Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !
Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.
Føler ikke jeg kan føde et barn der vejer over 4 kg !
Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"
Først og fremmest så tillykke med at du bære et lille mirakel inden i dig. Har læst dine kommentarer i tråden og vil sige, at du skal huske på, at det er et liv du har været med til at skabe uanset om det har elastikarme eller ej.
Lige når man taler babyer og elastik, så er det faktisk noget rigtig positivt. Min datter vejede 2810 g og var lille, hun brugte str 40/44 i tøj da hun blev født og havde ikke snerten af "overflødig" fedt på sig. 3 måneder senere blev hun opereret i hjertet og en af kommentarerne fra lægerne var " så håber vi at når vi ser hende næste gang til kontrol, så har hun baby-arme". Babyer skal da helst have sul på kroppen, de skal kunne stå imod en masse bakterier og sygdomme, så se det som en god ting, hvis dit barn har noget at stå imod med.
Derudover så vil dit eget barn føles lille uanset om det vejer 2500 g eller 4500 g. Det er kun hvis du sidder med to nyfødte ved siden af hinanden at den ene synes mindre/større end den anden. Og ja selvom jeg har født en lille datter - som stadig ikke har elastikarme, men vejer det hun skal og har den højde hun bør, så ser jeg også en lille bitte baby når min kammerat kommer med hans pige på over 6 kg og er 4 måneder. Til sammenligning vejede min datter 7 kg da hun var 8 måneder.
Nyd du er gravid med et lille vidunder - og vil vædde med at elastik-arme er det sidste du tænker på når du står og skal føde og når du har født 
/Fenja 
Anmeld