Og så må jeg ikke råbe og skælde ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Min søn hev mig i håret og ville ikke slippe. Jeg måtte holde hans hånd og lægge ham på gulvet og råbe af ham indtil han ville slippe grebet. Efterfølgende stak han mig en flad. Skal jeg så virkelig bare sige stille og roligt "Nej jeg vil ikke have du slår" Hvad fanden skal jeg gøre?

Jeg kunne nok ikke have ladet være med at råbe hvis det var mig... Det gør da pisse ondt at blive hevet i håret og hvis det ikke hjælper at sige "slip mor, det gør av" og man (selvfølgelig) ikke må bruge vold, jamen så er den sidste mulighed vel at råbe "AV! Slip mor!"

Jeg ved det ikke, men jeg tænker at jeg kunne finde på det samme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Enig det er altså også sådan vi tit og ofte snakker til ham. Vi har gjort alt! Jeg har sat ord på følelser alle de der "fancy" pædagogiske værktøjer osv! Jeg har bare ramt muren lige nu.... of er oprigtig kerd af min situation.

Øv, hvor er det hårdt.
Trøst dig med, at så længe du holder en god tone (sådan da), og elsker og støtter dit barn, så er tiden med jer.
Det bliver bedre. Bare vent og se.
Vi møder alle vores begrænsninger - og som forældre sker det bare ret ofte.

Anmeld

18. februar 2013

LR85

Tin skriver:

Ajjjjj altså.......fagperson til noget der er helt naturligt?? Er det ikke at skride lidt for vidt? Og time out....er noget som mange bruger ja, men til en sund og rask dreng med knald på udvilklingen, er stærkt frarådeligt!!

Jeg synes det er vigtigt at få noget fagligt rådgivning når en to-et-halvt årig stikker sin mor en lussing og de andre ting hun beskriver. Det er i min verden og med mine børn IKKE 'normal' og sund opførsel. 

Og time out kan bruges når barnet gør noget man ikke bryder sig om, og det kan jo være mange ting. 

Anmeld

18. februar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Det er muligt du ved hvem jeg er og det gør mig heller ikke spor. Jeg er ikke anonym for at være anonym for baby.dk. Men det er jo underordnet.

Jeg synes til gengæld ikke det høre nogen steder hjemme at lave "gætteleg" ud fra anonyme indlæg og slet ikke offentligt. Men nok om det.

Ja jeg bruger Time Out/Pause. Og mange gange virker det men ikke altid. Vi bruger det ikke til alle situationer. Og vi benytter det faktisk ikke særlig meget.

Jeg tager gerne mod råd. Det er slet ikke det. Jeg har tidligere skrevet at vi har prøvet alt muligt. Alle slags metoder. Men jeg sidder fast. Har ramt murren. Jeg havde brug for at få lettet mit hjerte. Ikke at sidde at diskuterer. Jeg havde brug for at vide jeg ikke sidder alene med disse frutstrationer.

At en bruger direkte dømmer mig og spørger om jeg overhovedet aldrig har opdraget på mit barn gør mig da enormt ked af det. Selvfølgelig opdrager jeg på mit barn. Jeg har altid fået af vide jeg har velfungerende, søde, dejlige og velopdragne børn. Og det har jeg også. Når vi er ude er alt i fineste orden. Når vi er hjemme er han skam også skøn og dejlig m.m Men vi har vores ture... og det jeg er så ked af er at jeg åbner mit hjerte og kommer ud med noget jeg er ked af og så får jeg smidt sådan noget i hovedet. Det synes jeg ikke er særlig rart

Det var egentlig ikke for at lave offentlig gætteleg. Der var en pointe med det oprindeligt, men jeg tror den røg i redigeringen. Undskyld.

Min pointe med indlægget, var egentlig bare at det kunne være du skulle prøve at benytte en af de "rosenrøde" metoder, fordi det ville kunne bryde jeres mønster. Måske bare fordi der sker noget uventet ...

Som jeg skrev tidligere: Du er ikke alene!!

Og så er der vist bare nogen bemærkninger, der skal ind ad det ene øre og ud af det andet ...

Anmeld

18. februar 2013

Lady Marion <3

Kan godt forstå du reagerer som du gør , jeg kan også blive forskrækket og komme til at råbe af min dreng en sjælden gang i mellem

Når det er sagt tænker jeg at det lyder som om din dreng ikke trivedes ordentligt , ja det er normalt de kan slå eller bide en gang i mellem men det lyder jo rigtigt voldsomt med den lille fyr her , tror i har fået nogle trælse rutiner , hvis man starter med at råbe , skal du råbe højrer næste gang og så er i inde i en ond spiral ...  I skal nok sadle om og sande at det i har gjort ind til nu ikke virker , han har jo ikke respekt for pausen , når han løber hen og bider for derefter selv at løbe over og tage sin "straf"  

Anmeld

18. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
LR85 skriver:

Jeg synes det er vigtigt at få noget fagligt rådgivning når en to-et-halvt årig stikker sin mor en lussing og de andre ting hun beskriver. Det er i min verden og med mine børn IKKE 'normal' og sund opførsel. 

Og time out kan bruges når barnet gør noget man ikke bryder sig om, og det kan jo være mange ting. 

Jeg har kun med en enkel af mine børn oplevet det, og det var i en periode med meget stress i MIT liv, og det gjore at jeg ikke fik støttet ham ordenligt i den fase af hans liv.

Derudover har jeg heller ikke haft problemet med mine børn, og jeg mener helt klart at det skyldes at man som forældre formår at støtte barnet i dets udvikling.....det har absolut intet med barnet at gøre!!!

At man ligefrem mener at det er en usund udvikling er jeg ikke enig i. Hele livet gennemgår vi jo en udvikling, vi går fra fase til fase. og at indkalde en SP fordi barnet udvikler sig normalt er altså at overdrive.

HVad angår time out, så er det aldrig noget jeg selv har brugt, da jeg er imod denne form for opdragelse. Jeg har dog set den brugt, og den har også virket i enkelte tilfælde.....men jeg tror mere at det skyldes den frygt barnet får, end at det rent faktisk har lært noget af det.....men det erjo så en hel anden historie....

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Det var egentlig ikke for at lave offentlig gætteleg. Der var en pointe med det oprindeligt, men jeg tror den røg i redigeringen. Undskyld.

Min pointe med indlægget, var egentlig bare at det kunne være du skulle prøve at benytte en af de "rosenrøde" metoder, fordi det ville kunne bryde jeres mønster. Måske bare fordi der sker noget uventet ...

Og så er der vist bare nogen bemærkninger, der skal ind ad det ene øre og ud af det andet ...

Ja det er rigtigt  Jamen tro mig de "rosenrøde" metoder har været i brug flere gange og tro mig er igang igen. Har skam været helt god her til aften hehe...

Men ja du har ret...

Anmeld

18. februar 2013

morethanperfect

ALle børn er altså ikke ens .. Selvom mange herinde tror det ! ..

Der er nogle børn der reagerer anderledes når de f.eks blir jaloux på lillebor/søster , ELLER fordi de ikke må få mere mad osv. 

Oscar kan altså også blive sur på mig , over han ikke må få slik eller kage ! Og han kan blive ligeså sur , så han også slår mig på mit lår , eller skubber til mig .. Men her er det heldigvis kun mig og Daniel det går ud over .. Han har ALDRIG gjort lillebror noget ! 
Han er den mest kærlige dreng på jorden , den mest høflige dreng på jorden , og hjælper sååå meget herhjemme selvom han kun er 27 mdr.. 

Det handler bare om at holde hovedet koldt i de situationer !! De prøver altså grænser af i den alder , og alle børn gør det forskelligt ..
Jeg ville ikke bruge timeout på sådan en lille en .. Oscar ville f.eks ikke forstå det , det ved jeg . 
I stedet forklare dem tingene stille og roligt , selvom jeg selv , har svært ved det , så ER det altså den rette vej .. Lige meget hvor stride de er , lige meget hvor sure vi bliver , bliver vi nød til det ..

De lærer af det vi gør , og vokser op og gør det samme når de engang blir voksne .. 

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

ALle børn er altså ikke ens .. Selvom mange herinde tror det ! ..

Der er nogle børn der reagerer anderledes når de f.eks blir jaloux på lillebor/søster , ELLER fordi de ikke må få mere mad osv. 

Oscar kan altså også blive sur på mig , over han ikke må få slik eller kage ! Og han kan blive ligeså sur , så han også slår mig på mit lår , eller skubber til mig .. Men her er det heldigvis kun mig og Daniel det går ud over .. Han har ALDRIG gjort lillebror noget ! 
Han er den mest kærlige dreng på jorden , den mest høflige dreng på jorden , og hjælper sååå meget herhjemme selvom han kun er 27 mdr.. 

Det handler bare om at holde hovedet koldt i de situationer !! De prøver altså grænser af i den alder , og alle børn gør det forskelligt ..
Jeg ville ikke bruge timeout på sådan en lille en .. Oscar ville f.eks ikke forstå det , det ved jeg . 
I stedet forklare dem tingene stille og roligt , selvom jeg selv , har svært ved det , så ER det altså den rette vej .. Lige meget hvor stride de er , lige meget hvor sure vi bliver , bliver vi nød til det ..

De lærer af det vi gør , og vokser op og gør det samme når de engang blir voksne .. 

Vores dreng er også meget kærlig, omsorgsfuld, høflig og siger tak for mad og vil meget gerne hjælpe alle. Og så har han lige den "anden side" og sådan er det jo... men det er bare SÅ mega hårdt når han flipper ud. Men vi kan ikke gøre andet end at "øve" os. Tålmodighed er ikke noget nemt noget *S* Ihvertfald ikke altid for mig...

Anmeld

19. februar 2013

Laulund87

Pikku Myy skriver:

Enig

Jeg synes egentlig der er mange der kommer med råd der er værd at afprøve.. Måske man tænker at det ikke vil hjælpe, men er det ikke forsøget værd? Ellers synes jeg bestemt også at der skal snakkes med SP for jeg mener ikke det er normal adfærd. Bevares min datter har temperament så jeg kender det, men jeg synes det her er mere end "bare" temperament.

Der er et par hårde udmeldinger, men dem får man altid herinde så dem sorterer man fra..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.