Gode ideer til kost ved ønsket om vægttab ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

bøllen

B&J skriver:

Morgenmad

yoghurt med hjemmelavet drys ca 2dl

eller 1rugbrød med mager pålæg eller ost

2 skiver knækbrød med mager pålæg eller ost

cornflakes med mælk lidt sukker

eller ½ rundstykke også en halv rugbrød osv..

Formiddagsmad:

1 Knækbrød med mager pålæg eller ost eller æg eller fisk

½ skive rugbrød med mager pålæg eller ost eller æg fisk

1 stykke frugt

og du må spise alle de grøntsager du har lyst til. og det gælder til alle måltiderne

Middagsmad:

1½ rugbrød med mager pålæg eller ost eller æg fisk

2 knækbrød med mager pålæg eller ost eller æg fisk

eller en grov bolle eller sandwich med kylling eller hvad du har lyst til at putte i ( du må gerne bruge lidt form af dressing eller mayonnaise bare lidt for det er en sund olie der er der i og man skal heller ikke drop alt fedten....

Eftermiddagsmad

1 stykke frugt

og du må spise alle de grøntsager du har lyst til. og det gælder til alle måltiderne

Aftensmad:

Max 3 kartofler ikke store eller 1½ dl pasta eller ris.

sovs så meget du har lyst så længe den er fedt fattig.

kød gerne 1 stykke

grøntsager eller salat

(hvis i får flæskesteg, sørg for at tage fedtet af også af flæskesværen og en let sovs ja så feder den ret faktisk ikke særlig meget....)

Senaftensmad:

1 stykke frugt

(du må gerne spise en håndfuld nødder hver dag eller tørredefrugt bønner er der også mange protiner i hvis i får chili con carne)

kig efter hvor meget fedt der også er i tinge også rugbrød samt franskbrød og højt protien indhold...

pr. 100 gram.

• Tun: 27 g
  • Kylling: 26 g
  • Sardiner: 25 g
  • Rejer: 24 g
  • Kalkun: 22 g
  • Torskerogn: 22 g
  • Roastbeef: 22 g
  • Røget laks: 21 g
  • Helleflynder: 21 g
  • Æg: 13 g

pr. 100 gram.

• Soya bønner: 36 g
  • Røde linser: 27 g
  • Brune linser: 25 g
  • Mungbønner: 24 g
  • Hvide bønner: 21 g
  • Kikærter: 20 g
  • Brune bønner: 19 g
  • Tofu: 8 g
  • Bønnespirer: 3 g
  • Grønne bønner: 2 g

pr. 100 gram.

• Hørfrø: 25 g
  • Peanuts: 25 g
  • Peanutbutter: 23 g
  • Pistacienødder: 21 g
  • Mandel: 21 g
  • Cashewnødder: 17 g
  • Pecannødder: 10 g
  • Rosiner: 4 g
  • Tørret figen: 4 g
  • Tørret abrikos: 3 g

pr. 100 gram.

• Broccoli: 5 g
  • Rosenkål: 5 g
  • Grønkål: 5 g
  • Majskolbe: 4 g
  • Artiskok: 4 g
  • Blomkål: 3 g
  • Champignon: 3 g
  • Spinat: 3 g
  • Asparges: 2 g
  • Jordskok: 2 g

pr. 100 gram.

• Revet parmesan: 39 g
  • Fast ost, 20+: 30 g
  • Mozarella 30+: 29 g
  • Fast ost, 30+: 29 g
  • Emmentaler 45+: 28 g
  • Cammembert 30+: 25 g
  • Fast ost 45+: 25 g
  • Skyr: 11 g
  • Ymer natural: 6 g
  • A-38: 5 g

Du skal have protiner:

ca 1,5 hvis man dyrker rimelig motion pr. kg kropsvægt

ca 0,85 hvis man ikke dyr så meget sport pr. kg kropsvægt

Tak søde 

Lige det jeg søgte .. 

Hj.lavet drys ?? En opskrift du vil dele 

Nu er jeg jo ikke særlig skarp i det med kosten, har altid kunne spise hvad jeg ville. Men hvilken proteiner skal jeg spise ?? ( har en lille ide men er ikke sikker )  pinligt.

må få printet det ud og igang.

mit store problem er jeg faktisk altid er sulten  Og kan hvis jeg ikke havde en stop klods spise konstant. Eller at jeg glemmer at spise. Skal have lært at spise regelmæssigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

bøllen

VIPpigen skriver:

Når du har tabt dig med dukan, så skal kroppen vænne sig til alm, mad igen, eller hvertfald lidt stivelse... så når du har nået dit mål, så skal du stille og roligt begynde og spise normalt, men ikke bare sådan wupti... Har hørt om en del, som det faktisk er lykkes for, der er også nogen som det ikke lykkes for, men største delen har kunne holde det efter. det har vidst noget med kroppens måde at optage stivelsen på..

Men ved det selvfølgelig ikke, jeg er ikke så langt. Har selv tidligere tabt mig ved bare at skære ned på stivelse, og hård træning. Men det kan jeg ikke længere, så måtte tage andre metoder i brug... 

Håber du finder det som virker for dig 

Tak skal du have 

Tror jeg først og fremmst måske skal lære at spise mere jævnt over hele dagen og det rigtige. Håber det evt kan hjælpe mig igang, og hvis det ikke dur må jeg ty til andre metoder

Anmeld

12. marts 2013

LSM

bøllen skriver:

Ok det må jeg prøve istedet for. Der er så mange kure og så mange ideer om hvad der er sundt og ej.

har aldrig skulle bekymre mig om kosten før. 

Ja nogen er heldige i perioder af deres liv hvor de ikke behøver tænke på kosten

Men det gør det bare ekstra hårdt når de så begynder at skulle gøre det, jeg har dog altid skulle tænke på det

Anmeld

12. marts 2013

bøllen

LSM skriver:

Okay

Det er jo ikke fordi du er stor stor, men en vægttab på 7 kg synes jeg da lyder realtisk

Hvordan kommer du til og fra arbejde?

Jeg begyndte at cykle og tabte mig rimelig meget på det og så får man dyrket motion hver eneste dag

En typisk dag for mig ser sådan ud

Morgen: Fedtfattig yoghurt eller skyr med Musly

Formiddag: Frugt og nødder

Middag: 1 skrive rugbrød med fx æggesalaten eller også med pesto salat blade, agurk og tomat og pålæg fx hamburgryg

Eftermiddag: for det meste lidt råkost salat

Aften: 1 Portion med mindre det er boller i karry så spiser jeg 2 (Elsker det) hehe Men vi bruger ekstremt mange grøntsager om aftenen

Sen aften: skære jeg gerne nogle frugtstykker og spiser med skyr eller græsk yoghurt

Det skal sige jeg virkelig døjer med min sukker trang, elsker chokolade  Kan snildt spise 200g marabou chokolade men prøver virkelig at lade vær

Men prøver virkelig at holde mig til det jeg har skrevet og det går også nogenlunde, falder dog i en gang i mellem

Mangler nemlig selv at tabe mig 3-4 kg efter fødslen, men dyrker lige PT ikke rigtig noget motion så regner med de ryger når jeg starter på arbejde da jeg cykler derhen 

Nej er ikke stor stor, men det sidder på maven ( pænt æbleform ) og syntes det er skide trælst.

nok også bare tanken om at jeg har været mindre.

jeg går hjemme på fp, grundet kroniske smerter. Så jeg er jo desværre langt fra så fysisk aktiv som jeg altid har været. Hvilket helt sikker spiller ind.

men jeg prøver at gå min 3 km hver dag, og træning 2 gange om ugen. Cykel er ikke super godt da mine smerter sidder i nakke , skulder og arme. Før dyrkede jeg meget spinning .

tak for det, det var det jeg søgte, forslag for er blank hvad jeg kunne spise. Vil prøve det skyr. Evt med frugt.

mit store problem er nok jeg ikke spiser regel mæssigt og " propper "mig inden sengetid. 

Hi hi lyder som mig med aftensmad, spiser 1 portion men ikke ved boller i karry, elsker det også

Anmeld

12. marts 2013

Moma

bøllen skriver:

Nok sådan noget jeg søger, for dur ikke til en bestemt kur. Er MEGA kræsen.

så det skal være ting jeg kan indføre i min hverdag som alm kost. Altså forslag til hvad jeg kan spise, for at det bliver nemmere.

har aldrig hørt om skyr  Så modtager gerne forslag / uddybelse 

Skyr står på køl ved siden af mælken  Ej det står ved siden af creme fraichen og ligner en creme fraiche bøtte. Men er noget mere sød i det.

Hjemmelavet müsli kunne være denne:

http://emmakathrine.com/2012/02/24/hjemmelavet-musli/

Idéen er, at du tager de nødder og kerner du kan lide og hakker dem og rister det med havregryn og honning på en pande. Det kan holde sig længe i en lufttæt beholder.

Anmeld

12. marts 2013

Malli

Team Putte skriver:

Jeg har en opskrift på en suppe der er skide god til at kickstarte vægttabet hvis det har interesse? Det bedste er at man må spise så meget man overhoved har lyst til af den, så intet med at gå og sulte Og så kan jeg godt li' konceptet at man ved hvad der er i, og det ik bare er noget pulvershake

Jeg kunne da godt tænke mig den opskrift

Anmeld

12. marts 2013

B&J

bøllen skriver:

Tak søde 

Lige det jeg søgte .. 

Hj.lavet drys ?? En opskrift du vil dele 

Nu er jeg jo ikke særlig skarp i det med kosten, har altid kunne spise hvad jeg ville. Men hvilken proteiner skal jeg spise ?? ( har en lille ide men er ikke sikker )  pinligt.

må få printet det ud og igang.

mit store problem er jeg faktisk altid er sulten  Og kan hvis jeg ikke havde en stop klods spise konstant. Eller at jeg glemmer at spise. Skal have lært at spise regelmæssigt

det er også mit problem er altid sulten efter 2-3 timer er jeg sulten men det er jo fordi mine mave har vennet sig til at jeg spiser tit nu...

jamen du kan bruge alt hvad du har lyst til tørrede frugt, havergryn nødder osv... men brug honning og lidt vand til det er lys brun,

jeg har heller aldrig tænkt over det, nu spiser jeg alm og putter mad på må indrømme jeg heller ikke altid tæller mine protiner men så får jeg kvalme så ved jeg at jeg skal have nogle flere... men kig bag på pakkerne der står altid pr 100g hvad protiener er i det også hvis du kun bruger 25-50 jamen så deler ud jo bare de protiener

det jeg syntes du skal er at lære det også til sidst er det jo hverdagskost og ikke en slankekur, jeg er ikke gode til slankekure men mere noget jeg kan styre hverdag som alm mad

Anmeld

12. marts 2013

LSM

bøllen skriver:

Nej er ikke stor stor, men det sidder på maven ( pænt æbleform ) og syntes det er skide trælst.

nok også bare tanken om at jeg har været mindre.

jeg går hjemme på fp, grundet kroniske smerter. Så jeg er jo desværre langt fra så fysisk aktiv som jeg altid har været. Hvilket helt sikker spiller ind.

men jeg prøver at gå min 3 km hver dag, og træning 2 gange om ugen. Cykel er ikke super godt da mine smerter sidder i nakke , skulder og arme. Før dyrkede jeg meget spinning .

tak for det, det var det jeg søgte, forslag for er blank hvad jeg kunne spise. Vil prøve det skyr. Evt med frugt.

mit store problem er nok jeg ikke spiser regel mæssigt og " propper "mig inden sengetid. 

Hi hi lyder som mig med aftensmad, spiser 1 portion men ikke ved boller i karry, elsker det også

Kan jeg godt forstå det er nemlig bare rigtig træls når man har været mindre, og så har rigtig svært ved at komme derned igen

Du kunne evt prøve noget svømning?

Det lyder jo til du laver det motion du kan holde til

Hahaha Boller i karry er også bare det bedste

Anmeld

12. marts 2013

bøllen

LSM skriver:

Kan jeg godt forstå det er nemlig bare rigtig træls når man har været mindre, og så har rigtig svært ved at komme derned igen

Du kunne evt prøve noget svømning?

Det lyder jo til du laver det motion du kan holde til

Hahaha Boller i karry er også bare det bedste

Det jo lige det, og når man så ovenikøbet plejer at være super aktiv . Og ikke skulle tænke det vilde over hvad man spiser.

vil jo frygtelig gerne stoppe min vægt, lige nu stiger den bare. Og allerhelst tabe mig også.

svømning tror jeg heller ikke dur, da du jo bruge armene meget og skal kikke frem  

men cirkel træning dur, men ved ski ikke hvor meget det gir i forhold til vægttab.

boller i karry er nam nam.

nu har jeg handlet skyr, og til hj. Mysli  Og masser af frisk frugt.

Anmeld

12. marts 2013

bøllen

Moma skriver:

Skyr står på køl ved siden af mælken  Ej det står ved siden af creme fraichen og ligner en creme fraiche bøtte. Men er noget mere sød i det.

Hjemmelavet müsli kunne være denne:

http://emmakathrine.com/2012/02/24/hjemmelavet-musli/

Idéen er, at du tager de nødder og kerner du kan lide og hakker dem og rister det med havregryn og honning på en pande. Det kan holde sig længe i en lufttæt beholder.

Så fik jeg handlet skyr . og til hj.lavet mysli . Ser super lækkert ud.

takker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.