Jeg er bange for at føde en stor baby ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

Guldimaven

Jeg tror, at du vil syntes din baby er lille bitte uanset dens størrelse!! Jeg fødte en dreng på 3710g og syntes han var så lille og så fin.. Du vil uanset hvad være helt forelsket i din baby. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

simone_jacobsen

Maja84 skriver:

Nu er begge mine født ved ks og var små så ved ikke om det er ammestuesnak, men har hørt at det ikke skulle gøre forskel om barnet er 2.5 eller 4.5 kg da det er hovedet som skal ud først og fylder mest, og det derfor først er over de 4.5 fordi der så er mere sul på babyen og derfor fylder mere ved skuldrene/armene, men er bækkenet bredt nok, skulle man ikke som sådan lægge mærke til det mår man først ligger med veer, men alle fødsler er ko forskellige så skal ikke gøre mig klog på om det er sandt eller ammestuesnak

Det er rigtigt at hovedet er det der gør nas. Men det der menes, når man siger at det er lettere at føde store børn er, at barnet, grundet dets vægt, har lettere ved at bane sin vej gennem bækkenet fordi barnet arbejder med. De små børn har ikke vægten til at komme ned af, og man kan derfor ende i en lang fødsel og en hård pressefase.

Anmeld

22. marts 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Føler ikke jeg kan føde et barn der vejer over 4 kg !

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

Åhh hvor jeg huske de tanker.. Frygtede selv at få en stor baby.
Jeg fødte en dreng på 3840 gram og 56 cm., det er jeg sørme glad for i dag!!!
Man kan få tøj til ham, han er lille min ikke skrøbelig og han noget at stå imod med.

Anmeld

22. marts 2013

SHERO

Vil også lige tilføje at selvom du føder et lille barn, er det jo ikke ensbetydende med det vil blive ved med at være lille... Min søn vejede 2670 g og er stadig en lille tre-årig. Min nevø vejede 2800g og vejede mere end min søn da han var et år, på trods af min søn er 2 år ældre... Så han blev hurtig, en lille tyk med overdrevet lækker sumobryder... så selvom han var lille da han blev født, blev han lynhurtig en tyk lille en, gik ikke mere end 2 måneder...

Anmeld

22. marts 2013

Kløver

simone_jacobsen skriver:

Det er rigtigt at hovedet er det der gør nas. Men det der menes, når man siger at det er lettere at føde store børn er, at barnet, grundet dets vægt, har lettere ved at bane sin vej gennem bækkenet fordi barnet arbejder med. De små børn har ikke vægten til at komme ned af, og man kan derfor ende i en lang fødsel og en hård pressefase.

Okay det har jeg ikke hørt, så dvs det kan være nemmere at føde en 4-4.5 kg end en på 2.5 ?

Anmeld

22. marts 2013

Kløver

simone_jacobsen skriver:

Okay det har jeg ikke hørt, så dvs det kan være nemmere at føde en 4-4.5 kg end en på 2.5 ?

Anmeld

22. marts 2013

simone_jacobsen

Maja84 skriver:

Som udgangspunkt ja. Så kan der jo spille nogle faktorer ind som ændre på det, men som hovedregel ja.
Men ville nok sige under 4,5 kg da 4,5 kg er det de betragter som en stor baby..

Anmeld

22. marts 2013

Mumto3

Jeg har tre børn, og de var alle store ved fødslen. I dag er de 4 år,6år og 8 år. NU synes jeg at de er de smukkeste og mest vidunderlige børn på denne jord. Det er de!!!

men det var de altså ikke som baby, undskyld til alle jer derude som mener at man som mor bare synes at ens egen baby er skøn og smuk og en lille baby! Selv når jeg i dag ser billeder af mine børn som babyer bliver jeg overrasket over at de var  store. Jeg fødikkke babyer men børn. Det var pisse irriterende at gå ud med en baby på 14 dage, og skulle købe tøj og ekspedienten i butikken så ikke tror på at mit barn er 14 dag, for alle kan da se at han må være  mindst 2 mdr. Gammel.

ja, jeg  er ked af ikke at have haft en lille lækker baby, men det et mit lod her i livet. Al jeres snak om 'fødselsdepression' osv kan I godt pakke langt væk. Det har intet med det at gøre, og jeg kan slet ikke følge jer i at trådstarter skal snakke med jordmoder eller læge om det. Jeg kan  slet ikke se hvorfor der skulle velære noget i vejen med at ønske sig en lille lækker baby? Det er da et meget naturligt ønske, særligt når man er gravid. Og nu er det jo sådan at nogle babyer er større end andre babyer, og så er det at vi er nogle mødre der ønsker os små børn. Andre har ønsker om et bestemt køn.

Anmeld

22. marts 2013

Fenja09

Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Føler ikke jeg kan føde et barn der vejer over 4 kg !

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

Først og fremmest så tillykke med at du bære et lille mirakel inden i dig. Har læst dine kommentarer i tråden og vil sige, at du skal huske på, at det er et liv du har været med til at skabe uanset om det har elastikarme eller ej.

Lige når man taler babyer og elastik, så er det faktisk noget rigtig positivt. Min datter vejede 2810 g og var lille, hun brugte str 40/44 i tøj da hun blev født og havde ikke snerten af "overflødig" fedt på sig. 3 måneder senere blev hun opereret i hjertet og en af kommentarerne fra lægerne var " så håber vi at når vi ser hende næste gang til kontrol, så har hun baby-arme". Babyer skal da helst have sul på kroppen, de skal kunne stå imod en masse bakterier og sygdomme, så se det som en god ting, hvis dit barn har noget at stå imod med.

Derudover så vil dit eget barn føles lille uanset om det vejer 2500 g eller 4500 g. Det er kun hvis du sidder med to nyfødte ved siden af hinanden at den ene synes mindre/større end den anden. Og ja selvom jeg har født en lille datter - som stadig ikke har elastikarme, men vejer det hun skal og har den højde hun bør, så ser jeg også en lille bitte baby når min kammerat kommer med hans pige på over 6 kg og er 4 måneder. Til sammenligning vejede min datter 7 kg da hun var 8 måneder.

Nyd du er gravid med et lille vidunder - og vil vædde med at elastik-arme er det sidste du tænker på når du står og skal føde og når du har født

/Fenja

Anmeld

22. marts 2013

blomst84

Jeg har født en på 3kg og en på knap 4kg... Og der var ingen forskel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.