Og så må jeg ikke råbe og skælde ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Enig

Jeg synes egentlig der er mange der kommer med råd der er værd at afprøve.. Måske man tænker at det ikke vil hjælpe, men er det ikke forsøget værd? Ellers synes jeg bestemt også at der skal snakkes med SP for jeg mener ikke det er normal adfærd. Bevares min datter har temperament så jeg kender det, men jeg synes det her er mere end "bare" temperament.

Der er et par hårde udmeldinger, men dem får man altid herinde så dem sorterer man fra..

Har snakket med SP og hun sys vi gør det godt langt hen af vejen. Jeg har fortalt hende det med at jeg har haft råbt af vores søn. Hun siger jeg skal tage den med ro og at jeg ikke får en psykisk ustabil søn fordi jeg har råbt 3-5 gange af ham. Det vigtige er at jeg har grænser og jeg holder fast i dem. Jeg fik delt mine tanker med hende og det var dejligt at tale med nogle om hvordan jeg har det.

Mange af de råd som der er kommet har jeg afprøvet, men som jeg også nævner så er jeg villig til at starte forfra og selvfølgelig finde en "opdragelses" form jeg kan stå inde for. Jeg har bestemt ikke lyst til at råbe. Og det skal lige siges at de sidste 2 dage har jeg haft det godt og derved har jeg kunne bevare roen, hvilket jeg er rigtig glad for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Bølle's moar<3

Anonym skriver:

Har snakket med SP og hun sys vi gør det godt langt hen af vejen. Jeg har fortalt hende det med at jeg har haft råbt af vores søn. Hun siger jeg skal tage den med ro og at jeg ikke får en psykisk ustabil søn fordi jeg har råbt 3-5 gange af ham. Det vigtige er at jeg har grænser og jeg holder fast i dem. Jeg fik delt mine tanker med hende og det var dejligt at tale med nogle om hvordan jeg har det.

Mange af de råd som der er kommet har jeg afprøvet, men som jeg også nævner så er jeg villig til at starte forfra og selvfølgelig finde en "opdragelses" form jeg kan stå inde for. Jeg har bestemt ikke lyst til at råbe. Og det skal lige siges at de sidste 2 dage har jeg haft det godt og derved har jeg kunne bevare roen, hvilket jeg er rigtig glad for.

Hvad med din kæreste, kan han heller ikke styre jeres søn??

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

Bølle's moar<3 skriver:

Hvad med din kæreste, kan han heller ikke styre jeres søn??

Vi har begge to haft det svært. Og det er en svær periode lige nu. Idag har der ingen problemer været overhovedet. Sådan er dagene jo så forskellige. Min kæreste og jeg samarbejder godt og snakker meget og reflekterer meget. Men det var rigtig rart at få snakket med SP.

Anmeld

19. februar 2013

Philla

Anonym skriver:

Min søn hev mig i håret og ville ikke slippe. Jeg måtte holde hans hånd og lægge ham på gulvet og råbe af ham indtil han ville slippe grebet. Efterfølgende stak han mig en flad. Skal jeg så virkelig bare sige stille og roligt "Nej jeg vil ikke have du slår" Hvad fanden skal jeg gøre?

Her råber vi aldrig og har aldrig brugt det. Børn lærer fra de voksne, så hvis du råber, så får du også et barn, der råber. Hjælp istedet din søn med at forstå, at det gør ondt på dig. Vær mod ham, som du selv ønsker at han skal være mod dig. OGSÅ selvom du er lige ved at kamme over. Du vil bagefter, når din søn er faldet ned være SÅ stolt af dig selv :-)

PS - hvis jeg var dig, så ville jeg kigge på, hvorfor det kommer så vidt, at han hiver dig i håret? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.