ALle børn er altså ikke ens .. Selvom mange herinde tror det ! ..
Der er nogle børn der reagerer anderledes når de f.eks blir jaloux på lillebor/søster , ELLER fordi de ikke må få mere mad osv.
Oscar kan altså også blive sur på mig , over han ikke må få slik eller kage ! Og han kan blive ligeså sur , så han også slår mig på mit lår , eller skubber til mig .. Men her er det heldigvis kun mig og Daniel det går ud over .. Han har ALDRIG gjort lillebror noget !
Han er den mest kærlige dreng på jorden , den mest høflige dreng på jorden , og hjælper sååå meget herhjemme selvom han kun er 27 mdr..
Det handler bare om at holde hovedet koldt i de situationer !! De prøver altså grænser af i den alder , og alle børn gør det forskelligt ..
Jeg ville ikke bruge timeout på sådan en lille en .. Oscar ville f.eks ikke forstå det , det ved jeg .
I stedet forklare dem tingene stille og roligt , selvom jeg selv , har svært ved det , så ER det altså den rette vej .. Lige meget hvor stride de er , lige meget hvor sure vi bliver , bliver vi nød til det ..
De lærer af det vi gør , og vokser op og gør det samme når de engang blir voksne .. 

Anmeld