Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

Fine_007

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

Ja, sådan en body ville jeg genbruge uden at blinke, selvom jeg har råd til at købe en ny.
Så længe tøjet er rent og pletten er en misfarvning. Jeg synes det er uden omtanke for miljøet at smide børne bodyer ud og købe nye pga misfarvninger - tør slet ik tænke på, hvor mange bodyer det må løbe op i på et år.
Jeg har også arbejdet i vuggestue - jeg blev personligt mere forarvet over, hvor mange folk, der gik op i at klæde deres børn på, så de afspejlede en specifik "arv og miljø" end jeg blev forarvet over pletter på tøj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
modesty skriver:

Jeg tror ikke at det handler om miljøbevidsthed, men følelsen af at ens barn ikke er pænt klædt på, og muligvis at andre vil tro at man ikke har råd til nyt tøj.

Hvis jeg skal være helt ærlig og fordomsfuld, tror jeg at der er flere fra de lavere samfundsklasser der ville have problemer med at give deres børn plettet tøj på, fordi de måske selv kommer fra en baggrund hvor der var lidt for mange pletter og lidt for meget brugt tøj - og så vil de gerne give deres børn noget bedre.

Hvis jeg ser på min omgangskreds, er der i hvert fald et helt klart mønster i at dem der kommer fra de lavere sociale lag går MEGET mere op i etikette, hvad der sømmer sig, at deres børn skal kende høflighedsfraser o.s.v. Og jeg tænker at dette, med plettet tøj, måske handler om lidt af det samme (og ja, jeg generaliserer som sagt meget her, det ved jeg godt).

Miljøbevidsthed var også blot ment som en af flere faktorer. Grundlæggende tror jeg slet ikke, det handler om socialklasser, men jeg må indrømme, at de fordomme, du selv lufter, også røg gennem hovedet på mig under læsning af tråden. 

Anmeld

21. februar 2013

Tulle28

Ikke med min gode vilje, men ja det gør jeg. Damen har nogle yndlings kjoler, der både er plettede og hullede og gudsnådetrøstemig, hvis jeg smed dem ud! Pyyyha sikke et drama Så vi ser gennem fingre med det og forsøger at få hende til at blive glad for nogle andre Det kommer også lidt an på barnets alder og hvor slemt det er - der er jo et tidspunkt, hvor de konstant er smurt ind i dagens måltider (det var min datter ihvertfald) og der synes jeg måske nok det ville være en smule ekstravagant at smide tøjet ud, hver gang det fik en lille plet der ikke kunne gå af. Man skal jo også tænke lidt på miljø og forbrug!

Anmeld

21. februar 2013

Isabella_mor

Hvis det er en plet fra lort, så NEJ..

men hvis det er en plet fra noget mad som f.eks. karry og den slags, så ligger jeg det i skiftetøjskassen i hans rum i vuggeren, hvis der sker uheld osv... så kommer han jo i det.. 

han er jo et barn, MEGET af hans tøj bliver mere slidt, får flere pletter fordi han jo kan passe den samme størrelse i rimelig lang tid.

f.eks. er det i vores vugger en god ide atgive ungerne tøj på der gerne må blive plettet og som er plettet, om mandagen, fordi der får de ALTID gulerodssuppe eller sådan noget der farver helt vildt... 

og de dage hvor de skal lave noget malehalløj, jamen så får han også noget tøj på som er til det... 

jeg Kimser sgu ikke af en lille plet... min søn er et barn, han leger og spilder, savler og skider nogengange ved siden af.. og så bliver tøjet plettet. 

Anmeld

21. februar 2013

anynom

Nej, det kunne jeg aldrig finde på. Synes det er ret så klamt med beskidt tøj!! Ville jo aldrig selv gå med beskidt tøj, så hvorfor skulle mit barn??? Og så er jeg sgu fuldstændig ligeglad med pris og miljø!!!

Desuden synes jeg det sender nogen ret så uheldige signaler, når man iklæder sit barn plettet tøj....

Det er jo ikke beskidt? Hvis bodyen er vasket, så er den ren. Blot med en misfarvning.

Anmeld

21. februar 2013

Mor og meget mere

xoxo2130 skriver:

At barnet ikke er rent og at forældrene er ligeglade med deres børns påklædning og om de går i ordentligt tøj. Det forbinder jeg mest med de lavere socialklasser. Sådan kan jeg ihvertfald ikke lade hver med at tænke når jeg ser børn i beskidt og plettet tøj.

Du fik mange drøje hug, da du - uden at have sat dig ind i allergifare - ville give din baby parfume på. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at du oven på den omgang kan finde på at tænke eller skrive sådan. Pletter på rent tøj er ganske ufarligt for barnet - parfume KAN være skadeligt. Jeg ville da mene, at det sidste er udtryk for større ligegyldighed og manglende omtanke. 

Anmeld

21. februar 2013

Mor og meget mere

Dobbelt

Anmeld

21. februar 2013

Mor og meget mere

Igen...

Anmeld

21. februar 2013

Laulund87

Mor og meget mere skriver:

Anmeld

21. februar 2013

bøllen

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

ja det kunne jeg godt. Ville sagtens kunne bruge den body uden at have dårlig samvittighed og føle mig som en dårlig mor, der er lavere stillet socialt

Med en dreng der som lille konstant havde dårlig mave så ville jeg ikke kunne lave andet end at smide tøj ud. Og det gør jeg altså ikke. Så længe tøjet er vaske ( koge ) så er det rent. Og en plet på en body gør ikke mig noget.

Men sender ikke knægten afsted i møgbeskidt tøj. Han får rent tøj på hver dag. Bliver han besidt under morgen spisning ja så er det sådan det er. Er sikker på han får en god dag alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.