Jeg er bange for at føde en stor baby ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Føler ikke jeg kan føde et barn der vejer over 4 kg !

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

he he he he.....

Jeg er total modsat lad mig for guds skyld få en lækker stor rund baby! Sådan en der ikke kan se ud af glukkerne pga alt for fede kinder! sådan en der er delt op af elastikker på alle led!

Syntes ikke slanke små babyer er "nuttet" på samme måde...........

Jeg vil ha en baby hvor folk slår et grin op og siger "nå nå der er en der ikke sulter"

Har du prøvet at se sådan en krabat in real life??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

he he he he.....

Jeg er total modsat lad mig for guds skyld få en lækker stor rund baby! Sådan en der ikke kan se ud af glukkerne pga alt for fede kinder! sådan en der er delt op af elastikker på alle led!

Syntes ikke slanke små babyer er "nuttet" på samme måde...........

Jeg vil ha en baby hvor folk slår et grin op og siger "nå nå der er en der ikke sulter"

Har du prøvet at se sådan en krabat in real life??

Puha det ville slå mig ud at få sådan en og de kommentarer

Ja det har jeg, har siddet med en baby der vejede 4500 g. Den var da sød, men det er bare ikke hvad jeg ønsker. slet ikke

Anmeld

22. marts 2013

mth1987

Anonym skriver:

Det handler ikke om det fysiske som jeg har skrevet flere gange. Jeg er bange for ikke at kunne knytte mig til et stort barn

Der er ikke andet for end du bliver nødt til at snakke med din læge eller jordemoder. Sorry men i mit hovedet lyder det helt hen i vejret at du er nervøs for at du ikk vil ku knytte dig til dit barn hvis den vejer for meget... Det kan ikk være sundt at gå med sådanne tanker og derfor bliver du nødt til at snakke med en fagperson. Jeg håber da virkeligt for dit barns skyld at når den kommer ud at dit hjerte bliver fyldt med kærlighed til dit barn...

held og lykke med det hele 

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Puha det ville slå mig ud at få sådan en og de kommentarer

Ja det har jeg, har siddet med en baby der vejede 4500 g. Den var da sød, men det er bare ikke hvad jeg ønsker. slet ikke

ja............... men din tråd slår også mig lidt ud Jeg har prøvet at se om jeg overhovede KAN få lov at lave en...i 4 år.......... og får jeg et tyndt "skravl" eller hvad du kaldte det - så er jeg sgu taknemlig.... ja får jeg en med ti fingre og ti tæer så er jeg sgu sikker på jeg nok skal knus-elske den.

Syntes du skal søge noget prof hjælp så.... for sorry så syntes jeg det er en smule overfladisk at diskriminere på vægt. Få snakket ud om frygten.... for hvis du får en tyksak, så er det vidst bedst du har fået angsten ud af kroppen inden

Anmeld

22. marts 2013

morethanperfect

gædde/gitte skriver:

ja............... men din tråd slår også mig lidt ud Jeg har prøvet at se om jeg overhovede KAN få lov at lave en...i 4 år.......... og får jeg et tyndt "skravl" eller hvad du kaldte det - så er jeg sgu taknemlig.... ja får jeg en med ti fingre og ti tæer så er jeg sgu sikker på jeg nok skal knus-elske den.

Syntes du skal søge noget prof hjælp så.... for sorry så syntes jeg det er en smule overfladisk at diskriminere på vægt. Få snakket ud om frygten.... for hvis du får en tyksak, så er det vidst bedst du har fået angsten ud af kroppen inden

Forstår heller ikke dem der vil ha tynde børn .. Syns virkelig ik de er særlig kønne .. 

TS. Jeg er 1.58 høj , meget lille , og jeg fødte børn på 3310 og 3390 .. Lidt mindre end genemsnittet ..

Meeeen Ligeså snart de kommer ud , får noget god mælk , så tager de altså bare på .. Og nogle tager rigtig meget på .. Oscar var , da han var lille , over gennemsnittet i vægt , og det er Noel også nu .. 
Det kommer også an på hvor stor du var som baby .. 

Både mig og dainel var store .. 

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

morethanperfect skriver:

Forstår heller ikke dem der vil ha tynde børn .. Syns virkelig ik de er særlig kønne .. 

TS. Jeg er 1.58 høj , meget lille , og jeg fødte børn på 3310 og 3390 .. Lidt mindre end genemsnittet ..

Meeeen Ligeså snart de kommer ud , får noget god mælk , så tager de altså bare på .. Og nogle tager rigtig meget på .. Oscar var , da han var lille , over gennemsnittet i vægt , og det er Noel også nu .. 
Det kommer også an på hvor stor du var som baby .. 

Både mig og dainel var store .. 

jeg er født for tidlig 1,5 mrd (pga min mors hæftige forbrug af smøger) så jeg var ikke så stor.. 2300 (så gad vide hvor stor jeg SKULLE ha været )

min mand var kort og BRED ha ha h a... 3800g

Min mand er 1.80 og jeg 1.82, så mon ikke vi får barn derefter

Anmeld

22. marts 2013

Kløver

simone_jacobsen skriver:

Som udgangspunkt ja. Så kan der jo spille nogle faktorer ind som ændre på det, men som hovedregel ja.
Men ville nok sige under 4,5 kg da 4,5 kg er det de betragter som en stor baby..

Så blev jeg så meget klogere men 4500 går er også en stor baby

Anmeld

22. marts 2013

simone_jacobsen

Maja84 skriver:

Så blev jeg så meget klogere men 4500 går er også en stor baby

Jep det er en stor baby..

Mine jordemødre sagde, at en baby på 4500 gram er en stor baby, men babyen skal vejen 4700 gram før den er 'faretruende' stor og man derfor eventuelt handler på det.

- frygtede nemlig at få en stor baby og hertil fik jeg ovenstående besked

Anmeld

22. marts 2013

gædde/gitte

simone_jacobsen skriver:

Mine jordemødre sagde, at en baby på 4500 gram er en stor baby, men babyen skal vejen 4700 gram før den er 'faretruende' stor og man derfor eventuelt handler på det.

..... HVOR stor en baby kan man få?!?!

hvad er rekorden?

Anmeld

22. marts 2013

Kløver

simone_jacobsen skriver:

Det er også stort 4700 puha det er næsten dobbelt op at min datter og mere end det dobbelte af min søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.