læste dine indlæg og ja vi er enige 
og det er jo for fanden ikke fordi man mener at andre er dårlige mødre.....
Men jeg ville blive flov over selv at gå i plettet tøj, så skal mine børn heller ikke sendes afsted i det (hvad de kommer hjem med af pletter er noget andet)
Men kan høre det er godt jeg ikke er dagplejer, for jeg ville nok tænke lidt hvis det samme barn, dag efter dag, uge efter uge kom iført misfarvet tøj.... men bliver afleveret af mor med højehæle, 6 meter kunstigt hår og iphone i hånden....
Jeg er sippet fordi det er undertøjet.... og fordi de koster 20,- i bilka......
For det første er det jo DIN udlægning at forældrene skal have det bedste og lækreste mens børnene går i plettet tøj. Som du har gentaget flere gange - jeg ved ikke hvor du får den idé fra.
Siden min søn er blevet født, tror jeg at jeg har brugt 4 gange så mange penge på tøj til ham som på tøj og ting til mig selv. Jeg synes det er sjovt at finde lækkert tøj til ham, jeg kan godt lide at han ser pæn ud. Men derfor tænker jeg stadig fornuftigt når jeg giver ham en REN body på med en plet nede mellem benene som kun hans pædagoger på stuen kommer til at se.
Jeg synes det er synd at man tænker så meget på hvad andre mennesker mener om ens egen og ens børns fremtræden at man ikke kan forstå at en misfarvning ikke er lig med skidt (og at man ikke kan gå til bageren i kondibukser og fedtet hår...).
For mig handler det hverken om penge, miljøhensyn eller noget tredje eller fjerde, men om fornuft.
Og ja, jeg kunne sagtens finde på at gå til gynækolog med en misfarvning i mine trusser, det ville ikke røre mig det fjerneste.
Hvem snakker om dag efter dag, uge efter uge? Det er jo ikke dét debatten handler om.
Og det er jo rent faktisk sådan at flere i denne tråd, bl.a. hende du citerer, mener at forældrene til et sådant barn ikke kan tage hånd om deres barns hygiejne - det har hun jo selv skrevet i et tidligere indlæg.