Og så må jeg ikke råbe og skælde ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

Carina:-) skriver:

Jeg har helt seriøst aldrig oplevet at jeg ikke har kunnet tale mine børn til rette.

Eller rettet-jeg har ENDNU ikke oplevet det (man skal jo aldrig kunne sige om det vil ske &nbsp

Self. kan de flippe ud,men så råber og skriger de for at få deres vilje.

Det der med at slå er yderst sjældent,og så er det sådan en enkelt gang hvor man sagtens kan stoppe det med at sige AHEMM!  Og de har aldrig slået på mig.

Så her der snakker vi når det hele flyder over,eller også siger  jeg at nu tager jeg snart den ene og banker den anden med.

Men det vil jeg nok heller ikke anbefale dig at sige til dine dpbørn 

Griner nej det tror jeg bestemt heller ikke jeg skal, det vil nok give problemer for mig selv 

Hvor er du heldig med dine børn 

Igen børn er meget forskellige og har meget forskellige temperamenter! Der kan være rigtig meget der gør at de bliver umulige! For lidt søvn, for meget uro i hverdagen, ingen faste rutiner, eller blot at de er kommet ind i en periode hvor grænser søges!

Der kan være så meget og der vil jeg i samarbejde med forældrene snakke med dem om hvad der sker hjemme og hvad der sker her og hvad vi evt kan lave om, som kan afhjælpe problemet! Med ærlighed kommer man længst

Men sådan som du beskriver dine børn, ja så vil de bestemt ikke komme på skødet her!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Bølle's moar<3

Anonym skriver:

Og hvad når han bider sin lillesøster så fingeren bliver slemt skadet... så skal jeg også tage ham op og kysse og kramme ham og sige "Nej du må altså ikke bide fingrene af lillesøster -se nu bliver hun ked af det og har nu kun 9 fingre tilbage - det er synd" ????

Jeg reagere ved at råbe SÅ STOPPER DU. Og så hjælper mig den lille.

Undskyld mig - men har du aldrig opdraget bare en smule på din knægt???

Jeg er målløs over at læse hvad du skriver - du handler fuldstændig forkert, og du bør søge hjælp til at håndtere dine børn i dagligdagen.

Anmeld

18. februar 2013

Kakao

Anonym skriver:

Min søn hev mig i håret og ville ikke slippe. Jeg måtte holde hans hånd og lægge ham på gulvet og råbe af ham indtil han ville slippe grebet. Efterfølgende stak han mig en flad. Skal jeg så virkelig bare sige stille og roligt "Nej jeg vil ikke have du slår" Hvad fanden skal jeg gøre?

Din dreng er 2,5 og oplever en masse ting, som han ikke kan finde ud af at håndtere.

Dette er helt normalt!

Han prøver lige nu at takle sine følelser på en dårlig måde: slå, råbe osv..

Du vil gerne have, at han lærer hvordan man håndtere sine følelser på en socialt acceptabelt måde.

Det gør du ved at sætte ord på det han oplever, så han føler sig forstået. "ja du havde ellers lige håbet på, at kunne få mere morgenmad" (tilpasset efter hvor din dreng er sprogligt)

OG ved selv at vise ham hvordan DU takler DINE følelser på en socialt acceptabelt måde.

Du forventer faktisk noget af dit barn, som du ikke selv er i stand til.

Du skriver, at du selvfølgelig ikke vil råbe, men du jo er et menneske. Ja du er, men det er din søn også, og han kigger på dig, når han skal finde ud af at takle sine menneskelige følelser af afmagt osv.

Lige nu råber du af dit barn.. Du er dit barns største rollemodel, og lærer ham derved, at håndtere sin vrede ved at råbe.

Jeg ved godt, at børn er forskellige, men min datter på 3 er efterhånden ret god til at håndtere skuffelse, og jeg kan høre, at hun bruger de ord vi forældre har sat på hendes følelser. Såsom "øv, nu havde jeg ellers lige håbet på", eller "jeg vil bare SÅ gerne" og lign.

Din dreng skal jo vide at man ikke må rive i dit hår, men han er et barn, og ved ikke hvad han ellers skal gøre, og det er din opgave som forælder at vise ham. Hvordan skal han kunne handle kontrolleret, når du ikke kan?

Anmeld

18. februar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg sagde han ik måtte få mere morgenmad ... det var det han vill have...

Hmm, tror du, han følte, du forstod, at det var det, han ville have?
Hvis du blot siger nej, kan det jo være svært for så lille et barn at tro, at du forstår, hvad han ønsker.. - Du har forsøgt dig med: "Du vil gerne be om mere morgenmad, men jeg siger nej, for vi har ikke tid nu.." Så du anerkender hans ønske?
BTW - det er svært for små børn at kapere, at de ikke må få mere mad, hvis de er sultne. De er jo i høj, høj grad behovsstyrede.

Anmeld

18. februar 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

hesøth skriver:

Det synes jeg altså også lyder meget voldsomt.

Tror det ville være en god ide at hive fat i sundhedsplejesken, for sådan skal han da slet ikke reagere.

Mon han er jaloux på lillesøster? Og forsøger at få extra opmærksomhed på denne måde?

Ja det tænkte jeg også om han er jaloux!

Anmeld

18. februar 2013

Frk. Himmelblå

Carina:-) skriver:

Jeg har helt seriøst aldrig oplevet at jeg ikke har kunnet tale mine børn til rette.

Eller rettet-jeg har ENDNU ikke oplevet det (man skal jo aldrig kunne sige om det vil ske &nbsp

Self. kan de flippe ud,men så råber og skriger de for at få deres vilje.

Det der med at slå er yderst sjældent,og så er det sådan en enkelt gang hvor man sagtens kan stoppe det med at sige AHEMM!  Og de har aldrig slået på mig.

Så her der snakker vi når det hele flyder over,eller også siger  jeg at nu tager jeg snart den ene og banker den anden med.

Men det vil jeg nok heller ikke anbefale dig at sige til dine dpbørn 

Har heller aldrig oplevet ikke at kunne snakke/trøste/"afvente" mine børn til rette...

Anmeld

18. februar 2013

Majbrit P

Anonym skriver:

Og hvad når han bider sin lillesøster så fingeren bliver slemt skadet... så skal jeg også tage ham op og kysse og kramme ham og sige "Nej du må altså ikke bide fingrene af lillesøster -se nu bliver hun ked af det og har nu kun 9 fingre tilbage - det er synd" ????

Jeg reagere ved at råbe SÅ STOPPER DU. Og så hjælper mig den lille.

Netop. Du skal være rolig. Hvis han bider lillesøster, tager du om ham (rundt om maven) og løfter ham op og siger "du må altså ikke bide" og sætter ham væk. Og derefter tager du lillesøster, viser hendes finger til ham og siger "se, nu kan hun ikke lege med dig i noget tid fordi du har bidt hende i fingeren, det gør rigtig ondt, hvad hvis hun begyndte at bide dig i fingrene, det ville du ikke kunne lide vel?" ..

Jeg ved godt at det er nærmest umuligt når man er vant til raseri, men selvkontrol kan seriøst løse et hvert problem.

Anmeld

18. februar 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Ja

Ja det er rigtigt det ER et problem. Så kan godt se det ik er smart at gøre noget man ik ønsker han skal gøre. Men nemmere sagt end gjort.

Han blev sur fordi han ik måtte få mere morgenmad

Ja jeg ved godt det ikke er det nenmeste, men jo mere du reagerer med råb og raseri, jo mere "ballade" vil han lave... Du viser raseri, han kopierer dig.

Så hvis du føler det er for svært at få vendt det her, synes jeg du skulle hive fat i sundhedsplejersken og få en snak om hvordan I skal gøre. For fortsætter det her, bliver det kun værre og og endnu sværere at få stoppet.

Og det med at slå og reagerer på en aggressiv facon, er helt normalt i den alder. Ikke at det gør det okay, men hvis man ikke lige kan udtrykke sig på andre måder, eller det bliver for meget inde i hovedet på det lille barn, jamen så er det jo den nemmeste måde at få afreageret på.

Anmeld

18. februar 2013

LR85

Anonym skriver:

Ja en flad. Jeg er selv vildt overrasket over han gør som han gør.

Får han et nej f.eks så slår han. Vi kan sidde i sofaen og pludselig sparker han en af os i hovedet.

Han kan løbe forbi os når vi sidder med lillesøster og så slår han hende lige i baghovedet f.eks.

I er seriøst nød til at få en fagperson udefra til at komme og se lidt på tingene. 

Det lyder ikke sundt eller godt for ham, jer eller lillesøster. 

I skal gøre noget! 

I må lave 'time out' 3 min HVER gang. 

Anmeld

18. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
LR85 skriver:

I er seriøst nød til at få en fagperson udefra til at komme og se lidt på tingene. 

Det lyder ikke sundt eller godt for ham, jer eller lillesøster. 

I skal gøre noget! 

I må lave 'time out' 3 min HVER gang. 

Ajjjjj altså.......fagperson til noget der er helt naturligt?? Er det ikke at skride lidt for vidt? Og time out....er noget som mange bruger ja, men til en sund og rask dreng med knald på udvilklingen, er stærkt frarådeligt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.