Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

Hvem?

Muhmi skriver:

Men.... Den er jo REN 

DOBBELT vanish er blevet brugt, den bliver jo næsten ikke mere ren... Ja okay, jeg sender heller ikke sønnen afsted med store synlige pletter på hans tøj.. Men det der er plettet og selvfølgelig rent, får han på herhjemme, der er da ingen grund til at skulle smide det ud...

Jeg synes det er en total sørgelig tendens folk er begyndt at få med deres "køb og smid ud" mentallitet... Vores miljø lider SÅ meget pga. det efterhånden....

Herhjemme har vi 1 møbel som er købt helt fra ny af og det er vores sofa... Kattene har kradset i den, den er godt siddet til og der er pletter overalt på den, fordi vi har børn som ikke forstår en stofsofa er mere sart end andre, men vi kunne da ikke drømme om at smide den ud pga. pletter.. Den kan jo stadig bruges og er ren........

Jeg går også rigtig meget ind for genbrug, men der er grænser, især når det omhandler afføring (og nej, jeg er ikke sart, har arbejdet som sygeplejerske på plejehjem i flere år).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Muhmi

Hvem? skriver:

Jeg går også rigtig meget ind for genbrug, men der er grænser, især når det omhandler afføring (og nej, jeg er ikke sart, har arbejdet som sygeplejerske på plejehjem i flere år).

Hurra for forskellighed! hehe

Anmeld

21. februar 2013

LR85

Ja, hvis det var gennemvasket og det bare var til hjemmebrug.

Anmeld

21. februar 2013

lilledittemor

Hvem? skriver:

Nej, ligesom jeg heller ikke giver dem tøj på med huller - mine børn er pæne og rene, når vi starter dagen, det så en helt anden snak, når dagen er omme

Drengene har fart på og tøj går sommetider i stykker, blligt som dyrt, pletter eller huller - så ryger det ud, jeg kan simpelthen ikke ha "afføringspletter", og det ska ud.

Jeg er enig
Tøjet SKAL næsten være beskidt når de kommer hjem - så har der jo været gang i den

Anmeld

21. februar 2013

CaWi

Hvide ting med pletter der ikke vil gå af, og som har fået vanish, giver jeg som regl en gang klorin. Det samme med stofbleer..
Jeg ville kun smide tøjet ud hvis det virkelig var ødelagt af det, eller der var lort op til nakken.
Ellers så er der altså ikke noget som motor rens ikke kan fjerne. Det skal bare på tøjet inden det forsøges vasket.

Anmeld

21. februar 2013

lilledittemor

HeidiØ skriver:

Nej det kunne jeg ikke! Hverken på body, bluser, bukser eller sokker for den sags skyld. Jeg prøver heller ikke at sælge det, for ville aldrig selv købe plettet tøj!

Sådan har jeg det også - jeg ville dog gerne smide det i en container så det kom til "de fattige lande"..

Anmeld

21. februar 2013

lilledittemor

Ja det gør jeg. Marie bruger uldbodyer her i den kolde tid, og de er simpelthen for dyre til at jeg bare smider dem ud. Hun har altid været slem til at "skide udenfor", og hun har ikke en eneste body som ikke er plettet. De billige bomuldsbodyer har jeg dog altid smidt ud, hvis (når) hun havde skidt meget ved siden af.

Det udvendige tøj får hun ikke på når der er pletter. Kun nattøjet, der er jeg ligeglad 

Herhjemme er både uldbodyer og nattøj røget ud hvis der er pletter på

Anmeld

21. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ja når det er en misfarvning vi snakker om som den på billedet tydeligvis er så ja.. det har han haft på i VS...

Så længe tøjet er rent og vasket så ser jeg ikke et problem i at der er misfarvningspletter på det...

Smider ikke tøj ud medmindre det er i stykker uanset prisen på det...

Anmeld

21. februar 2013

lilledittemor

Dot D skriver:

Ja, det kunne jeg sagtens finde på. I den alder er der jo ret store chancer for, at der kommer flere af den slags pletter, og så længe det er vasket og er rent, så ser jeg absolut ikke noget problem i det.

Det er jo ikke engangs-bodyer og jeg har desværre ikke en pengetank nede bag i haven

Så "JA" mine børn havde, da de var små, sådanne plettede bodyer på. Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg, at smide dem ud er frås med tingene

Men det er jo bare min mening

Vi har alle lov til at have vores meninger oprettede denne debat da jeg var nysgerrig..

Kan godt se at det er frås.. men jeg kan bare ikke give min datter snavset tøj på. Da hun var lille smed jeg også hendes strømpebukser ud når de fnuldrede for meget pga. at hun kravlede.
Jeg har et stort behov for at min datter ser ren og pæn ud.
Tror også at det har noget med arv og miljø at gøre..

Anmeld

21. februar 2013

isabellasmor

Jeg smider ikke tøj ud bare pga et par pletter... Hvis pletterne er synlige så bliver det bare hjemmehygge tøjet.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.