baby012 skriver:

De tog hjem igen samme dag  

Okay. Det var da utroligt nok. Når de havde sådan en lang tur. (:

Anmeld

30. april 2013

Cbank

Mor12 skriver:

De varede oftere flere timer. Og især familien var der så længe. Det var som om de synes det vat okay for vi var jo hjemme

Okay. Jeg er nu også spændt på hvor længe min familie vælger at blive på besøg. Om de tager et langt besøg eller om de tager 2 små eller hvordan?  

Anmeld

30. april 2013

Cbank

Team Putte skriver:

Vi havde ik sat besøgstid af.. og det fortryder jeg virkelig! jeg blev så stresset af at skulle aftale hvornår ihvem måtte komme at vi kom meget skævt fra start næste gang får folk at vide at mellem 18.30og 20 er der besøg og så kommer man bare hvis man har lyst.. så kan vi slappe af resten af dagen  

Okay. Det lyder som en god måde at kunne gøre det på 

Anmeld

30. april 2013

Cbank

LHS skriver:

Jeg fødte på Randers sygehus i Januar og min familie bor 1,5 time væk.  Så da vi var på fødegangen fik de en besked om at vi var kørt derind og 1,5 time efter ringede vi også sagde at jeg nu havde født. Så kørte de mod Randers og da vi så kom på familieafsnittet kom de ind og besøgte os.

Mine bedsteforældre bor på Sjælland og kørte nærste morgen og var så på besøg da den lille var 24 timer gammel.

I kan jo evt. have noget familie boende hos jer eller på en campingsplads? Nu var min fødsel hurtig så jeg havde intet problem med at have gæster kort efter, men det er altså hårdt og ligger man i smerter i flere timer/ dage, så ved jeg ikke om jeg ville have haft lyst til gæster så hurtigt?? Så gør hvad DU føler er bedst 

Randers er et skønt sted at føde, så glæd dig

Okay. Hvor længe blev bedsteforældrene? Blev de der i flere dage af nogle timer eller hvordan? 

Det var da også noget af en hurtig fødsel du havde dig 

Jeg kunne godt forestille mig, man ville være lidt mørbanket hvis man har været i fødsel maange timer. Hehe.

Okay, det er dejligt at vide. Det ser jeg frem til så 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.