Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

1990h

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

nu har jeg ikke børn endnu før april

men jeg tror ikke jeg vil give hende plettet tøj på når hun skulle ud..men jeg kunne godt finde på at bruge det her hjemme hvis vi alligevel ikke skal noget..så er en plet for mig ligemeget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Mumto3

Ja, jeg ville klart bruge sådan en Body. Mien børn kan hos godt gå i børnehave med lidt Pletter på bukserne hvis de er NYVASKET jeg ville aldrig sende dem afsted i beskidt tøj!! 

Anmeld

21. februar 2013

Muhmi

Dyre vaner

Jeg har ikke dyre vaner, men jeg vil simpelthen ikke putte mine børn i en body der har været over skidt - det er jeg for sart til og mine dyre vaner er så åbenbart at købe 4 bodyer for 120 kr. i Name It......

Den der plet viser absolut ikke at bodyen er overskidt...

Det er da ligemeget om den koster 10 kroner eller om den koster 149,- det er det med at smide en body ud som SAGTENS kan bruges og stadig er pæn foroven... Man ser jo slet ikke den plet medmindre man skifter ble på barnet og ens dp-mor/pædagog i vs har altså nok set det der var værre og kan højst sansynligt forstå hvorfor den plet er der og at man har prøvet at gøre den rent....

Anmeld

21. februar 2013

Carina:-)

Nej.

For selv om den reelt er ren,så virker det stadig beskidt på en eller anden måde.

Anmeld

21. februar 2013

Hvem?

Muhmi skriver:

Den der plet viser absolut ikke at bodyen er overskidt...

Det er da ligemeget om den koster 10 kroner eller om den koster 149,- det er det med at smide en body ud som SAGTENS kan bruges og stadig er pæn foroven... Man ser jo slet ikke den plet medmindre man skifter ble på barnet og ens dp-mor pædagog i vs har altså nok set det der var værre og kan højst sansynligt forstå hvorfor den plet er der og at man har prøvet at gøre den rent....

I mine øje, jo - men heldigvis for vi er forskellige

Det er mig fuldstændig ligemeget om DP/VS har set værre - det har de sikkert, men jeg kunne aldrig finde på at give mine børn sådan en på, ligesom jeg heller ikke selv ville ta underbukser på, der havde været l*ort på....

Anmeld

21. februar 2013

modesty

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.

Det ville ikke genere mig hvis det sad et sted hvor man ikke kunne se det - som på billedet. Jeg kan også sagtens selv have plettede trusser på. De er jo vasket og er ikke beskidte - det er kun farve. Det kan jeg ikke se problemet i. Men æstetisk er det ikke pænt, så kun hvis det var skjult af f.eks bukser.

Anmeld

21. februar 2013

Christina :-)

Jeg er selv i en børnehave og må sige noget tøj tænker jeg wow

Anmeld

21. februar 2013

Levi&LilysMor

Ditte_Marie skriver:

Nej det kunne jeg aldrig finde på.... Tjekker da også altid mit eget for pletter men det bliver højest brugt 2 dage hvis det ser pænt ud... 

Min søn får ny bluse og body på hver dag, bukserne bliver skiftet hver anden dag medmindre det er plettet 

Anmeld

21. februar 2013

Ciss

Jeg prøver at undgå det, men nogle gange har jeg gjort det alligevel, hvis det altså var pletter som slet ikke kunne fjernes i vask, og de var diskrete - ikke noget sådan midt foran, stor plet, kraftig farve.

I hvert fald nogle gange i vs, eller som reservetøj i kurven, hvis jeg af den ene eller anden grund var ved at løbe tør for rent tøj uden pletter og ikke havde nået at vaske. Hellere en ren body med en diskret plet et sted end at barnet må gå med hullet, totalt udvasket eller for småt/alt for stort tøj.

Nogle gange må man bare skifte tøj på dem flere gange om dagen pga mad over det hele, savl eller skidt eller jord fra en potteplante, eller hvad det nu er. Så synes jeg, at det er vigtigste er, at tøjet er rent og tørt.

Og så har jeg jo aldrig sent det "fineste" tøj med dem i vs. De skal jo kravle rundt og klatre og udforske uden at måtte passe på tøjet, og det bliver slidt, og udvasket og får diverse misfarvninger og pletter.

Nu, når de er blevet større og går i bhg begge to, er den slags pletter uanset historie. Nu er det mere maling og den slags, det går i...

Anmeld

21. februar 2013

Muhmi

Hvem? skriver:

I mine øje, jo - men heldigvis for vi er forskellige

Det er mig fuldstændig ligemeget om DP/VS har set værre - det har de sikkert, men jeg kunne aldrig finde på at give mine børn sådan en på, ligesom jeg heller ikke selv ville ta underbukser på, der havde været l*ort på....

Men.... Den er jo REN 

DOBBELT vanish er blevet brugt, den bliver jo næsten ikke mere ren... Ja okay, jeg sender heller ikke sønnen afsted med store synlige pletter på hans tøj.. Men det der er plettet og selvfølgelig rent, får han på herhjemme, der er da ingen grund til at skulle smide det ud...

Jeg synes det er en total sørgelig tendens folk er begyndt at få med deres "køb og smid ud" mentallitet... Vores miljø lider SÅ meget pga. det efterhånden....

Herhjemme har vi 1 møbel som er købt helt fra ny af og det er vores sofa... Kattene har kradset i den, den er godt siddet til og der er pletter overalt på den, fordi vi har børn som ikke forstår en stofsofa er mere sart end andre, men vi kunne da ikke drømme om at smide den ud pga. pletter.. Den kan jo stadig bruges og er ren........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.