Gode ideer til kost ved ønsket om vægttab ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

B&J

Mor12 skriver:

Okay. Tusinde tak.. Så er jeg med. Jeg får desværre ondt i maven af mad med mange proteiner i. Aner ikke helt hvorfor. Men må jo spise så meget som muligt uden at jeg får ondt

jamen kan du ikke spise kød?

kylling

fisk

æg

rugbrød

knækbrød

mælk osv?

nødder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Fuglemor

B&J skriver:

jamen kan du ikke spise kød?

kylling

fisk

æg

rugbrød

knækbrød

mælk osv?

nødder

Æg kan jeg kun få et af om dagen. Det er nemlig det der udløser ondt i maven nemt. Og det samme med mælke produkter og tun. Men der er stadig meget jeg kan spise

Anmeld

12. marts 2013

B&J

Mor12 skriver:

Æg kan jeg kun få et af om dagen. Det er nemlig det der udløser ondt i maven nemt. Og det samme med mælke produkter og tun. Men der er stadig meget jeg kan spise

ej det er jeg ked af men heldig vis er der en masse andet du kan få

Anmeld

12. marts 2013

Moma

bøllen skriver:

Så fik jeg handlet skyr . og til hj.lavet mysli . Ser super lækkert ud.

takker

Super 

Anmeld

12. marts 2013

Moma

Så fik jeg handlet skyr . og til hj.lavet mysli . Ser super lækkert ud.

takker

Dobbelt

Anmeld

12. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

af grønt er disse gode da du forbrænder mere end du indtager af energi:

Spinatblade- skal være de friske og ikke frosne.

Tomater- uanset slagsen pga deres vandindhold.

Agurk- samme som tomat, der er mere vand end noget andet så det mætter og sætter gang i forbrændingen da du bruger energi på at bearbejde det i kroppen.

overvej hvad slags knækbrød du spiser, måske hellere vælge noget blødt rugbrød da der er flere fibre der mætter længere tid og ofte mindre sukker.

Mit kickstart på vægttab var da jeg stoppede med sukker i min kaffe og på mine havregryn så har desværre ikke gode råd der.

Anmeld

12. marts 2013

Team Putte

Malli skriver:

Jeg kunne da godt tænke mig den opskrift

Gerne det bliver lige næste gang jeg er ved computeren ..

Anmeld

12. marts 2013

Malli

Team Putte skriver:

Gerne det bliver lige næste gang jeg er ved computeren ..

det lyder dejligt TAK!

Anmeld

12. marts 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil
bøllen skriver:

Ved det godt  Er ikke vildt god til at spise i løbet af dagen. Og så spiser jeg ofte ved senge tid og det dur jo slet slet ikke.

Har svært ved HVAD jeg skal spise , hvornår.

så smid gerne forslag.

er jo ikke så fysisk aktiv i løbet af dagen, udover min træning

Hej

Hvis du kun har været igang med træning og fedtfattig mad i et par uger, så er det meget naturligt at du ikke har tabt dig endnu. Kroppen holder på fedtet fordi den tror der er en nødsituation. Efter længere tid vil du pludselig begynde at tabe dig og så kan man godt tabe rigtig meget i løbet af meget kort tid.

Mht. kostråd så er der nu flere forskere der stiller spørgsmålstegn ved rådene om 6 måltider om dagen, få kulhydrater og ingen mad sent om aftenen. Og det med det sunde og usunde fedt er der også en del tvivl om.

Hovedreglen er vel bare, at øsker man at tabe sig så skal man skal spise mindre end det man forbrænder.

Synes man skal finde den metode der virker bedst for en selv. Held og lykke

Anmeld

13. marts 2013

bøllen

Roselil skriver:

Hej

Hvis du kun har været igang med træning og fedtfattig mad i et par uger, så er det meget naturligt at du ikke har tabt dig endnu. Kroppen holder på fedtet fordi den tror der er en nødsituation. Efter længere tid vil du pludselig begynde at tabe dig og så kan man godt tabe rigtig meget i løbet af meget kort tid.

Mht. kostråd så er der nu flere forskere der stiller spørgsmålstegn ved rådene om 6 måltider om dagen, få kulhydrater og ingen mad sent om aftenen. Og det med det sunde og usunde fedt er der også en del tvivl om.

Hovedreglen er vel bare, at øsker man at tabe sig så skal man skal spise mindre end det man forbrænder.

Synes man skal finde den metode der virker bedst for en selv. Held og lykke

Jeg har nok ikke prøvet seriøst nok, men sådan i det små. Mindre portioner, mere grønt , mindre sukker

og mere motion. I den mængde jeg kan.

jeg vil nu prøve lidt mere målrettet med kosten, bl.a få spist jævn igennem hele dagen.

det er altså ikke nemt og finde rundt i alle de råd, nogen siger et andre noget andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.