Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

lilledittemor

xoxo2130 skriver:

At barnet ikke er rent og at forældrene er ligeglade med deres børns påklædning og om de går i ordentligt tøj. Det forbinder jeg mest med de lavere socialklasser. Sådan kan jeg ihvertfald ikke lade hver med at tænke når jeg ser børn i beskidt og plettet tøj.

Der må jeg nok sige at jeg er lidt enig.. Alt efter tøjets stand + barnets hygiejne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

lilledittemor

Fine_007 skriver:

Ja, sådan en body ville jeg genbruge uden at blinke, selvom jeg har råd til at købe en ny.
Så længe tøjet er rent og pletten er en misfarvning. Jeg synes det er uden omtanke for miljøet at smide børne bodyer ud og købe nye pga misfarvninger - tør slet ik tænke på, hvor mange bodyer det må løbe op i på et år.
Jeg har også arbejdet i vuggestue - jeg blev personligt mere forarvet over, hvor mange folk, der gik op i at klæde deres børn på, så de afspejlede en specifik "arv og miljø" end jeg blev forarvet over pletter på tøj.

Hvordan kan du blive forarget over at forældre giver deres børn pænt og rent tøj på?

Anmeld

21. februar 2013

lilledittemor

Dot D skriver:

Læser til pædagog, og når der snakkes arv og miljø, så går den normalt begge veje, derfor studsede jeg over din melding...

Men nu forstår jeg din mening

Og heldigvis er vi forskellige, ellers ville det bliver noget kedeligt

Okay
Jeg kender dig jo ikke, så kan ikke udtale mig om dit arv og miljø

Anmeld

21. februar 2013

Dot D

Ditte_Marie skriver:

Okay
Jeg kender dig jo ikke, så kan ikke udtale mig om dit arv og miljø

Nej det er jo det... Det var derfor, at det virkede sådan lidt "jeg er bedre end dig agtigt" da du skrev det, altså med min forståelse af det

Så det var rart lige at få meningen på plads...

Anmeld

21. februar 2013

lilledittemor

Dot D skriver:

Nej det er jo det... Det var derfor, at det virkede sådan lidt "jeg er bedre end dig agtigt" da du skrev det, altså med min forståelse af det

Så det var rart lige at få meningen på plads...

Beklager min dårlige formulering så

Denne debat er ikke oprettet for at nogen skal føle sig bedte end andre -jjeg er bare nysgerrig

Anmeld

21. februar 2013

lineog4

Der må jeg nok sige at jeg er lidt enig.. Alt efter tøjets stand + barnets hygiejne..

Forsøger virkelige gøre op med mine fordomme og møder heldigvis gentagende eksempler der går imod mine fordomme. Men jeg har rent faktisk den modsatte fordom end jer. Nu ser vi bort fra børn der  er usoignerede, hvor man kan se der er tale om en forældre der har svært ved at få det til at hænge sammen. Og så taler vi "kun" om dem der har lidt pletter som man kan se har været i vaskemaskinen. Jeg forbinder rent faktisk de børn der har det rigtige mærke fra inderst til yderst eller det nyeste skrig på modehylden med lavere sociale klasser end dem hvor der er lidt pletter og lapper. Jeg ved da godt verden ikke kan sættes så sort/hvid op, men nu var det fordommende som vi forhåbentlig alle sammen tør se i øjnene for at kunne kæmpe mod dem ;-)

Anmeld

21. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ditte_Marie skriver:

Arv var ment som de holdninger forældrene viderefører til deres børn.
Miljø som de holdninger omkreds og omgivelser har haft om den pågældende ting.

Desuden snakkede jeg om mig selv..

Ok, det er bare ikke det, der normalt menes med arv og miljø - arv er det medfødte, miljø er påvirkningen fra opvækstmiljøet, altså i høj grad også forældrenes påvirkning. Og man er næppe født med præferencer for uplettet tøj, fx. 

Jeg læste det, som om du mente det generelt og ikke kun om dig selv.  

Anmeld

21. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Forsøger virkelige gøre op med mine fordomme og møder heldigvis gentagende eksempler der går imod mine fordomme. Men jeg har rent faktisk den modsatte fordom end jer. Nu ser vi boet fra børn der kæart er usoigneret, hvor man kan se der er tale om en forældre der har svært ved at få det til at hænge sammen. Og så taler vi "kun" om dem der har lidt pletter som man kan se har været i vaskemaskinen. Jeg forbinder rent faktisk de børn der har det rigtige mærke fra inderst til yderst eller det nyeste skrig på modehylden med lavere sociale klasser end dem hvor der er lidt pletter og lapper. Jeg ved da godt verden ikke kan sættes så sort/hvid op, men nu var det fordommende som vi forhåbentlig alle sammen tør se i øjnene for at kunne kæmpe mod dem ;-)

Jeg deler lidt dine fordomme, må jeg indrømme - kender mest til meget ressourcestærke og veluddannede familier, og hér er fokus sjældent så ensidigt på det ydre og "hvad andre folk tænker". Meget groft sat op! 

Anmeld

22. februar 2013

Mamalou

Hvis det er i en body han har på som undertøj så ja. Eller hvis det er afførring, så ryger det ud, men er det en streg fra en tush eller lignende, jamen så kan det stadig bruges. Jeg synes ikke, at min søn fremstår usoigneret af den grund, bestemt ikke. 

Jeg arbejder med udsatte børn til dagligt, som ofte fremstår usoigneret børn og det kommer sig ikke af en enkelt plet, men helhedsindtrykket som også ofte bærer præg af manglende vask m.m. 

Vh. Louise, som ikke er "plet-forskrækket"

Anmeld

22. februar 2013

Mamalou

Supplerer lige

Prisen har INGEN betydning og ofte er de bodyer han har inderst - og som kan have en plet - billige fra Føtex eller lignende, hvis det ikke er uld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.