Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

WonderMOM

Jeg har ikke et barn endnu men ærlig talt neeej det kunne jeg ikke finde på og det ikke fordi jeg vil smide dem ud, men i min verden er der altså noget der hedder at den plet sagtens kan fjernes..

Tag en spand varm vand, lidt klorin også lig de plettet tøj natten over, dagen efter vil det være skinnende rent/hvidt også lig det igen med varm vand og sæbe for at fjerne lugten af klorin derefter ind i vaske maskinen også er den lækker og ny (ren).. Og pletten er væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

FogL

Ditte_Marie skriver:

Jeg synes godt at du kunne udelade "sippet" delen
Den tone behøver vi ikke - vi har forskellige meninger.

Kunne du finde på det hvis du havde mange penge?

Nej det tror jeg ikke.
I hvert fald ikke med body'er. Måske hvis det var bukser eller en bluse...

Anmeld

22. februar 2013

Annette A

Ja det kunne jeg sagtens og gør det også. Hvis vi skulle smide tøj ud med pletter ville børnene aldrig have tøj på. Vi har bestemt ikke penge til bare at smide tøj ud fordi der kommer lidt pletter på. Slet ikke så små og uanselige pletter. Selvfølgelig er der forskel på kæmpe pletter men det der på billedet er da ikke noget. Sålænge tøjet bliver vasket og prøver også at bruge pletfjerner men det virker ikke på alle pletter. Børn bliver jo konstant beskidte og ja som sagt ville da aldrig få råd eller lyst til bare at smide tøj ud for lidt pletter. Heller ikke hvis jeg havde pengene. Der er trods alt vigtigere ting i livet end lidt pletter.

Anmeld

22. februar 2013

kbm1

jeg synes helt ærligt at det ville være frås at smide hvert stykke tøj ud med en lille mikro plet på.. så skulle vi have købt dobbelt så meget tøj de sidste 2 ½ år til vores datter.. det mange penge!!!!

så ja ville give hende plettet tøj på.. hvis det ellers er rent og ikke i stykker...

Anmeld

22. februar 2013

lilledittemor

lineog4 skriver:

Forsøger virkelige gøre op med mine fordomme og møder heldigvis gentagende eksempler der går imod mine fordomme. Men jeg har rent faktisk den modsatte fordom end jer. Nu ser vi bort fra børn der  er usoignerede, hvor man kan se der er tale om en forældre der har svært ved at få det til at hænge sammen. Og så taler vi "kun" om dem der har lidt pletter som man kan se har været i vaskemaskinen. Jeg forbinder rent faktisk de børn der har det rigtige mærke fra inderst til yderst eller det nyeste skrig på modehylden med lavere sociale klasser end dem hvor der er lidt pletter og lapper. Jeg ved da godt verden ikke kan sættes så sort/hvid op, men nu var det fordommende som vi forhåbentlig alle sammen tør se i øjnene for at kunne kæmpe mod dem ;-)

Hvis det kun er lidt pletter ville jeg nok ikke tænkte mere over det, men hvis der er pletter på samtlige tøjstykker barnet har, så synes jeg at det er lidt synd.

Anmeld

22. februar 2013

Mum33

Ditte_Marie skriver:

Efter at have arbejdet mange år i vuggestuer, har jeg set mange børn som bliver afleveret med plettet tøj.

Kunne du finde på at give dit barn en plettet body, som den på billedet, på?
Den er vasket i dobbelt vanish og pletten er stadig ikke gået væk.
Ville prisen på tøjet have indflydelse på din beslutning?

Personligt ville jeg aldrig give mine børn plettet tøj på. Hvis det ikke kan blive rent, ryger det i skraldespanden, uanset pris.
Vi har f.eks. lige smidt 4 bodyer ud på 3 dage.

Ja det kunne jeg - og det gør jeg. Og vi tilhører bestemt ikke "den lavere klasse" - hvis vi skal bruge de udtryk. Han ser altid ren og pæn ud i tøjet, men der kan da sagtens være lidt pletter hist og her. Han er et barn - ikke en udstillingsdukke.

Jeg håber godt nok, at pædagogerne i børnehaven, er kloge nok til ikke at dømme en som forældre, på så overfladisk et grundlag. Hvis de gør, må jeg indrømme, at jeg ikke helt synes de er deres uddannelse værdig. Beklager.

Anmeld

22. februar 2013

lineog4

Hvis det kun er lidt pletter ville jeg nok ikke tænkte mere over det, men hvis der er pletter på samtlige tøjstykker barnet har, så synes jeg at det er lidt synd.

Jeg arbejder som lærer og syness godt jeg kan vurdere og se forskel på usoigneret og pletter som er vasket og egentlig måske bare handler om økonomisk sans, spare miljøet eller opgør med køb og smid væk kulturen eller hvad det nu man være. Jeg synes ikke det er synd, den lille tumling på 3 år ænser det ikke, bare det er behageligt at have på, de er varme og tørre og kan få lov at lege. Min datter på snart 10 der tænker jeg mere over det for det er synd hvis hun skal have kommentarer af de andre præteen piger som er tøjfikserede - min skønne datter er heldigvis en del mere afslappet og tør være sig selv (også hel anden stil end sin mor ).

men det er jo synd hvis de mødes af pædagoger og andre der straks tænker, en plet uha mor er ikke interesseret eller de må være uden ressourcer... Heldigvis har jeg nu haft børn det samme sted i 6 år og de ved jeg er total tøjfikseret  Men at pletter er  noget jeg ikke smider ud for. Tror der eneste de synes er synd er mine drenge ikke er nok drengede og kan tage en kjole på som klæd ud tøj - griner

Anmeld

22. februar 2013

MorDk

Jeg har smidt bodys ud som var helt igennem "møgbelortet" pga. ungen havde skidt sig selv helt op i nakken.

Men normalt smider jeg ikke tøj ud bare fordi der er lidt pletter på. Pletter kan ikke undgåes. Fordi ens barn har lidt pletter på tøjet gør jo ikke en til en dårlig forælder.

Anmeld

22. februar 2013

Annette A

Vil faktisk lige tilføje selvom det ikke lige er det samme, men så har jeg som pædagog nogen gange undret mig over at nogle forældre møder op med deres børn i fine støvler og jakke mv og så har noget andet tøj med i en pose som de vil have vi skal give børnene på. Hvorfor ikke bare lade de fine støvler blive derhjemme til de skal bruges, men det er måske behovet for at vise at man har det dyre fine tøj når man går ud på gaden med barnet. Det er jo noget andet ved jeg godt, men det med tøj er helt sikkert noget der optager os alle fordi der er utrolig meget signalværdi fremfor bare at fokusere på det praktiske. Men ingen af os skal jo dømme hinanden for den måde vi vælger at gøre det på. Det vigtige er at børnene trives og får den omsorg og kærlighed de har brug for. Det kan man jo ikke bedømme om er tilfældet pga deres tøj. Det kan gå i begge retninger uanset om barnet går i flot mærketøj eller slidt genbrugstøj.

Anmeld

22. februar 2013

Kidztown

Hvis det bare er en enkelt plet i kanten af en body, så ryger den ikke bare ud.

Men er det alm tøj bukser bluser osv. Så ryger det ud.

Jeg vil gerne have at mine børn er pæne i tøjet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.