Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

lilledittemor

Muhmi skriver:

Selv om vi har masser af tøj til vores unger, så smider jeg altså slet slet ikke tøj ud bare pga. en plet og slet ikke sådan én som på bodyen...

Og jeg må ærlig talt sige at jeg synes godt nok det er total miljøsvineri at gøre sådan... Sorry... Men vi skal sgu snart begynde at tænke på alle de klamme fabrikker vi forbrugere er med til at lave på den her sarte planet og hvis man bare smider tøj ud og køber nyt hele tiden, så er man BESTEMT ikke med til at sikre for vores børns og børnebørns fremtid...

Jeg kan ikke helt have den mentallitet med bare at smide ud fordi man "bare" kan købe noget andet.... En plet betyder hverken man er en dårlig mor eller at man sender sine børn beskidte afsted..

Og jeg prøver ikke at spille hellig her... Men jeg synes måske nogle skulle overveje deres dyre vaner en smule, ikke for deres skyld, men for vores alle sammens skyld....

Jeg kan sagtens forstå din holdning..

Men jeg kan stadig ikke give min datter plettet tøj på. Jeg ville føle mig som en dårlig mor og ville synes at det var pinligt.
Det er jo nok arv og miljø som jeg også skrev til Dot D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Victoria2013

Nu har jeg ikke børn endnu, men det tror jeg sagtens jeg kunne gøre... jeg har jo også selv yndlings t-shirts eller bluser som ikke bliver smidt ud, selvom der er en dum plet på. Så nøjes jeg bare med at bruge dem herhjemme eller evt. til arbejdsbrug, hvor tøjet alligevel godt må blive slidt...

Så tror det samme ville gælde mit barn. Ville nok ikke aflevere et barn med VILDT plettet tøj i en institution, men hvis det bare var en lille plet og tøjet og barnet ellers var vasket og rent, ja så går det nok alligevel

Er ikke så hysterisk med sådan noget. Jeg kan faktisk godt finde på at have smidt tøj til vask og så få lyst til at tage det på igen dagen efter, så bliver det altså pillet op hvis det ikke lugter (er også typen der godt kan have samme bluse/bukser/kjole på flere gange i træk, medmindre den bliver meget beskidt eller lugter)

Anmeld

21. februar 2013

Morgensol

Ja det ku jeg godt.. I vuggestue og hjemme er jeg ligeglad om der er en lille plet på.. Jeg sys det er miljøsvineri at smide tøj ud som kun er en smule plettet og sagtens kan bruges! Mine børns tøj blir alligevel beskidt i vuggestuen og hvis jeg sku smide alt ud der blir plettet ville jeg skulle købe nyt tøj til dem hele tiden. Det har jeg hverken råd eller lyst til!

Er tøjet overplettet og ubrugeligt er det jo en anden sag, man behøver ikke ligne en hjemløs selvfølgelig, men f.eks ka man sagtens komme en t-Shirt over en body der har en lille plet på maven, det ser jeg intet galt i..

Vi går også ind for genbrug herhjemme.. Der er 19 mdr mellem mine piger og lillesøster har stort set ikke fået noget nyt tøj, det er genbrug fra storesøster..

Den der "smid ud og køb nyt" mentalitet ka jeg slet ik følge..

Anmeld

21. februar 2013

modesty

Ditte_Marie skriver:

Tror også at det har noget med arv og miljø at gøre..

Det tror jeg at du har helt ret i. Det er ikke specielt rationelt, da tøjet jo er rent selvom der er en plet på. Så derfor må det handle om noget følelsesmæssigt.

Anmeld

21. februar 2013

Mettefpigen

Det kommer an på hvor stor og hvad pletten er kommet af..

Anmeld

21. februar 2013

lilledittemor

Mettefpigen skriver:

Det kommer an på hvor stor og hvad pletten er kommet af..

Som den på billedet f.eks...
Den er kommet af dårlig mave.

Anmeld

21. februar 2013

Mettefpigen

Ditte_Marie skriver:

Som den på billedet f.eks...
Den er kommet af dårlig mave.

Den på billedet ville jeg bruge herhjemme men andre småpletter kan jeg godt sende ham afsted i...

Anmeld

21. februar 2013

Lusi

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

Har ik stemt, for kunne ik finde på at give dem tøj på, med lorte pletter.
Men hvis de fx har tegnet på sit tøj og det ikke kommer af i vask, jamen så for de det altså stadig på..

Så sent som i dag, har min søn leget med en rød tus, og han synes tilsyneladende hans mave skulle være RØD

Han får da den body på igen, så får han da bare en bluse ud over..

Anmeld

21. februar 2013

maryjane

Hvis pletten er pga lort ryger det ud.

Hvis det er pga mad får hun det nogengange på hjemme, men undgår at sende hende afsted med pletter. 

Anmeld

21. februar 2013

Muhmi

Jeg kan sagtens forstå din holdning..

Men jeg kan stadig ikke give min datter plettet tøj på. Jeg ville føle mig som en dårlig mor og ville synes at det var pinligt.
Det er jo nok arv og miljø som jeg også skrev til Dot D

Men du ville ikke være en dårlig mor... Du ville være en mor med omtanke for miljøet

Det er ikke fordi at jeg er total veganer-ekstremist-hippie der skal pådutte alle, mine overbevisninger... Men jeg synes det er vigtigt at folk ved at, en mor der går ind for genbrug og brug af plettet tøj, ikke er en dårlig mor... Snare tværdigmod

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.