Jeg er bange for at føde en stor baby ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Moma

Anonym skriver:

Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Føler ikke jeg kan føde et barn der vejer over 4 kg !

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

Du er nødt til at få arbejdet med de tanker. For det første ved du jo slet ikke, om du venter et barn, der bliver stort ved fødslen. For det andet kan du ikke gøre noget ved det, hvis det, hvis det bliver tilfældet. 

Du kan ikke gøre for, at du tumler med de tanker. Men du kan gøre noget aktivt for at få dem bearbejdet og for at acceptere tingenes (måske) tilstand. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Majeha

Vil lige tilføje, at børnenes far vejede 5 kg, men lignede en ganske almindelig bebse (hvad jeg har set på billeder).

Anmeld

21. marts 2013

khaleesi

Anonym skriver:

Jeg er gravid og er bange for at føde en stor baby ! Ja det er jo ikke engang en baby, men et barn. FØLER jeg !

Jeg ved ikke hvor angsten kommer fra men ville ønske jeg kunne vælge at babyen ikke er over 3500 g, måske endda lige under 3 kg.

Jeg er ikke ret langt henne så jeg ved ikke engang om det kunne ende med at være en stor "babY"

Mit barn vejede 4 kilo, og ja - han var tungere at få på maven end jeg havde forstillet mig, og længere! Men hold kæft hvor havde jeg aldrig set noget smukkere og mindre i mit liv. Trods han ikke var den mindste, var han den mindste og fineste lille guldklump i mine øjne.

Som mor vil du elske dit barn uanset hvor stort det er, og jeg kan love dig for at uanset hvor stort et barn du får, vil du stadig behandle det somom det var af porcelæn, for lille og fint er det.

Held og lykke med det hele. 

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar !

og igen det er ikke det fysiske i det overhovedet. Det er det følelsesmæssige og føler at jeg vil være flov over at få en sumobaby når jeg selv er petit. Håber jo også selv at mine tanker ændre sig.

Anmeld

21. marts 2013

HopinWishin

Min datter var 55 cm og vejede 4180 g... Hun var en stor sund baby med en god madpakke.. Det gjorde ingenting at hun tabte sig efterfølgende, og ingen læger eller sundhedsplejerske har været nervøse hvis hun ik lige tog på, netop fordi hun var en stor pige - ja og stadig er det... Så jeg kan kun se fordele i det

Anmeld

21. marts 2013

lycly

Altså min datter vejede næsten 4 kg og hun var lille bitte. Hun har aldrig haft de der elastikker og deller

Anmeld

21. marts 2013

mth1987

Maja84 skriver:

Nu er begge mine født ved ks og var små så ved ikke om det er ammestuesnak, men har hørt at det ikke skulle gøre forskel om barnet er 2.5 eller 4.5 kg da det er hovedet som skal ud først og fylder mest, og det derfor først er over de 4.5 fordi der så er mere sul på babyen og derfor fylder mere ved skuldrene/armene, men er bækkenet bredt nok, skulle man ikke som sådan lægge mærke til det mår man først ligger med veer, men alle fødsler er ko forskellige så skal ikke gøre mig klog på om det er sandt eller ammestuesnak

Det er også det jeg mener  

Anmeld

22. marts 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tak for jeres svar !

og igen det er ikke det fysiske i det overhovedet. Det er det følelsesmæssige og føler at jeg vil være flov over at få en sumobaby når jeg selv er petit. Håber jo også selv at mine tanker ændre sig.

Ærligt talt: Du kan lige så godt indstille dig på, at dit barn ikke bliver designet efter dine ønsker. Det gælder ikke bare barnets køn, størrelse, hårpragt etc., men også, på længere sind, dets sind, interesser, evner, syn på livet osv. osv. Det er en helt grundlæggende del af "konceptet" med at få børn, at de har deres egen personlighed og ser ud præcis, som de skal. 

Det fantastiske er, at vi som forældre opdager, at vi ikke ville ønske os dem spor anderledes, end de er, og at de i vores øjne er perfekte, selvom vi måske troede, vi ønskede os "en anden slags". 

Anmeld

22. marts 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Er enig i, at du skal snakke med din jordemoder om,det.
Nu føder jeg kun meget store babyer, men de har alle været meget baby'et, så det er altså ikke nødvendigvis fødselsvægten, der gør det.
Jeg tror, at du kan føde jordens grimmeste baby og stadig synes, at det er jordens 8. vidunder, det er instinkt.
Har du generelt et problem med vægt? Spiseforstyrrelser eller anoreksi?

Anmeld

22. marts 2013

Chevro

Anonym skriver:

Min kusine fødte forleden en dreng på 4350 - og han har allerede taget godt på og på de 3 uger er han oppe på 4800 og 58 cm - men hvor var han en lille bitte lækker baby <3

Så tror ikke du skal være bange for det :-) Min dreng var 3770 og var også en super fin baby. Jo større des nemmere kommer de normalt ud, og de har mindre risici for at fejle noget (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.