Gode ideer til kost ved ønsket om vægttab ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min mand er på "stenalderkost" og har tabt 15 kg siden nytår - den er effektiv og nemt, at holde. Samtidig kan resten af familie spise det samme, det er bare med, at finde noget alternativt til kartoftler og pasta (f.eks. kål).

http://paleo-kost.dk/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

bøllen

LSM skriver:

Jamen fx skyr med musly til morgenmad

Hytteost er også proteinrig, samt æg og ja meget andet

Jeg laver nogle gange en æggesalat af hytteost, æg, karry, rødpeber, løg, purløg, salt og peber mums det er godt og så er det sundt

I stedet for bolle ville jeg nok spise rugbrød til frokost fx med sådan en æggesalat på

Jeg er desværre meget kræsen  Øv øv 

kan ikke li mysli eller hytteost 

Det lyder ellers lækkert  

spiser altid rugbrød til frokost , men mellem måltider har jeg svært ved .. 

Anmeld

12. marts 2013

BellaCiinea

bøllen skriver:

Jeg er vildt kræsen 

Så at følge en bestemt kur, hvor man skal følge deres kostråd dur desværre ikke 

Det skal være alm mad i rette mængder .. 

Ellers super sejt vægttab  Skal smide min 7 kg .. 

Jeg er også MEGET kræsen. Vil sige at det er temmelig normal mad man skal ha =) altså du ku evt tage nogle af tingene derfra =) der er mange gode opskrifter MEd fisk og kylling og sådan =) rigtig mums =)

Anmeld

12. marts 2013

VIPpigen

Google dukan kuren... Jeg startede for 4 uger siden, og har smidt 4,4 kg... Jeg er aldrig sulten og må spise heletiden hvis jeg vil...

Jeg har ikke fulgt kuren til punkt og prikke, men taber mig alligevel...

spiser alm. Mad når vi er ude, drikker alm coca cola i weekenderne, og kan sagtens spise en flødebolle, lidt snoller, eller andet sødt i weekenden også... Men derud over handler det bare om at droppe stivelse, altså rugbrød, pasta, kartofler ris, mel,  alt det der... Og spise en hulens masse proteiner...

Jeg har fået mere energi, og renere hud i hovedet. I love it...

Anmeld

12. marts 2013

Moma

Skær ned på stivelsesholdige produkter og sukker (ved godt det er svært - jeg kæmper selv med det)

Så skal du spise proteiner - bl.a. æg, kød og skyr. Skyr er et islandsk youghurtprodukt - smager himmelsk og mætter meget, fordi der er manger proteiner i.

Du kan bruge skyr med forskelligt toppings til mellemmåltider.

Nødder er også gode som mellemmåltider - men husk der er forholdsvist mange kcal i nødder, så der skal ikke så mange til. Men de mætter også meget.

Morgenmad kunne f.eks. være rugbrød med spejlæg ovenpå eller blødkogt æg til. Eller skyr med noget topping. Så får du proteiner uden for meget stivelse.

Anmeld

12. marts 2013

bøllen

MoarHvidovre skriver:

Min mand er på "stenalderkost" og har tabt 15 kg siden nytår - den er effektiv og nemt, at holde. Samtidig kan resten af familie spise det samme, det er bare med, at finde noget alternativt til kartoftler og pasta (f.eks. kål).

http://paleo-kost.dk/

Ok tak, det må jeg prøve at kikke på.

er bare ikke god til at følge en bestemt kur da jeg er meget kræsen. Så vil gerne hvis det kan være alm mad , det rette og i rette mængde

Anmeld

12. marts 2013

bøllen

VIPpigen skriver:

Google dukan kuren... Jeg startede for 4 uger siden, og har smidt 4,4 kg... Jeg er aldrig sulten og må spise heletiden hvis jeg vil...

Jeg har ikke fulgt kuren til punkt og prikke, men taber mig alligevel...

spiser alm. Mad når vi er ude, drikker alm coca cola i weekenderne, og kan sagtens spise en flødebolle, lidt snoller, eller andet sødt i weekenden også... Men derud over handler det bare om at droppe stivelse, altså rugbrød, pasta, kartofler ris, mel,  alt det der... Og spise en hulens masse proteiner...

Jeg har fået mere energi, og renere hud i hovedet. I love it...

jeg syntes det er svært helt at undvære ris/ pasta / kartofler .

ville gerne leve alm, bare med rette mængde . Hvis det kan lade sig gøre. 

For kan ikke lade være med at tænke, hvad så bagefter ?  når kuren er slut ? 

Har aldrig haft problemer med vægten men efter den sidste er kommet til kan jeg bare ikke tabe mig 

Anmeld

12. marts 2013

LSM

bøllen skriver:

Jeg er desværre meget kræsen  Øv øv 

kan ikke li mysli eller hytteost 

Det lyder ellers lækkert  

spiser altid rugbrød til frokost , men mellem måltider har jeg svært ved .. 

Så pyt noget frisk frugt i skyr'en i stedet for

Men ja bliver selvfølgelig lidt svært når man er kræsen

Men tænker lidt du skal væk fra havregryn og bolle er udmærket godt klar over havregryn er sundt og mætter godt, men det indeholder også ekstrem mange kalorier

Nu spiser jeg skyr eller yoghurt til morgen med lidt musly på, og føler mig lige så mæt og mæt i lige så lang tid som da jeg spiste havregryn

Anmeld

12. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
bøllen skriver:

Ok tak, det må jeg prøve at kikke på.

er bare ikke god til at følge en bestemt kur da jeg er meget kræsen. Så vil gerne hvis det kan være alm mad , det rette og i rette mængde

Det er helt almindelig mad man spiser.

Følgende ting skal man fjerne helt: alle stivelsesprodukter såsom kartofler, pasta, brød, rugbrød, alle mælkeprodukter, sukker mv.

Det er nemt, at sætte noget andet til f.eks. salat.

Hvis man spiser en gryderet, så koger man kål i stedet for kartofelmos eller pasta.

Du må gerne spise æg, så æggekage til morgenmad.

Dette rugbrød er fantastisk og nemt, at lave og smager godt som mellemmåltid med et stykke skinke på http://www.madforlivet.com/bloggen/466-stenalderbrod.html

Det gode ved denne kur er, at hele familien kan spise det samme - der er bare nogen ting du skal undvære og erstatte med nogen andet.

Anmeld

12. marts 2013

LSM

bøllen skriver:

jeg syntes det er svært helt at undvære ris/ pasta / kartofler .

ville gerne leve alm, bare med rette mængde . Hvis det kan lade sig gøre. 

For kan ikke lade være med at tænke, hvad så bagefter ?  når kuren er slut ? 

Har aldrig haft problemer med vægten men efter den sidste er kommet til kan jeg bare ikke tabe mig 

Må man spørge hvad du vejer og hvor høj du er?

Du behøver selvfølgelig ikke svarer hvis ikke du ønsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.