Jeg er bange for at føde en stor baby ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.753 visninger
103 svar
171 synes godt om
21. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Føler ikke jeg kan føde et barn der vejer over 4 kg !

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

lilledittemor

Anonym skriver:

Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

Hvad er det du er bange for ved at føde en stor baby?

Anmeld

21. marts 2013

mth1987

Anonym skriver:

Jeg fødte en pige på 4550g og tror altså ikk størrelsen gør den helt store forskel. Men snak med din JM om dine tanker

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Hvad er det du er bange for ved at føde en stor baby?

At det i mit hoved er et barn og jeg ik vil føle at det er en lille bitte baby

Anmeld

21. marts 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg har læst, at det er bedre at barnet er større end mindre. Fordi det tynger mere ned i bækkenet og dermed fødes nemmere og hurtigere

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Jeg fødte en pige på 4550g og tror altså ikk størrelsen gør den helt store forskel. Men snak med din JM om dine tanker

tror ikke det er det fysiske i det, vil bare gerne have en lille bitte baby uden elastikker osv

Anmeld

21. marts 2013

Kløver

mth1987 skriver:

Nu er begge mine født ved ks og var små så ved ikke om det er ammestuesnak, men har hørt at det ikke skulle gøre forskel om barnet er 2.5 eller 4.5 kg da det er hovedet som skal ud først og fylder mest, og det derfor først er over de 4.5 fordi der så er mere sul på babyen og derfor fylder mere ved skuldrene/armene, men er bækkenet bredt nok, skulle man ikke som sådan lægge mærke til det mår man først ligger med veer, men alle fødsler er ko forskellige så skal ikke gøre mig klog på om det er sandt eller ammestuesnak

Anmeld

21. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

tror ikke det er det fysiske i det, vil bare gerne have en lille bitte baby uden elastikker osv

Kan godt følge lidt, mind vejede 2.5 og 2 kg så ville være vildt underligt at få en lille basse med æblekinder og michelindæk

Anmeld

21. marts 2013

lilledittemor

Anonym skriver:

At det i mit hoved er et barn og jeg ik vil føle at det er en lille bitte baby

Det tror jeg helt sikkert ændrer sig når du har din baby i armene
Men snak med din jordemoder om det, så du ikke skal gå med det alene.

Min datter vejede 3815 gram og var 55cm lang, men hun var stadig den mindste og fineste baby jeg nogensinde har set

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Kan godt følge lidt, mind vejede 2.5 og 2 kg så ville være vildt underligt at få en lille basse med æblekinder og michelindæk

Ja det er det jeg "frygter", kan ikke se mig selv få sådan en bassebaby Det sidder efterhånden som en stor frygt i mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.