Jeg er bange for at føde en stor baby ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

Gaia

Anonym skriver:

Det handler ikke om det fysiske som jeg har skrevet flere gange. Jeg er bange for ikke at kunne knytte mig til et stort barn

Du kan ik se særlig stor forskel på en 3000-3900. Det synes jeg i hvert fald ikke. Men synes stadig og omend endnu mere at du skal få snakket med din jm også i forhold til evt. Fødselsdepri. Men må jeg spørge: hvad er det der gør et stort barn så svært for dig? Hvorfor skal størrelse være en faktor for din tilknytning? Jeg håber for din egen skyld at du får talt med professionelle om din frygt og helt ærlig et barn på 4500 og over er altså stadig baby og lille.. Hvis størrelsen er en faktor i så høj grad som du beskriver her, så behøver du hjælp ( ik negativt ment) men så må du jo tumle med nogle issues, som du for dit barns skyld bør få løst. Alle børn fortjener kærlighed og at man kan tilsidesætte egne præferencer. Håber du finder ro og håber din kommende barn er sund og rask for det er vel det vigtigste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Puha det ville slå mig ud at få sådan en og de kommentarer

Ja det har jeg, har siddet med en baby der vejede 4500 g. Den var da sød, men det er bare ikke hvad jeg ønsker. slet ikke

Ej bliver altså lidt bekymret for dig når jeg læser denne tråd, synes seriøst du skal have en snak med en fagperson der kan snakke med dig om disse følelser. Børn er unikke og forskellige. Min datter var en bette mus på 49 cm. og 3000 g men for pokker hun tog jo på og blev så tyk så tyk i løbet af kort tid, og hold nu op hun var dejlig med alle hendes elastikker. I dag er hun 6 år og høj og tynd som et siv.

Hvad vil du gøre du kan jo ikke sulte baby og hvis du selv har en form for ubehag ved mad, skal du da virkelig have hjælp til ikke at overfører denne frygt til dit barn og i værste fald sulte barnet fordi det ikke lever op til dit ideal iforhold til hvordan du gerne vil have dit barn skal se ud.

Håber som flere du er en and der gerne vil sætte gang i andedammen...

Anmeld

22. marts 2013

Elgaard73

AnjaB skriver:

Ej bliver altså lidt bekymret for dig når jeg læser denne tråd, synes seriøst du skal have en snak med en fagperson der kan snakke med dig om disse følelser. Børn er unikke og forskellige. Min datter var en bette mus på 49 cm. og 3000 g men for pokker hun tog jo på og blev så tyk så tyk i løbet af kort tid, og hold nu op hun var dejlig med alle hendes elastikker. I dag er hun 6 år og høj og tynd som et siv.

Hvad vil du gøre du kan jo ikke sulte baby og hvis du selv har en form for ubehag ved mad, skal du da virkelig have hjælp til ikke at overfører denne frygt til dit barn og i værste fald sulte barnet fordi det ikke lever op til dit ideal iforhold til hvordan du gerne vil have dit barn skal se ud.

Håber som flere du er en and der gerne vil sætte gang i andedammen...

Lige mine tanker/ bekymringer...

Hvad sker der hvis baby kommer ud og slet ikke lever op til det hun har forventet/ ønsket...? 

Jeg har aldrig før stødt på en så overfladisk (og foruroligende) bekymring fra en vordende mor...

Anmeld

22. marts 2013

Dorthe1986

Krussedulle skriver:

Li

Det håber jeg ærlig talt også!

For hvad så når barnet bliver både 2-3 og 4 mdr! De tager jo på!

Min den mindste tog knap et kg på om måneden de første 5 mdr! og han var en LÆKKER baby på 9,3 kg da han var 5 mdr(!!!)

Lige præcis! Jeg kan huske at jeg bare var mega stolt når Emil havde taget godt på og helst så meget som muligt !

Og hvad hvis barnet bliver let overvægtig senere hen? Tænk at ens mor så er flov over en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.