Og så må jeg ikke råbe og skælde ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

To-et-halvt.... Og giver dig en flad???!!??

jeg er virkelig ked af det, men synes du skal kontakte en sundhedsplejerske eller lign fagperson. 

det lyder virkelig vildt. Og selvfølgelig ikke i orden. 

Håber i kan få lidt hjælp til at finde ud af hvordan i tackler det bedst. Der er jo en grund til børn handler som de gør. 

Ja en flad. Jeg er selv vildt overrasket over han gør som han gør.

Får han et nej f.eks så slår han. Vi kan sidde i sofaen og pludselig sparker han en af os i hovedet.

Han kan løbe forbi os når vi sidder med lillesøster og så slår han hende lige i baghovedet f.eks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Three little steps skriver:

Jeg mente gøre det samme som hvis han river dig i håret.

Dette virker ved mig i min verden er det rosenrødt, jeg har aldrig hævet stemmen eller blevet vred, fordi jeg har gjort dette fra dag nummer 1! 

Det virker, hvis du virkelig vil have det virker!

Har jo prøvet det mange gange som du beskriver

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Svært at sige... Jeg tænker: Gad vide, hvorfor han blev så frustreret, at han synes, han skulle hive sin mor i håret?
Hvad mon han ønskede at opnå?

Jeg sagde han ik måtte få mere morgenmad ... det var det han vill have...

Anmeld

18. februar 2013

hesøth

Anonym skriver:

Får han et nej f.eks så slår han. Vi kan sidde i sofaen og pludselig sparker han en af os i hovedet.

Han kan løbe forbi os når vi sidder med lillesøster og så slår han hende lige i baghovedet f.eks.

Det synes jeg altså også lyder meget voldsomt.

Tror det ville være en god ide at hive fat i sundhedsplejesken, for sådan skal han da slet ikke reagere.

Mon han er jaloux på lillesøster? Og forsøger at få extra opmærksomhed på denne måde?

Anmeld

18. februar 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Her i huset er det ok han er vred og sur på mor eller far. Han må også godt sige vi er dumme. det er jo det han føler. Men jeg vil bare ikke have han slår, bider, river, sparker, råber m.m

Nu skriver du at du ikke vil have at han råber. Tænker det er svært at forstå for ham, når han oplever du råber.

Ved godt det er svært, har selv hævet stemmen indimellem, men har bare fundet ud af at det tager lige lang tid for ham at stoppe om jeg hæver stemmen eller siger det stille og roligt, og så kan jeg jo ligeså godt sige det på den rolige måde.

Tænker også at der jo er en grund til han reagerer. Hvad skete der inden han rev dig i håret? Det lyder som, Carina siger, i er kommet ind i en dum sspiral.

Men lige i denne her situation ville jeg nok ikke bebrejde ham for at slå. Det var jo en reaktion på din råben, en slags forsvar.

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Det synes jeg altså også lyder meget voldsomt.

Tror det ville være en god ide at hive fat i sundhedsplejesken, for sådan skal han da slet ikke reagere.

Mon han er jaloux på lillesøster? Og forsøger at få extra opmærksomhed på denne måde?

Det kan være. Synes bare vi gør alt for at han ikke skal føle sig tilsidesat. det er lige før han får mere opmærksomhed end sin søster

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Nu skriver du at du ikke vil have at han råber. Tænker det er svært at forstå for ham, når han oplever du råber.

Ved godt det er svært, har selv hævet stemmen indimellem, men har bare fundet ud af at det tager lige lang tid for ham at stoppe om jeg hæver stemmen eller siger det stille og roligt, og så kan jeg jo ligeså godt sige det på den rolige måde.

Tænker også at der jo er en grund til han reagerer. Hvad skete der inden han rev dig i håret? Det lyder som, Carina siger, i er kommet ind i en dum sspiral.

Men lige i denne her situation ville jeg nok ikke bebrejde ham for at slå. Det var jo en reaktion på din råben, en slags forsvar.

Ja det er rigtigt det ER et problem. Så kan godt se det ik er smart at gøre noget man ik ønsker han skal gøre. Men nemmere sagt end gjort.

Han blev sur fordi han ik måtte få mere morgenmad

Anmeld

18. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

At han slår, bider, sparker mv er der som sådan ikke nogen grund til at blive så chokeret over.......det er der mange børn der gør, og det vil sikkert forsætte et års tid endnu

Han er ved at udvikle hans sprog, både det psykiske og det fysiske....her gælde det så om, at du er verdens bedste guide for ham. Hvordan vil du udvikle ham, både kropsligt og sprogligt? Det er nu at han gennemgår denne udvikling, og derfor ekstremt vigtigt at du holder hovedet koldt i ALLE situationer. Han afspejler dine reaktioner, og gør som du gør.....ikke så meget snak fra dig til ham, men tydelige markeringer. Ikke lange forklaringer, for han forstår det ikke alligevel.

Vi har tendens til at tro at de forstår alt hvad vi siger til dem, og at slå alt hen med trodsighed......hvis du siger 10 ord i træk tikl ham, så hører og forstår han de første 3......ikke sært at han bliver forvirret vel?

Træk vejret og vær rummelig. Du er nødtil at forstå ham, før du kan guide

Anmeld

18. februar 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

Nu spørger jeg lige..

Du skulle til at være privat dpmor ik?

Hvad så med dine dpbørn.? Hvis de prøver grænser af ?

Jeg bryder mig personligt ikke om time out ,så ville være meget ked af at opdage du brugte det til mit barn.

Menhvis du ikke bruger det ,hvad gør du så hvis de er skrupumulige?

Jo det skal jeg og kan da sagtens forstå dit synspunkt. 

Bliver selv ked af det når min søn har været i et hjørne oppe ved min egen dp! Det er sket et par gange og det vil jeg personligt hellere at hun gør end at hun skriger af mit barn!

Hvis det skulle komme dertil at jeg har et barn der virkelig er skrup umulig og ikke er sød ved de andre børn (feks at det slår, bider, sparker osv og et bestemt stop ikke er nok, vil barnet komme på skødet til der er kommet ro på igen og i yderste tilfælde komme ud på en børnestol som står lige på den anden siden af væggen ind til legeværelset, men håber sandelig ikke at det kommer dertil! 

Mine erfaring med konflikter omkring børn er at de er værst når de er hjemme ved forældrene og især sidst på dagen!

Men godt du spørger  Der er forskel på et dp barn og mine egne børn!

Nu tænker jeg så hvad vil du gøre hvis dit barn er skrup umulig og bider og slår på de andre børn?

Forøvrigt vil vi komme til at være rigtig meget ude og her vil rigtig rigtig mange af de situationer slet ikke være der! For når man er ude er der rummelighed og frisk luft! Dette gør at børn er mere tilpasse og så opstår der ikke de konflikter, en erfaring mere jeg har gjort mig!

Anmeld

18. februar 2013

Carina:-)

Jo det skal jeg og kan da sagtens forstå dit synspunkt. 

Bliver selv ked af det når min søn har været i et hjørne oppe ved min egen dp! Det er sket et par gange og det vil jeg personligt hellere at hun gør end at hun skriger af mit barn!

Hvis det skulle komme dertil at jeg har et barn der virkelig er skrup umulig og ikke er sød ved de andre børn (feks at det slår, bider, sparker osv og et bestemt stop ikke er nok, vil barnet komme på skødet til der er kommet ro på igen og i yderste tilfælde komme ud på en børnestol som står lige på den anden siden af væggen ind til legeværelset, men håber sandelig ikke at det kommer dertil! 

Mine erfaring med konflikter omkring børn er at de er værst når de er hjemme ved forældrene og især sidst på dagen!

Men godt du spørger  Der er forskel på et dp barn og mine egne børn!

Nu tænker jeg så hvad vil du gøre hvis dit barn er skrup umulig og bider og slår på de andre børn?

Jeg har helt seriøst aldrig oplevet at jeg ikke har kunnet tale mine børn til rette.

Eller rettet-jeg har ENDNU ikke oplevet det (man skal jo aldrig kunne sige om det vil ske &nbsp

Self. kan de flippe ud,men så råber og skriger de for at få deres vilje.

Det der med at slå er yderst sjældent,og så er det sådan en enkelt gang hvor man sagtens kan stoppe det med at sige AHEMM!  Og de har aldrig slået på mig.

Så her der snakker vi når det hele flyder over,eller også siger  jeg at nu tager jeg snart den ene og banker den anden med.

Men det vil jeg nok heller ikke anbefale dig at sige til dine dpbørn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.