Jeg er bange for at føde en stor baby ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

simone_jacobsen

gædde/gitte skriver:

..... HVOR stor en baby kan man få?!?!

hvad er rekorden?

Det måtte jeg da lige undersøge .. Og svarer er.....

8,7 kilo og 62 cm....

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1227937.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Lise

Nu har mine babyer godt nok vejet det samme da de blev født - begge 3200 g. Det var fint. Skænkede heller ikke så mange tanker, om de mon vejede det ene eller det andet. MEN for det første, så er de lillebitte når de bliver født, uanset om de kommer med eller uden elastikker. OG så er det bare langt federe at have en fed unge, end en tynd én - jeg har haft én af hver - da man bare ikke er nær så nervøs for tyksakken  Den skal nok klare sig, og hvis de bliver syge og ikke spiser, så går det nok også. Min ældste var en fed baby, og det var så dejligt. Den yngste har aldrig haft bare en lillebitte elastik, og jeg har rendt til læge og børnelæge med ham mange gange, da han ikke spiste og tog på..............det er ikke fedt!

Og mht til det at føde en tynd vs en fed baby, så er det vist det samme. Det er hovedets størrelse det kommer an på. Mine har begge store hoveder, og de kom ud alligevel.

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Forstår heller ikke dem der vil ha tynde børn .. Syns virkelig ik de er særlig kønne .. 

TS. Jeg er 1.58 høj , meget lille , og jeg fødte børn på 3310 og 3390 .. Lidt mindre end genemsnittet ..

Meeeen Ligeså snart de kommer ud , får noget god mælk , så tager de altså bare på .. Og nogle tager rigtig meget på .. Oscar var , da han var lille , over gennemsnittet i vægt , og det er Noel også nu .. 
Det kommer også an på hvor stor du var som baby .. 

Både mig og dainel var store .. 

Er du bedre end mig når du går i den modsatte grøft og siger at tynde babyer ikke er kønne?

Tænkte nok det skulle blive en tråd hvor den der fødte tykke børn ville være nedladende overfor dem der føder små bitte babyer.

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

simone_jacobsen skriver:

Det måtte jeg da lige undersøge .. Og svarer er.....

8,7 kilo og 62 cm....

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1227937.ece

WOW......

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Er du bedre end mig når du går i den modsatte grøft og siger at tynde babyer ikke er kønne?

Tænkte nok det skulle blive en tråd hvor den der fødte tykke børn ville være nedladende overfor dem der føder små bitte babyer.

nu skrev hun jo ikke "jeg tror ikke jeg kan holde af et tyndt barn"

men at hun ikke syntes de var så kønne.... Det har intet med at at være nedladende at gøre. nedladende ville være "alle tynde børn er vamle, og godt jeg ikke har sådan en"

Anmeld

22. marts 2013

L&V

Anonym skriver:

DDeJeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Føler ikke jeg kan føde et barn der vejer over 4 kg !

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

Der er intet problem fysisk i at føde babyer på den størrelse og når du sidder med den i armene vil du tænke gud hvor er den da lille.

Anmeld

22. marts 2013

GUSO

morethanperfect skriver:

Forstår heller ikke dem der vil ha tynde børn .. Syns virkelig ik de er særlig kønne .. 

TS. Jeg er 1.58 høj , meget lille , og jeg fødte børn på 3310 og 3390 .. Lidt mindre end genemsnittet ..

Meeeen Ligeså snart de kommer ud , får noget god mælk , så tager de altså bare på .. Og nogle tager rigtig meget på .. Oscar var , da han var lille , over gennemsnittet i vægt , og det er Noel også nu .. 
Det kommer også an på hvor stor du var som baby .. 

Både mig og dainel var store .. 

Ej undskyld men bliver voldsomt provokeret af din udtalelse om at tynde børn ikke er særligt kønne!! Wtf jeg har selv fået 2 små børn 3400 og 2380 ingen af dem har været tykke på noget tidspunkt og jeg vil tillade mig at syntes mine børn er kønne!! TAK hilsen en mor til tynde børn

Anmeld

22. marts 2013

Miss Kat

Tusind tak for en der endelig forstår !

Jeg synes også det lyder voldsomt med fødselsdepression osv. Jeg var selv en lille baby, alle jeg kender har født små babyer.

Min venindes lille bitte baby var så lille og fin. Alle troede hun var yndre end hun var, folk faldt i svime på stribe da hun viste hende frem som nyfødt. Hun fejlede altså intet heller ikke selovm hun "ikke havde noget at stå imod med" 

Jeg ønsker mig en lille baby på måske 2500-3000 g, og så selvfølgelig at den er sund og rask

Synes ikke det er fair at nogle af svarene nærmest bliver til alle ulemperne ved at få en lille skravl. At babyer da SKAL have elastikker osv. De behøver de bestemt ikke, jeg synes ikke det er charmerende

Hvis du gerne ville have at folk forstod, hvad du mente, skulle du have formuleret dit første indlæg anderledes. Du får det til at lyde som om, det er det fysiske aspekt i at føde en stor baby, der er problemet, og derfor får du misvisende svar. Det er først senere i tråden, du gør det klart at det handler om, du synes, det er pinligt at få en fed baby, når du selv er petit. - Hvilket, i mine øjne, stinker langt væk af diverse mentale komplekser. Hvorfor betyder det overhovedet noget for dig, hvad andre tænker, og hvordan andres babyer ser ud? Er du sikker på, du overhovedet er klar til at sætte dig selv i 2. række? Hvorfor vil du gerne have, at andre skal falde i svime over din baby? Ser du den som en accessory?

Jeg er selv petit og venter en pige, der ligger over kurven, hvilket kom meget bag på mig, men kun ment som at det var uventet, ikke uønsket!

Når du formulerer at det er en decideret frygt, du har, er der da slet ingen tvivl om at du bør konsultere nogen om denne. Frygt og angst er som oftest ubegrundet, og det er da både synd for dig og den lille at du går rundt og bruger din energi på dette. Du udsender også hormoner, som stresser den lille, hvis du virkelig føler decideret frygt.

Som Mumto3 siger, er der ikke noget i vejen med at have specielle ønsker. Nej, det er der vel ikke, men der er dælme stor forskel på at ønske sig noget, og så føle direkte frygt for ikke at få, hvad man vil ha'!

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

Miss Kat skriver:

Hvis du gerne ville have at folk forstod, hvad du mente, skulle du have formuleret dit første indlæg anderledes. Du får det til at lyde som om, det er det fysiske aspekt i at føde en stor baby, der er problemet, og derfor får du misvisende svar. Det er først senere i tråden, du gør det klart at det handler om, du synes, det er pinligt at få en fed baby, når du selv er petit. - Hvilket, i mine øjne, stinker langt væk af diverse mentale komplekser. Hvorfor betyder det overhovedet noget for dig, hvad andre tænker, og hvordan andres babyer ser ud? Er du sikker på, du overhovedet er klar til at sætte dig selv i 2. række? Hvorfor vil du gerne have, at andre skal falde i svime over din baby? Ser du den som en accessory?

Jeg er selv petit og venter en pige, der ligger over kurven, hvilket kom meget bag på mig, men kun ment som at det var uventet, ikke uønsket!

Når du formulerer at det er en decideret frygt, du har, er der da slet ingen tvivl om at du bør konsultere nogen om denne. Frygt og angst er som oftest ubegrundet, og det er da både synd for dig og den lille at du går rundt og bruger din energi på dette. Du udsender også hormoner, som stressser den lille, hvis du virkelig føler decideret frygt.

Som Mumto3 siger, er der ikke noget i vejen med at have specielle ønsker. Nej, det er der vel ikke, men der er dælme stor forskel på at ønske sig noget, og så føle direkte frygt for ikke at få, hvad man vil ha'!

SPOT ON miss kat

Anmeld

22. marts 2013

simone_jacobsen

JESUS!!! Lad nu vær med at lade indlægget blive til et 'pege finger' indlæg..

Nogle kan lide tynde babyer andre kan lide tykke babyer og nogle almindelige - folk har hver deres mening, men det vigtigste er vel, at man syntes sit eget barn er smukt!!

Men så længe folk ikke siger at 'DIT' barn er grimt, er det vel okay at sige sin mening så længe tonen er sober ?!

Her er MIN mening!!!
- jeg syntes, at endten er baby smukke eller også er de ikke smukke - hvilket jeg i så fald holder for mig selv. Jeg kigger ikke på antallet af elestikker eller ribben med på ansigtet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.