Og så må jeg ikke råbe og skælde ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.161 visninger
73 svar
73 synes godt om
18. februar 2013

Anonym trådstarter

Min søn hev mig i håret og ville ikke slippe. Jeg måtte holde hans hånd og lægge ham på gulvet og råbe af ham indtil han ville slippe grebet. Efterfølgende stak han mig en flad. Skal jeg så virkelig bare sige stille og roligt "Nej jeg vil ikke have du slår" Hvad fanden skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

morstinus

hmm synes helt sikkert ikke det er i orden, og synes også at du gjorde hvad du kunne for at, vise ham at det ikke var okay opførsel.

men hvem siger at det ikke er i orden at skælde ud??

Anmeld

18. februar 2013

Valle81

Jeg vil rigtig gerne svare, men da jeg ikke kender alderen på din søn, er der svært at svare. Mit svar vil afhænge af alderen:0)

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Selvfølgelig må man skælde ud, men føler for tiden at jeg ikke bestiller andet. Det gør mig rigtig ked af det.

Jeg får til tider råbt af min søn. Altså virkelig råbt! Bliver så gal Hader det. Ønsker ikke at være sådan.

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg vil rigtig gerne svare, men da jeg ikke kender alderen på din søn, er der svært at svare. Mit svar vil afhænge af alderen:0)

Han er 2 et halvt.

Anmeld

18. februar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Min søn hev mig i håret og ville ikke slippe. Jeg måtte holde hans hånd og lægge ham på gulvet og råbe af ham indtil han ville slippe grebet. Efterfølgende stak han mig en flad. Skal jeg så virkelig bare sige stille og roligt "Nej jeg vil ikke have du slår" Hvad fanden skal jeg gøre?

Hvis noget lignende sker en anden gang, så tag fat i hans hånd og pres den ind mod underarmen, således at håndledet bøjer. Så vil han ikke kunne holde hånden lukket, og du vil undgå at skulle råbe.

Mht det med at slå, tror jeg at jeg ville være gået. Still og roligt sagt: "Du må ikke slå. Det gør ondt på mig", og så gået ud af rummet.

Men måske ville det ikke have nået så langt, hvis du ikke havde været nødt til at råbe, og det kan du måske undgå næste gang med ovenstående "trick"

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvis noget lignende sker en anden gang, så tag fat i hans hånd og pres den ind mod underarmen, således at håndledet bøjer. Så vil han ikke kunne holde hånden lukket, og du vil undgå at skulle råbe.

Mht det med at slå, tror jeg at jeg ville være gået. Still og roligt sagt: "Du må ikke slå. Det gør ondt på mig", og så gået ud af rummet.

Men måske ville det ikke have nået så langt, hvis du ikke havde været nødt til at råbe, og det kan du måske undgå næste gang med ovenstående "trick"

Ja jeg siger til mig selv hver dag jeg ikke skal råbe idag! Nogle gange får jeg bare NOK. Ønsker ikke at råbe!

Anmeld

18. februar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ja jeg siger til mig selv hver dag jeg ikke skal råbe idag! Nogle gange får jeg bare NOK. Ønsker ikke at råbe!

Selvfølgelig ønsker du ikke at råbe. Det tror jeg ikke der er nogen der gør. Og alligevel gør vi det nok alle en gang imellem.

Næste gang han får fat i noget han ikke må få fat i, så prøv det med håndledet. Så undgår du måske een situation, der skal løses med råb ...

Anmeld

18. februar 2013

Valle81

Anonym skriver:

Han er 2 et halvt.

Altså mit svar vil være, jeg kommer da til at gøre det samme.

Min Anton, der snart bliver 3 år, har det med at være MEGET( ikke som i tit, men som i MEGET, når han er det) efter sin lillebror på snart 2. Hvis Arthur kommer til at røre en af Antons biler, så kan Anton finde på at "flyve" gennem rummet, tage bil, skubbe Arthur og så lige slutte af med at hamre bilen i hovedet på Arthur.

Så kan jeg altså også komme til at råbe af ham.... Det er bestemt ikke den pædagogiske måde, men vi er kun mennesker og vi fejler.

Og i din situation kunne jeg også sagtens være kommet til at råbe meget højt, og været Christina 2 år:0)

Tag det ikke så tungt. Ingen er perfekte:0)

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Altså mit svar vil være, jeg kommer da til at gøre det samme.

Min Anton, der snart bliver 3 år, har det med at være MEGET( ikke som i tit, men som i MEGET, når han er det) efter sin lillebror på snart 2. Hvis Arthur kommer til at røre en af Antons biler, så kan Anton finde på at "flyve" gennem rummet, tage bil, skubbe Arthur og så lige slutte af med at hamre bilen i hovedet på Arthur.

Så kan jeg altså også komme til at råbe af ham.... Det er bestemt ikke den pædagogiske måde, men vi er kun mennesker og vi fejler.

Og i din situation kunne jeg også sagtens være kommet til at råbe meget højt, og været Christina 2 år:0)

Tag det ikke så tungt. Ingen er perfekte:0)

Tak det er rart at høre andre også kan have det sådan. Men føler mig bare SÅ alene. Føler mig som en rigtig LORTEMOR

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.