Gode ideer til kost ved ønsket om vægttab ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

bøllen

B&J skriver:

det er også mit problem er altid sulten efter 2-3 timer er jeg sulten men det er jo fordi mine mave har vennet sig til at jeg spiser tit nu...

jamen du kan bruge alt hvad du har lyst til tørrede frugt, havergryn nødder osv... men brug honning og lidt vand til det er lys brun,

jeg har heller aldrig tænkt over det, nu spiser jeg alm og putter mad på må indrømme jeg heller ikke altid tæller mine protiner men så får jeg kvalme så ved jeg at jeg skal have nogle flere... men kig bag på pakkerne der står altid pr 100g hvad protiener er i det også hvis du kun bruger 25-50 jamen så deler ud jo bare de protiener

det jeg syntes du skal er at lære det også til sidst er det jo hverdagskost og ikke en slankekur, jeg er ikke gode til slankekure men mere noget jeg kan styre hverdag som alm mad

Er også konstant sulten, men nok fordi jeg ikke spiser det korrekte.

jeg vil SÅ gerne tabe de kilo. Men ikke sikkert det er muligt.

dur heller ikke til slankekure. Er MEGA kræsen og tror at det er livsstils ændring Der skal til. Ikke vi lever vildt usundt men et eller andet må der gå galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Fuglemor

B&J skriver:

Morgenmad

yoghurt med hjemmelavet drys ca 2dl

eller 1rugbrød med mager pålæg eller ost

2 skiver knækbrød med mager pålæg eller ost

cornflakes med mælk lidt sukker

eller ½ rundstykke også en halv rugbrød osv..

Formiddagsmad:

1 Knækbrød med mager pålæg eller ost eller æg eller fisk

½ skive rugbrød med mager pålæg eller ost eller æg fisk

1 stykke frugt

og du må spise alle de grøntsager du har lyst til. og det gælder til alle måltiderne

Middagsmad:

1½ rugbrød med mager pålæg eller ost eller æg fisk

2 knækbrød med mager pålæg eller ost eller æg fisk

eller en grov bolle eller sandwich med kylling eller hvad du har lyst til at putte i ( du må gerne bruge lidt form af dressing eller mayonnaise bare lidt for det er en sund olie der er der i og man skal heller ikke drop alt fedten....

Eftermiddagsmad

1 stykke frugt

og du må spise alle de grøntsager du har lyst til. og det gælder til alle måltiderne

Aftensmad:

Max 3 kartofler ikke store eller 1½ dl pasta eller ris.

sovs så meget du har lyst så længe den er fedt fattig.

kød gerne 1 stykke

grøntsager eller salat

(hvis i får flæskesteg, sørg for at tage fedtet af også af flæskesværen og en let sovs ja så feder den ret faktisk ikke særlig meget....)

Senaftensmad:

1 stykke frugt

(du må gerne spise en håndfuld nødder hver dag eller tørredefrugt bønner er der også mange protiner i hvis i får chili con carne)

kig efter hvor meget fedt der også er i tinge også rugbrød samt franskbrød og højt protien indhold...

pr. 100 gram.

• Tun: 27 g
  • Kylling: 26 g
  • Sardiner: 25 g
  • Rejer: 24 g
  • Kalkun: 22 g
  • Torskerogn: 22 g
  • Roastbeef: 22 g
  • Røget laks: 21 g
  • Helleflynder: 21 g
  • Æg: 13 g

pr. 100 gram.

• Soya bønner: 36 g
  • Røde linser: 27 g
  • Brune linser: 25 g
  • Mungbønner: 24 g
  • Hvide bønner: 21 g
  • Kikærter: 20 g
  • Brune bønner: 19 g
  • Tofu: 8 g
  • Bønnespirer: 3 g
  • Grønne bønner: 2 g

pr. 100 gram.

• Hørfrø: 25 g
  • Peanuts: 25 g
  • Peanutbutter: 23 g
  • Pistacienødder: 21 g
  • Mandel: 21 g
  • Cashewnødder: 17 g
  • Pecannødder: 10 g
  • Rosiner: 4 g
  • Tørret figen: 4 g
  • Tørret abrikos: 3 g

pr. 100 gram.

• Broccoli: 5 g
  • Rosenkål: 5 g
  • Grønkål: 5 g
  • Majskolbe: 4 g
  • Artiskok: 4 g
  • Blomkål: 3 g
  • Champignon: 3 g
  • Spinat: 3 g
  • Asparges: 2 g
  • Jordskok: 2 g

pr. 100 gram.

• Revet parmesan: 39 g
  • Fast ost, 20+: 30 g
  • Mozarella 30+: 29 g
  • Fast ost, 30+: 29 g
  • Emmentaler 45+: 28 g
  • Cammembert 30+: 25 g
  • Fast ost 45+: 25 g
  • Skyr: 11 g
  • Ymer natural: 6 g
  • A-38: 5 g

Du skal have protiner:

ca 1,5 hvis man dyrker rimelig motion pr. kg kropsvægt

ca 0,85 hvis man ikke dyr så meget sport pr. kg kropsvægt

Hvad er det for en kur for den lyder som noget for mig. 

Anmeld

12. marts 2013

LSM

bøllen skriver:

Det jo lige det, og når man så ovenikøbet plejer at være super aktiv . Og ikke skulle tænke det vilde over hvad man spiser.

vil jo frygtelig gerne stoppe min vægt, lige nu stiger den bare. Og allerhelst tabe mig også.

svømning tror jeg heller ikke dur, da du jo bruge armene meget og skal kikke frem  

men cirkel træning dur, men ved ski ikke hvor meget det gir i forhold til vægttab.

boller i karry er nam nam.

nu har jeg handlet skyr, og til hj. Mysli  Og masser af frisk frugt.

Ja det er jo bedst at få pulsen godt op når man gerne vil tabe sig.

Måske du skulle lade være med at tænke for meget på vægten, men tage et målebånd og måle dig diverse steder?

Muskler vejer jo mere end fedt, så hvis man styrketræner kan man ofte se en vægtstigning, som jo egentlig er godt nok, da det er muskler

Men så skulle der bare gerne være blevet strammet lidt og fjernet nogle centimeter diverse steder 

Det lyder godt så er det bare igang med omlægning af den kost, håber du kan lide det

Anmeld

12. marts 2013

Dianabk

bøllen skriver:

Vil frygtelig gerne tabe mig , men vægten rokker sig ikke ( jo opad )  agggghhhhhhh 

Er Ikke super god til at spise i løbet af dagen men prøver ..

morgenmad . 2 stk knækbrød eller havregryn

frokost . 1 skive brød med pålæg samt gulerødder

aftensmad . Alm mad , kun 1 portion , prøver at spare på ris/ pasta / kartofler og godt med grønt .

GODE forslag til mellem måltider og evt morgenmad 

kan man kik starte vægttabet ??

motion :

2 x 1 time i center , opvarmning & cirkel træning

ca 3 km gåtur hver dag 

hulahopring ( prøver hver dag ca 12 min )

Hej

Her er 2 hjemmesider du kan bruge. Bruger dem selv meget og har haft et stort vægt tab

Tatjanasmad.blogspot.dk
Alm. Brød er enormt usundt - men hvis man er brød elsker som mig har hun nogle gode og tager kun få minutter at slå sammen

Paleofix.dk
De har altså nogle ret gode kager - elsker kage og disse er forholdsvis sunde

Jeg er heller ikke god til at spise i løbet af dagen (nogen gange kun 1 gang)

Men ellers har jeg gerne nødder el en banan med på job.

Al held og lykke

Anmeld

12. marts 2013

B&J

bøllen skriver:

Er også konstant sulten, men nok fordi jeg ikke spiser det korrekte.

jeg vil SÅ gerne tabe de kilo. Men ikke sikkert det er muligt.

dur heller ikke til slankekure. Er MEGA kræsen og tror at det er livsstils ændring Der skal til. Ikke vi lever vildt usundt men et eller andet må der gå galt

nemlig også der for det er nemmer at spise sundt men stadig det man vil og bare ikke nær så meget og bare man husker alle de gode protiener ja så er det inden slankekur mere for det er noget rod med sådan en slankekur, men kan jo også bare være det er din krops nye ændring....

Anmeld

12. marts 2013

B&J

Mor12 skriver:

Hvad er det for en kur for den lyder som noget for mig. 

det er ingen kur men en alm livsstilsændring.... for det er jo sådan man alm skal spise og der er ikke noget du ikke må spise man skal bare spise små potioner gerne 6-8gange om dagen og hvis man husker de protiner i maden jamen så er man ikke nær så sulten og man får ikke den søde trang til sukker, og i starten føler man spiser hele tiden og det er også der for man ikke tænker på alt det søde, jeg har altid agurk og gullerødder i køleskabet lige til at spise hjemme lavet knækbrød som en lille snak og tit tun salat..

Anmeld

12. marts 2013

bøllen

B&J skriver:

det er ingen kur men en alm livsstilsændring.... for det er jo sådan man alm skal spise og der er ikke noget du ikke må spise man skal bare spise små potioner gerne 6-8gange om dagen og hvis man husker de protiner i maden jamen så er man ikke nær så sulten og man får ikke den søde trang til sukker, og i starten føler man spiser hele tiden og det er også der for man ikke tænker på alt det søde, jeg har altid agurk og gullerødder i køleskabet lige til at spise hjemme lavet knækbrød som en lille snak og tit tun salat..

Nu har jeg lavet hj.lavet musli :-) 

mmm det virker lækkert . Har du opskrift på hj.lavet knækbrød 

nu spørg jeg nok dumt igen , men de der protiner er de pålægget du mener ??

Anmeld

12. marts 2013

B&J

Nu har jeg lavet hj.lavet musli :-) 

mmm det virker lækkert . Har du opskrift på hj.lavet knækbrød 

nu spørg jeg nok dumt igen , men de der protiner er de pålægget du mener ??

Nej nej bag på rugbrød eller pålæg eller i kødet der står protiener pr 100g. ud og kig i køleskabet og se bag på

jamen jeg har skrevet på det for MUMS MUMS MUMS det ser sååååååå godt ud altså

Jeg SNYDER ang knækbrøden, man kan få sådan en knækbrødsblandning, hvor alle korne er i og der er 2 forskellige blandninger, og der tilføjer man mel, vand, olie, og bagepulver, og olie er den sunde alm olie, og mel kan man altid tage en der er lidt mere grov men der skal næsten ingen mel i så det er sundt

og de blandninger er kun i butikkerne når de er på tilbud, og det er 5-6g protiner i 1 knækbrød og hvis man spiser dem bare 2-3 af om dagen er det jo 15g det er meget også hvis man putter pålæg oven på ja så skal det jo regnes med også og de er tit i rema1000 eller kiwi

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. marts 2013

bøllen

B&J skriver:

Nej nej bag på rugbrød eller pålæg eller i kødet der står protiener pr 100g. ud og kig i køleskabet og se bag på

jamen jeg har skrevet på det for MUMS MUMS MUMS det ser sååååååå godt ud altså

Jeg SNYDER ang knækbrøden, man kan få sådan en knækbrødsblandning, hvor alle korne er i og der er 2 forskellige blandninger, og der tilføjer man mel, vand, olie, og bagepulver, og olie er den sunde alm olie, og mel kan man altid tage en der er lidt mere grov men der skal næsten ingen mel i så det er sundt

og de blandninger er kun i butikkerne når de er på tilbud, og det er 5-6g protiner i 1 knækbrød og hvis man spiser dem bare 2-3 af om dagen er det jo 15g det er meget også hvis man putter pålæg oven på ja så skal det jo regnes med også og de er tit i rema1000 eller kiwi

Ah ha er sku helt blank på dette område

plejer jo at kunne leve af fastfood uden problemer . Det er jo en hel jungle at finde rundt i , hvad der er sundt og ej . 

Anmeld

12. marts 2013

B&J

bøllen skriver:

Ah ha er sku helt blank på dette område

plejer jo at kunne leve af fastfood uden problemer . Det er jo en hel jungle at finde rundt i , hvad der er sundt og ej . 

jeg tænker heller ikke om tinge er sundt overhovede, jeg tænker på om der er masser af protiener i og self lidt fedt for det skal vi jo have også helst ingen sukker men 1 gang om weekenden må man godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.