Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

Altså .. Den er svær ..

Hvis det er Afføring , så nej . Helt ærligt så syns jeg simpelthen det er for klamt . ! 

MEN , hvis det er en lille plet fra et tush der ikke kan komme af en bluse , kan jeg satens give ham den på .. Alt efter hvor stor den er selvf. Men det blir kun i dagplejen .. Jeg ved han alligevel blir rigtig beskidt der , og det er da også sket før , han er kommet hjem med noget på tøjet , som ikke kan komme af .. 

Hvis vi f.eks skal ud til hans farmor eller i byen , får han ikke tøj på med pletter .. For det meste får vi pletter af tøjet , men det sker da sommetider jeg smider noget ud fordi det er så grimt .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Fenja09

Ja, det kunne jeg sagtens finde på, men jeg skal vide hvad pletten kommer af dvs. kunne aldrig drømme om at købe en brugt body med plet/pletter på og give min datter den på! Hvis det er lort så ryger tøjet ud, men min datter har f.eks et par strømpebukser hvor der er kommet tomatsauce på og det giver irriterende orange pletter - men jeg giver hende dem på hvis de bruges indenunder bukser. Jeg giver hende aldrig tøj på, hvor pletterne ses f.eks på en trøje.  

For mig er tøjet ikke snavset hvis det er vasket grundigt.

/Fenja

Anmeld

21. februar 2013

Kløver

Begge mine får rent tøj på hver dag, og det med pletter er en vurderings sag, hvis den plet på bodyen, er farve som ikke kan gå af i vask, og bruges som undertøj, ville jeg bruge den, tøjet bliver jo kogevasket, når det er det underste eller der er kommet noget på, som feks afføring, hvor bakterierne skal dræbes. Den er jo ikke beskidt, er det meget synlige pletter eller store huller i tøjet, bliver det ikke brugt, men jeg kan så sagtens finde på, at lappe tøjet med et sødt strygemærke, alt efter tøjets udseende, men synes da det er smart med en feks cars bil, sommerfugl eller andet på cowboy bukserne
Der er så også forskel på pletter, tuchstreger osv, så her er det en vurderingssag, og ja kan jeg ikke få farven af en body som kun skal bruges som undertøj, så ville jeg genbruge den. Jeg har hverken råd, eller lyst til at smide brugbart tøj væk fordi der er en lille plet, er spild af ressoucer og jeg bliver jo ikke en dårlig mor af den årsag, børn er børn og de kan sagtens være pæne og rene uden at være pudset og poleret hjemmefra

Anmeld

21. februar 2013

Miss BananaHammock

Det kunne jeg godt - det komme an på hvor pletten er og hvad den er fra.

Anmeld

21. februar 2013

Zelinasmor

Ja og nej. Ikke en lorte plet. Så smider jeg ud. Men har stemt ja fordi jeg godt kan give min datter en bluse på med en lille bitte plet. Havde for eksempel lige købt den fineste bluse, der kom en lille karryplet jeg ikke kunne få af. Den kan hun altså stadig gå med. Så sippet er jeg ikke..

Anmeld

21. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja hvis det er pletter som dem på billedet ville jeg sagtens ku sende mine børn afsted  i!! Det er noget andet hvis pletternerne sidder midt på maven eller ryggen feks. 

Her har jeg haft "skide" børn, der bare ka skide sig selv helt om i nakken, og som nogen gange har gjort det 2-3 gange på en dag, så sku jeg ha smidt alt det tøj ud, som de har skidt på/ lavet pletter på, så havde skabet været tomt på en uge 

Noget er så bare blevet brugt som hjemme tøj, eller som extra tøj i dp da thea gik i dp. 

Alberte er ik så slem til at skide igennem længer, så det er ik så stort et problem længer. Vh stine

Anmeld

21. februar 2013

Lullaby

Palaja skriver:

Ja det gør jeg. Marie bruger uldbodyer her i den kolde tid, og de er simpelthen for dyre til at jeg bare smider dem ud. Hun har altid været slem til at "skide udenfor", og hun har ikke en eneste body som ikke er plettet. De billige bomuldsbodyer har jeg dog altid smidt ud, hvis (når) hun havde skidt meget ved siden af.

Det udvendige tøj får hun ikke på når der er pletter. Kun nattøjet, der er jeg ligeglad 

Enig. Uldbodyer er simpelthen for dyre til at smide ud

Anmeld

21. februar 2013

B&J

hvis det har pletter ryger det ud med minder det er et par bukser vi lige kan gemme feks hvis vi skal ud i haven eller lave et eller andet med maling men hvis vi skal ud eller ander steder hen ja så får han rent på....

Anmeld

21. februar 2013

Aagaard

Ja, det kunne jeg godt. Fx har vi et par hvide uld body's som ser lige præcis sådan ud. Dem får hun på alligevel - de er jo ikke beskidte mere, er blevet vasket mange gange siden uheldet skete. Det kan godt være at andre tænker sit, men det må de gerne for min skyld - JEG ved jo at den er ren.

Anmeld

21. februar 2013

Dot D

Ditte_Marie skriver:

Vi har alle lov til at have vores meninger oprettede denne debat da jeg var nysgerrig..

Kan godt se at det er frås.. men jeg kan bare ikke give min datter snavset tøj på. Da hun var lille smed jeg også hendes strømpebukser ud når de fnuldrede for meget pga. at hun kravlede.
Jeg har et stort behov for at min datter ser ren og pæn ud.
Tror også at det har noget med arv og miljø at gøre..

Arv og miljø, den tager jeg så til mig....

Nej, det har det ikke noget med at gøre

Her er ikke penge til at smide ud, og jeg kan simpelthen ikke se problemet i en plet i kanten af en body, der sidder INDEN UNDER et pænt lag tøj. Mine børn er og har altid været pænt klædt på, men pletter på det inderste, dét rører mig altså det fjerneste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.