Førstegangsfødende og gæster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.015 visninger
83 svar
17 synes godt om
29. april 2013

Cbank

Hej piger.

Jeg har termin d. 6/6. Jeg skal føde i Randers.
Min familie bor langt væk (Min mor på sjælland og far i Tyrkiet)
Min kærestes familie bor bor tæt på (alt fra 3 - 45 km afstand).

Mine spørgsmål til jer lyder sådan: 

- Hvornår fik I besøg fra familien?

- Hvor længe blev de der? 

- Er der nogle som også har familie langt væk? Hvad og hvordan gjorde I med besøgene??

- Havde I overnattene gæster? 

Jeg er noget forvirret over hvordan jeg syntes det passer bedst ind i billedet. Så jeg vil blive enormt glad for hvis I har lyst til at dele erfaringer/ oplevelser/ metoder... 

På forhånd mange tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Nille-pigen

min far og hans familie kom og besøgte os samme dag som jeg havde født og de kom fra Fyn... men de overnattede ikke og blev kun i 1½ time hvorefter de tog ud til min mor til lidt mad inden det kørte retur til fyn... 

min mor bor lige i nærheden og kom hver dag vi var på sygehuset...

min mands mor kom få timer efter fødslen og hans familie kommer fra djursland og besøgte en time ...

så vi havde inden overnattende...  

Anmeld

29. april 2013

Team Putte

Cbank skriver:

Hej piger.

- Er der nogle som også har familie langt væk? Hvad og hvordan gjorde I med besøgene??

Jeg er noget forvirret over hvordan jeg syntes det passer bedst ind i billedet. Så jeg vil blive enormt glad for hvis I har lyst til at dele erfaringer/ oplevelser/ metoder... 

På forhånd mange tak. 

hvis du alligevel skal være på barselsafsnittet kan familien dia sjælland jo godt overnatte hjemme hos jer.. men når i skal hjem vil jeg foreslå i ingen overnattende har m.og holder jer til besøgstider til at starte med så i kan få slappet af  

Anmeld

29. april 2013

Nadia&Daniel

Cbank skriver:

Hej piger.

På forhånd mange tak. 

- Hvornår fik I besøg fra familien? Samme dag - jeg fik planlagt kejsersnit - Laura kom til verden mandag den 25.10.10 kl. 11.28 og samme aften kom min svigermor, svigerfar og svigerinde. Mine forældre bor i Jylland - de kom næste dag/formiddag og om onsdagen. Mine svigerforældre kom også tirsdag aften, og onsdag aften.

- Hvor længe blev de der? De var der nogle timer - primær hvad der var tilladt af besøgstid, men nogle af dagene lidt længere (husker ikke præcis hvor længe)

- Er der nogle som også har familie langt væk? Hvad og hvordan gjorde I med besøgene?? Da det var planlagt kejsersnit, var det lidt nemmere at planlægge, ang. besøg af mine forældre.

- Havde I overnattene gæster? Nej, og det ønskede vi heller ikke. Mine forældre tog på hotel, mens de var på Sjælland.

Anmeld

29. april 2013

MomInTheMaking

Cbank skriver:

Hej piger.

På forhånd mange tak. 

Jeg tror du skal mærke godt efter hvad DU har lyst til, især også når har født.

Vi advarede familien i forvejen om at det godt kunne være vi ikke ønskede besøg på sygehuset. Vi var der i 5 dage og  fik først besøg på 3 dagen.

Svigermor/far og onkel på 7 år var der i 2 timer og det var alt for længe for os. oldemor/far, 2 kammerater og en veninde kom på forskellige tidspunkter og var der  omkring en time. Det passede os bedst.

Min far bor forholdsvist langt væk (dog ikke et andet land) han kom på besøg efter en uge og var fra formiddag til aften og lavede aftensmad osv.

Resten af familien kom i ugerne efter og der var ikke nogen der overnattede og det ville jeg heller ikke have brudt mig om.

vi er nok meget reserverede når det kom til alt det her, men det var det der føltes rigtigt for os og det var der flere i familien der var godt sure over, men det er vi altså ligeglade med, andre må træde til side i den situation handler det kun om "mor, far og barn" og ikke resten af familiens behov fo. At være en del af det hele.

håber du kunne bruge det til noget.

Anmeld

29. april 2013

baby012

Cbank skriver:

Hej piger.

På forhånd mange tak. 

Fik besøg en halv time efter

de blev der en times tid

oldemor og oldefar bor på Sjælland (fødte Randers) de kom som alle de andre og så den lille dagen efter fødslen.. 

Gæster må ikke overnatte på sygehuset, jeg var heldig at min mand fik en seng, vi nåede kun barselsgangen ..

Anmeld

29. april 2013

Drømme

Cbank skriver:

Hej piger.

På forhånd mange tak. 

vi bor på Bornholm og hele min familie bor i Randers og omegnen

vi gjorde det, at min mor kom 2 uger før terminen og blev ca en uge efter vores datter var født - hun Er født 40+4 mener jeg - og et par dage efter kom min far og bedstemor og blev i en lille uge.

kunne jeg gøre det om, ville jeg ikke have haft besøg. Det var meget rart med hjælp til vasketøj og madlavning, men det var virkelig også hårdt ikke bare at kunne slappe rigtigt af.

og hvis de alligevel skulle komme efter en evt næste baby, så ville jeg bede dem bo på et vandrehjem eller hos kærestens familie, så det blev for meget at have dem alle rendende..

bare spørg

håber du får en fantastisk fødsel !

Anmeld

29. april 2013

Drømme

Drømme skriver:

vi bor på Bornholm og hele min familie bor i Randers og omegnen

vi gjorde det, at min mor kom 2 uger før terminen og blev ca en uge efter vores datter var født - hun Er født 40+4 mener jeg - og et par dage efter kom min far og bedstemor og blev i en lille uge.

kunne jeg gøre det om, ville jeg ikke have haft besøg. Det var meget rart med hjælp til vasketøj og madlavning, men det var virkelig også hårdt ikke bare at kunne slappe rigtigt af.

og hvis de alligevel skulle komme efter en evt næste baby, så ville jeg bede dem bo på et vandrehjem eller hos kærestens familie, så det blev for meget at have dem alle rendende..

bare spørg

håber du får en fantastisk fødsel !

- det skal måske siges at vi planlagde hjemmefødsel, så det ville i teorien ikke blive nogen hospitalstid. Det endte desværre i kejsersnit (ikke akut-akut), og vi var på hospitalet fra torsdag (hun er født fredag kl 02.09) til søndag kl 12 (vi ønskede at komme hjem så hurtigt som muligt)

Anmeld

29. april 2013

L&V

Cbank skriver:

Hej piger.

På forhånd mange tak. 

Vores forældre kom op på sygehuset og så hende dagen efter fødslen der måtte de være i en time og det var rigeligt for vi var trætte..

Da vi kom hjem kom der mennesker hele tiden de første 14 dage og det ville jeg ønske idag at de ikke havde gjord.. Man har brug for fred og tid til at finde sig selv i rollen som mor

Anmeld

29. april 2013

Nemesis

vi fik besøg på hospitalet--faktisk var jeg ikke kommet fra opvågningen endnu førend de stod og trippede og indrømmet følte jeg mig irriteret over at MIT første øjeblik med min dreng blev forstyrret.

Med den første der sagde jeg klart, at den første uge hjemme ville jeg ikke have besøg. VI skulle lige finde melodien selv og det at være familie. Det blev bestemt ikke godt modtaget men det var godt både ifht amning men også for at finde en rytme hjemme.

Ved de andre fødsler har jeg været ret ligeglad, men med den første der skulle jeg jo slev lige finde ud af en masse og en masse følelser.

Vi havde ingen overnattene gæster og besøgene var af 1-2 timers varighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.