Har du prøvet at tælle de kcal du spiser? Jeg bruger madlog, og ud fra min vægt og højde, samt mit ønskede ugentlige vægttab, er der beregnet hvor mange kcal jeg må spise. På den måde spiser jeg mindre end jeg forbrænder = vægttab.
På samme side kan du holde styr på fordelingen i din mad, jeg holder kun øje med proteiner, kulhydrater og fedt, og får på den måde sammensat en god kost.
Jeg er også MEGA kræsen, jeg gider ikke lave mad, og jeg elsker slik, brød, pasta osv...
Jeg har tabt 10 kg. ved hjælp af madlog - i løbet af nogle måneder. Har dog haft en pause på knapt et år nu, og taget nogle af kg'ne på igen, fordi jeg har sløset. Ikke fordi det har været svært at holde. Jeg skal i gang med de sidste 10-15 kg nu, og når det er gjort, sætter jeg programmet til at "vedligeholde" min vægt. På den måde regner den et nyt kcal tal som gør jeg opretholder min vægt og jeg lærer altså hvad det er jeg må spise i hvilke mængder.
Hvis man overskrider sit kcal behov, fordi man var NØDT til at spise en plade rittersport
kan man gå ind og indtaste motion - fx gang, 5 km/t i 60 minutter. Det giver så en kcal bonus som du kan vælge at opveje med den rittersport, så den faktisk "annulleres" i det samlede kcal regnskab. Det bruger jeg til at imødekomme frygtelig trang til pandekager, is, slik eller lignende. FInder ud af hvilken ting jeg har MEST lyst til, taster det ind i regnskabet og finder så en form for motion jeg vil dyrke og taster ind, så jeg kan se fx hvor langt jeg skal gå, for at må spise 2 pandekager. Og så går jeg iNDEN jeg bager/spiser pandekagerne... 
Pøj pøj - det er IKKE umuligt!
Anmeld