Og så må jeg ikke råbe og skælde ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

hesøth

Tin skriver:

Ajjjjj altså.......fagperson til noget der er helt naturligt?? Er det ikke at skride lidt for vidt? Og time out....er noget som mange bruger ja, men til en sund og rask dreng med knald på udvilklingen, er stærkt frarådeligt!!

Helt naturligt?

Mine børn har da aldrig sparket og slået hverken os, hinanden eller andre, som det beskrives her.

Sundhedsplejesken er en fagperson man godt kunne hive fat i her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
hesøth skriver:

Helt naturligt?

Mine børn har da aldrig sparket og slået hverken os, hinanden eller andre, som det beskrives her.

Sundhedsplejesken er en fagperson man godt kunne hive fat i her.

Altså det er jo så naturligt at der er ret mange børn der reagerer sådan. Nej de fleste af mine børn har heller ikke reageret sådan.....ihvertfald ikke ret mange gange, men det er da kun fordi jeg har guidet dem i rette retning.

ja sundhedsplejersken kan hjælpe med råd.......men nu er børn ikke ens og der findes ikke en liste der punkt til punkt kan komme med svarende. Det drejer sig ene og alene om, at man kan se, høre og rumme sit barn, og ud fra det guide og hjælpe, så det svarer til der hvor barnet er.

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Bølle's moar<3 skriver:

Undskyld mig - men har du aldrig opdraget bare en smule på din knægt???

Jeg er målløs over at læse hvad du skriver - du handler fuldstændig forkert, og du bør søge hjælp til at håndtere dine børn i dagligdagen.

Gider du lige holde din mund hva?

Selvfølgelig opdrager jeg på mit barn. og han er en engel når vi er ude. Du skal ikke sidde og dømme mig på den måde der!

Jeg skriver fordi jeg er så træt og udkørt. Har prøvet alt! Er det mangel på opdragelse at prøve alt og så indrømme når man fejler.... f.eks ved at råbe.... Når han bider sin søster for 3. gang inden for kort tid så gu fanden jeg råber højt!!!!

Jeg bliver ærlig talt rigtig ked af det du skriver!!!  Specielt din dømmende måde at skrive på. Ja jeg føler mig til tider som en lortemor. Men inderst inde ved jeg jeg er en god mor.

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Hmm, tror du, han følte, du forstod, at det var det, han ville have?
Hvis du blot siger nej, kan det jo være svært for så lille et barn at tro, at du forstår, hvad han ønsker.. - Du har forsøgt dig med: "Du vil gerne be om mere morgenmad, men jeg siger nej, for vi har ikke tid nu.." Så du anerkender hans ønske?
BTW - det er svært for små børn at kapere, at de ikke må få mere mad, hvis de er sultne. De er jo i høj, høj grad behovsstyrede.

Enig det er altså også sådan vi tit og ofte snakker til ham. Vi har gjort alt! Jeg har sat ord på følelser alle de der "fancy" pædagogiske værktøjer osv! Jeg har bare ramt muren lige nu.... of er oprigtig kerd af min situation.

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Netop. Du skal være rolig. Hvis han bider lillesøster, tager du om ham (rundt om maven) og løfter ham op og siger "du må altså ikke bide" og sætter ham væk. Og derefter tager du lillesøster, viser hendes finger til ham og siger "se, nu kan hun ikke lege med dig i noget tid fordi du har bidt hende i fingeren, det gør rigtig ondt, hvad hvis hun begyndte at bide dig i fingrene, det ville du ikke kunne lide vel?" ..

Jeg ved godt at det er nærmest umuligt når man er vant til raseri, men selvkontrol kan seriøst løse et hvert problem.

Jeg er ikke vant til raseri.

Jeg er faktisk normalt et meget tålmodigt menneske. Men har ramt muren. Jeg er træt og jeg har det rigtig svært med at jeg til tider ikke magter ham når han bliver hys og derved kommer til at råbe af ham

Men lige netop med det der du skriver kan man ikke gøre med vores søn. Så griner han bare og slår ud efter dig igen eller slår ud efter lillesøster. I tror sgu det hele er så let som en leg... måske I kan gære det med jeres unger. Men børn er altså forskellige!

Anmeld

18. februar 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk tonen!

Moderator.

Anmeld

18. februar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Gider du lige holde din mund hva?

Selvfølgelig opdrager jeg på mit barn. og han er en engel når vi er ude. Du skal ikke sidde og dømme mig på den måde der!

Jeg skriver fordi jeg er så træt og udkørt. Har prøvet alt! Er det mangel på opdragelse at prøve alt og så indrømme når man fejler.... f.eks ved at råbe.... Når han bider sin søster for 3. gang inden for kort tid så gu fanden jeg råber højt!!!!

Jeg bliver ærlig talt rigtig ked af det du skriver!!!  Specielt din dømmende måde at skrive på. Ja jeg føler mig til tider som en lortemor. Men inderst inde ved jeg jeg er en god mor.

Jeg tror jeg har en fornemmelse af hvem du er. Måske tager jeg fejl, men mine tanker er de samme lige gyldigt hvad ...

Du bruger pause/time-out-metoden, og hvis du er den jeg tror du er, har du før udtalt at det virker. Er du sikker?

Jeg er personligt ikke fortaler for at give børn pauser/time-outs, men jeg synes ikke det er noget vi behøver diskutere. Min tanke går egentlig bare på at du skal prøve at lytte til de mødre i fx denne tråd, der kommer med nogle råd i den hel anden grøft. Og så prøve det af.

I sidder fast i en dårlig spiral. Tænk hvis du kunne få det brudt ved at prøve noget nyt. Måske vil din søn blive så "overrasket" at I får det dårlige mønster brudt.

Anmeld

18. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg er ikke vant til raseri.

Jeg er faktisk normalt et meget tålmodigt menneske. Men har ramt muren. Jeg er træt og jeg har det rigtig svært med at jeg til tider ikke magter ham når han bliver hys og derved kommer til at råbe af ham

Men lige netop med det der du skriver kan man ikke gøre med vores søn. Så griner han bare og slår ud efter dig igen eller slår ud efter lillesøster. I tror sgu det hele er så let som en leg... måske I kan gære det med jeres unger. Men børn er altså forskellige!

Prøv at vend bøtten, og mød ham med smil og humor. Ja jeg ved det er svært, for selvfølgelig skal han ikke slå og rive i hår, men istedet for at du bliver gal og irreteret, så prøv at opdrage ham med humor.

Han er 2,5 ikk? så han kan umuligt slå så hårdt. Selvfølgelig bliver den bette forskrækket.

Hvis han rykker dig i håret, så kild ham, tummel rundt, nib ham lidt under hagen...og sig....nå du vil drille....nu skal jeg komme og kysse dig eller lign. Lav den "alvorlige" situation om til noget sjovt.....så er det jo faktisk dig der i sidste ende "bestemmer" over hans hiven i hår eller hvad det nu måtte være.

Mine unger siger også ind imellem.....mor er dum, hvortil jeg svarer at det må mor gerne være Faktisk har jeg patent på det (ja det forstår en på 2,5 jo ikke, men derfor kan du godt bare trække på smilebåndet, for det vil du høre mange mange gange de næste mange mange år)

Du skal have vendt spiralen, og jeg er i hvertfald stor fortaler for, at man opdrager med posivitet, humor, smil, kærlighed, stor forståelse og en enorm rummelighed, hvor i mod jeg er ret sikker på at negativitet, avler negativitet

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Prøv at vend bøtten, og mød ham med smil og humor. Ja jeg ved det er svært, for selvfølgelig skal han ikke slå og rive i hår, men istedet for at du bliver gal og irreteret, så prøv at opdrage ham med humor.

Han er 2,5 ikk? så han kan umuligt slå så hårdt. Selvfølgelig bliver den bette forskrækket.

Hvis han rykker dig i håret, så kild ham, tummel rundt, nib ham lidt under hagen...og sig....nå du vil drille....nu skal jeg komme og kysse dig eller lign. Lav den "alvorlige" situation om til noget sjovt.....så er det jo faktisk dig der i sidste ende "bestemmer" over hans hiven i hår eller hvad det nu måtte være.

Mine unger siger også ind imellem.....mor er dum, hvortil jeg svarer at det må mor gerne være Faktisk har jeg patent på det (ja det forstår en på 2,5 jo ikke, men derfor kan du godt bare trække på smilebåndet, for det vil du høre mange mange gange de næste mange mange år)

Du skal have vendt spiralen, og jeg er i hvertfald stor fortaler for, at man opdrager med posivitet, humor, smil, kærlighed, stor forståelse og en enorm rummelighed, hvor i mod jeg er ret sikker på at negativitet, avler negativitet

Jamen det gør jeg faktisk også tit

Nu har jeg måske fået det til at virke som om eller lyde som om at jeg ikke bestiller andet end at råbe af min dreng. Det er langt fra min verden. MEN vi har desværre været i en periode med meget skæld ud og opråb m.m og som jeg skriver så er jeg oprigtig ked af situationen.

Jeg er langt fra perfekt. Men jeg mener selv jeg har prøvet alverdens metoder. Netop for at finde den bedst mulige måde at tackle situationerne på.

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg tror jeg har en fornemmelse af hvem du er. Måske tager jeg fejl, men mine tanker er de samme lige gyldigt hvad ...

Du bruger pause/time-out-metoden, og hvis du er den jeg tror du er, har du før udtalt at det virker. Er du sikker?

Jeg er personligt ikke fortaler for at give børn pauser/time-outs, men jeg synes ikke det er noget vi behøver diskutere. Min tanke går egentlig bare på at du skal prøve at lytte til de mødre i fx denne tråd, der kommer med nogle råd i den hel anden grøft. Og så prøve det af.

I sidder fast i en dårlig spiral. Tænk hvis du kunne få det brudt ved at prøve noget nyt. Måske vil din søn blive så "overrasket" at I får det dårlige mønster brudt.

Det er muligt du ved hvem jeg er og det gør mig heller ikke spor. Jeg er ikke anonym for at være anonym for baby.dk. Men det er jo underordnet.

Jeg synes til gengæld ikke det høre nogen steder hjemme at lave "gætteleg" ud fra anonyme indlæg og slet ikke offentligt. Men nok om det.

Ja jeg bruger Time Out/Pause. Og mange gange virker det men ikke altid. Vi bruger det ikke til alle situationer. Og vi benytter det faktisk ikke særlig meget.

Jeg tager gerne mod råd. Det er slet ikke det. Jeg har tidligere skrevet at vi har prøvet alt muligt. Alle slags metoder. Men jeg sidder fast. Har ramt murren. Jeg havde brug for at få lettet mit hjerte. Ikke at sidde at diskuterer. Jeg havde brug for at vide jeg ikke sidder alene med disse frutstrationer.

At en bruger direkte dømmer mig og spørger om jeg overhovedet aldrig har opdraget på mit barn gør mig da enormt ked af det. Selvfølgelig opdrager jeg på mit barn. Jeg har altid fået af vide jeg har velfungerende, søde, dejlige og velopdragne børn. Og det har jeg også. Når vi er ude er alt i fineste orden. Når vi er hjemme er han skam også skøn og dejlig m.m Men vi har vores ture... og det jeg er så ked af er at jeg åbner mit hjerte og kommer ud med noget jeg er ked af og så får jeg smidt sådan noget i hovedet. Det synes jeg ikke er særlig rart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.