Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

FogL

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

Synes sgu det er lidt sippet hvis jeg skal være ærlig - og det skal jeg jo. Det er UNDERTØJ, og man kan IKKE se det med tøjet på. Jeg har sgu ikke råd til at smide tøj ud pga skønhedsfejl man ikke kan se. Så JA det kunne jeg godt finde på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

fairlady

Christina88 skriver:

Herhjemme har vi dælme ikke råd til at smide en body ud, bare fordi den har en plet på indersiden.
Jeg giver dem en ordentlig omgang biotex og så bliver de vasket på 60grader, så dør bakterierne og bodyen bliver ren. Kan derfor IKKE se nogen grund til, at smide den ud.

total enig!

Når tøjet er vasket, er der altså ikke flere "lorte-bakterier"! Så hvis barnet kan have tøj på med en "tusch-plet", kan barnet vel også have tøj på med en "lorte-plet".

Anmeld

21. februar 2013

modesty

Arv og miljø? - det kræver vist en uddybning. Miljø, ja måske, hvis du mener, at man kan være præget af sine forældres syn på, om det er forkert enten at give barnet rent, men plettet tøj på, eller at kassere det. Arv tror jeg ikke på - den slags ligger næppe i generne. 

En anden mulighed er, at du mener, det hænger sammen med ens sociale baggrund i den forstand, at uddannelsesniveau og økonomisk formåen har noget at sige. Den udlægning vil jeg gerne skyde ned. Miljøbevidsthed og modstand over for brug-og-smid-væk-kulturen findes i alle samfundsklasser. 

Jeg tror ikke at det handler om miljøbevidsthed, men følelsen af at ens barn ikke er pænt klædt på, og muligvis at andre vil tro at man ikke har råd til nyt tøj.

Hvis jeg skal være helt ærlig og fordomsfuld, tror jeg at der er flere fra de lavere samfundsklasser der ville have problemer med at give deres børn plettet tøj på, fordi de måske selv kommer fra en baggrund hvor der var lidt for mange pletter og lidt for meget brugt tøj - og så vil de gerne give deres børn noget bedre.

Hvis jeg ser på min omgangskreds, er der i hvert fald et helt klart mønster i at dem der kommer fra de lavere sociale lag går MEGET mere op i etikette, hvad der sømmer sig, at deres børn skal kende høflighedsfraser o.s.v. Og jeg tænker at dette, med plettet tøj, måske handler om lidt af det samme (og ja, jeg generaliserer som sagt meget her, det ved jeg godt).

Anmeld

21. februar 2013

frkrbj

ja mine unger får søreme også plettede bodyer på, jeg er ret ligeglad når det er undertøj og nattøj, så mange penge har vi sku heller ikk!

så længe mine unger er rene og tøjet har været vasket, så dør de sku ikk af en lille plet..

Stygge mor er jeg

Anmeld

21. februar 2013

Muhmi

xoxo2130 skriver:

Nej, det kunne jeg aldrig finde på. Synes det er ret så klamt med beskidt tøj!! Ville jo aldrig selv gå med beskidt tøj, så hvorfor skulle mit barn??? Og så er jeg sgu fuldstændig ligeglad med pris og miljø!!!

Desuden synes jeg det sender nogen ret så uheldige signaler, når man iklæder sit barn plettet tøj....

Undskyld men hvilke signaler sender det?

Anmeld

21. februar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Ja, kunne godt finde på, at give min datter 'plettet' tøj på .. Det er jo ikke beskidt ! Det ryger nederst i tøjbunken, og kan jeg ikke følge med i vasketøjet, ja så er det det hun får på ..

Kunne aldrig finde på at smide det ud !

Anmeld

21. februar 2013

Hvem?

fairlady skriver:

okay du synes ikke du er sart. Det synes jeg godt nok!

Fair nok, men jeg ville stadig ikke, hverken give mig selv, mine børn eller andre tøj på, hvor jeg tydeligt kan se det har været smurt ind i afføring, vasket eller "renset med Vanish" - jeg gør det ikke

Anmeld

21. februar 2013

xoxo2130

Muhmi skriver:

Undskyld men hvilke signaler sender det?

At barnet ikke er rent og at forældrene er ligeglade med deres børns påklædning og om de går i ordentligt tøj. Det forbinder jeg mest med de lavere socialklasser. Sådan kan jeg ihvertfald ikke lade hver med at tænke når jeg ser børn i beskidt og plettet tøj.

Anmeld

21. februar 2013

Dinna88

fortrudt indlæg, hahahah

Anmeld

21. februar 2013

Muhmi

xoxo2130 skriver:

At barnet ikke er rent og at forældrene er ligeglade med deres børns påklædning og om de går i ordentligt tøj. Det forbinder jeg mest med de lavere socialklasser. Sådan kan jeg ihvertfald ikke lade hver med at tænke når jeg ser børn i beskidt og plettet tøj.

Kan ikke andet end at grine af den holdning.........

Tøjet er jo vasket, tøjet er RENT, en plet er ikke lig med beskidt tøj...

Lavere socialklasser...? Helt ærligt nu må du da lige!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.