Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg ville ALDRIG give min søn plettet tøj på, så er det fuldstændigt ligemeget med prisen!
Plettet tøj = ødelagt tøj.

Ligesom jeg heller ikke forstår dem der sælger over plettet tøj, synes det er svineri.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Palaja

Lullaby skriver:

Enig. Uldbodyer er simpelthen for dyre til at smide ud

Og umulige at få til at se rene ud på 30 grader og med uldsæbe  

Anmeld

21. februar 2013

Mom2

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

Herhjemme har vi dælme ikke råd til at smide en body ud, bare fordi den har en plet på indersiden.
Jeg giver dem en ordentlig omgang biotex og så bliver de vasket på 60grader, så dør bakterierne og bodyen bliver ren. Kan derfor IKKE se nogen grund til, at smide den ud.

Anmeld

21. februar 2013

Palaja

Ditte_Marie skriver:

Herhjemme er både uldbodyer og nattøj røget ud hvis der er pletter på

Det har jeg simpelthen ikke råd til. Marie skider udenfor mindst en gang om ugen. Synes også det ser træls ud, men det er der bare ikke noget at gøre ved Hvis der er helt vildt meget lort på kan jeg godt finde på at smide det ud, ikke pga pletter, men fordi jeg ikke gider stå og vaske alt det lort af 

Anmeld

21. februar 2013

Sara.

plettet tøj som ikke er vasket kunne jeg ikke finde på.

Men plettet tøj som er vasket og ren har jeg ikke noget problem i at sende dem afsted i..

Det eneste jeg egentlig ikke sender dem afsted i er fint festtøj som jeg vil blive ked af hvis det blev ødelagt

Anmeld

21. februar 2013

Clisolka

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

Nej, det ville jeg ikke bryde mig om - jeg ville have så dårlig samvittighed og tænke over hvad vuggestuen dog tænkte om mig  Hvis der sker uheld herhjemme som på billedet, så bliver de kun brugt til weekender osv. De kan sagtens genbruges hvis de bliver beskidte 

Anmeld

21. februar 2013

fairlady

Muhmi skriver:

Selv om vi har masser af tøj til vores unger, så smider jeg altså slet slet ikke tøj ud bare pga. en plet og slet ikke sådan én som på bodyen...

Og jeg må ærlig talt sige at jeg synes godt nok det er total miljøsvineri at gøre sådan... Sorry... Men vi skal sgu snart begynde at tænke på alle de klamme fabrikker vi forbrugere er med til at lave på den her sarte planet og hvis man bare smider tøj ud og køber nyt hele tiden, så er man BESTEMT ikke med til at sikre for vores børns og børnebørns fremtid...

Jeg kan ikke helt have den mentallitet med bare at smide ud fordi man "bare" kan købe noget andet.... En plet betyder hverken man er en dårlig mor eller at man sender sine børn beskidte afsted..

Og jeg prøver ikke at spille hellig her... Men jeg synes måske nogle skulle overveje deres dyre vaner en smule, ikke for deres skyld, men for vores alle sammens skyld....

kunne ikke have sagt det bedre selv

Anmeld

21. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ditte_Marie skriver:

Jeg kan sagtens forstå din holdning..

Men jeg kan stadig ikke give min datter plettet tøj på. Jeg ville føle mig som en dårlig mor og ville synes at det var pinligt.
Det er jo nok arv og miljø som jeg også skrev til Dot D

Arv og miljø? - det kræver vist en uddybning. Miljø, ja måske, hvis du mener, at man kan være præget af sine forældres syn på, om det er forkert enten at give barnet rent, men plettet tøj på, eller at kassere det. Arv tror jeg ikke på - den slags ligger næppe i generne. 

En anden mulighed er, at du mener, det hænger sammen med ens sociale baggrund i den forstand, at uddannelsesniveau og økonomisk formåen har noget at sige. Den udlægning vil jeg gerne skyde ned. Miljøbevidsthed og modstand over for brug-og-smid-væk-kulturen findes i alle samfundsklasser. 

Anmeld

21. februar 2013

fairlady

Hvem? skriver:

Jeg går også rigtig meget ind for genbrug, men der er grænser, især når det omhandler afføring (og nej, jeg er ikke sart, har arbejdet som sygeplejerske på plejehjem i flere år).

okay du synes ikke du er sart. Det synes jeg godt nok!

Anmeld

21. februar 2013

fairlady

Ditte_Marie skriver:

Jeg kan sagtens forstå din holdning..

Men jeg kan stadig ikke give min datter plettet tøj på. Jeg ville føle mig som en dårlig mor og ville synes at det var pinligt.
Det er jo nok arv og miljø som jeg også skrev til Dot D

kan godt forstå dig, men synes da også man skal tænke på hvad man lærer sine børn.

Behøver alting at være fejlfrit? Så kan man hurtig blive meget kritisk omkring udseende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.