Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

Francisca

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

Her ryger tøjet ud. Min datter skal ikke have tøj på med pletter. Også selvom den var vasket. Det jo stadig pletter efter afføring og det er ikke særligt lækkert at se på. om det er dyrt eller billigt er ligegyldigt det ryger ud. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

MariaKyedDK

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

jeg har stemt : Nej det kunne jeg ikke.

for det kan jeg ik, mine børn skal se ordenlige ud når de skal ud af døren...

Anmeld

22. februar 2013

lottemusen

Min søn er kun 5 mdr, så han er endnu ikke begyndt at få plettet tøj af grød m.m.
Nogle gange gylper han, og så får han rent trøje på. Ikke fordi det kan ses, men mere fordi det lugter.

Jeg har arvet en masse tøj, og noget af det var ret plettet, og jeg ville ikke bryde mig om at give min søn det på.
Men i stedet for at smide plettet ud, giver jeg det til genbrug eller putter det i nogle af de tøj-containere der står rundt omkring.
Så er der måske nogle andre der bliver glade for det 

Anmeld

22. februar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
JA mine børn har fået og får en plettet body på,

De er vasket og rene, og så kan jeg ærlig taget ikke se problemet.

Hvis der var en stor synlig plet på trøjen/bukserne/kjolen, ville jeg bruge det til hjemmebrug. Men undertøj og nattøj kan være ligegyldigt.

Og ja, jeg bruger også selv plettet undertøj og nattøj, der er vasket rent

Anmeld

22. februar 2013

modesty

Ditte_Marie skriver:

Der må jeg nok sige at jeg er lidt enig.. Alt efter tøjets stand + barnets hygiejne..

Men det er uvidenhed. For tøjet er jo rent. En plet er en misfarvning - IKKE beskidt.

Anmeld

22. februar 2013

modesty

WonderMOM skriver:

Jeg har ikke et barn endnu men ærlig talt neeej det kunne jeg ikke finde på og det ikke fordi jeg vil smide dem ud, men i min verden er der altså noget der hedder at den plet sagtens kan fjernes..

Tag en spand varm vand, lidt klorin også lig de plettet tøj natten over, dagen efter vil det være skinnende rent/hvidt også lig det igen med varm vand og sæbe for at fjerne lugten af klorin derefter ind i vaske maskinen også er den lækker og ny (ren).. Og pletten er væk

Well... Den er altså langt fra sikker med babylort, den dér. Tro mig, jeg har prøvet. 

Anmeld

22. februar 2013

StudPsyk

modesty skriver:

Men det er uvidenhed. For tøjet er jo rent. En plet er en misfarvning - IKKE beskidt.

Jeg må sige det chokerer mig hvor mange der synes det er helt afskyeligt. Nej, jeg ville ikke sende Rose ud med en kæmpestor plet midt på brystet, men kunne godt finde på at bruge det til hjemme-hygge brug. Men fx som på billedet, en body der bruges som undertøj, det kunne jeg SAGTENS finde på. Altså herreste gud, hun har pletfri strømpebukser + bukser på og en pletfri trøje på, så who cares!? Hvis pædagogerne tænker dårligt om os af den årsag, synes jeg ærlig talt, at deres tankegang er bekymrende. Der sidder jo ikke den mindste snert af bakterier på den plet, hvis det er vasket ansvarligt og fornuftigt.

Anmeld

22. februar 2013

gædde/gitte

nå så er det vist på tide jeg blander mig, i noget der overhovede ikke kommer mig ved....

Jeg har ikke børn (endnu) men jeg kunne ALDRIG drømme om at sende mit barn ud af døren i sådan en body...

for snavs-misfarvning-plet, kald det hvad i vil, for alle kan se hvad det har været - nemlig lort... Og deler også den holdning at det signalere noget der i min verden er "lav status" og "arv og miljø" "der er råd til ny iphone til mor og far...men ikke ny body til ingelise".... farlige ting at sige.... men også bare min åndsforstokket mening. Kald mig snob, for det er sgu nok det jeg er   (jeg genmte jo heller ikke mine sloggi trusser vel)

Var det nu en plet på kraven, så var det lidt noget andet... men der ville jeg heller nok heller ikke sende junior afsted i den

Man kunne jo også vælge en anden farve end en sart hvid, eller evt. farve det plettet tøj (dylon farve fra matas) for at forlænge levetiden på det. Jeg ville syntes det så forkert ud af manden ligner en napapijri reklame, jeg ligner en culture reklame og så junior en reklame for hvad vi har spist hele ugen.

Tror aldrig vi bliver enige herinde på det punkt...

Anmeld

22. februar 2013

Mor010711

Jeg har været meget heldig med et barn, der meget sjældent skider udenfor bleen, så det er meget småt med plettede bodyer. Men skulle det ske, ville jeg ikke have noget problem med at give hende tøj med en lignende plet på.

Men jeg bliver ærlig talt forarget og lidt ked af at der er folk derude der kan finde på at dømme mig som mor og have en ide om at jeg er ligeglad med mit eget barn.

Vi er vel også alle enige om at vi gerne vil være gode rollemodeller og gøre vores små poder klar til livet. Synes så bare personligt at det må give dem et forkert billede af hvordan man skal behandle ting og holdningen til penge. Penge vokser ikke på træerne og bare fordi noget er i stykker, eller lidt plettet, så kan man altså ikke bare gå ud og købe noget nyt. Selvfølgelig er der ting som skal være der, rent tøj, mad, bleer osv osv osv, men forestiller mig bare at børnene får et lignende forhold til legetøj, forældres ting og sager og senere elektronik og evt. dyrt mærketøj til teenagerne.

Anmeld

22. februar 2013

gædde/gitte

PS:

Hvor mange herinde tager til gynækologen med misfarvninger i deres underbukser/g-streng??? for det er vel heller ikke pinligt så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.