Jeg har ikke taget min Gravitamin i hele graviditeten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Øh det mener du ikke vel?
Det er da selvfølgelig bedst at tage dem.. men altså da min mor var gravid med mig var der da ikke så meget fokus på de ting man skulle tage/huske osv.. jeg er da (rimelig ) normal!!

Når nu at du ligesom alle de andre kvinder er skeptiske overfor den kommentar.. Kan jeg så godt ånde lettet ud og sige til mig selv at det IKKE er pga. at jeg har misset min Gravitamin i 6 måneder at mit barn så bliver bagud i udviklingen... Mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Shit - Gravitamin var slet ikke på markedet, da jeg fik børn, så mine store unger på 19, 15 og 14 er bagefter i udvikling? Øv - det er der ingen, der har opdaget! 

Når nu at du ligesom alle de andre kvinder er skeptiske overfor den kommentar.. Kan jeg så godt ånde lettet ud og sige til mig selv at det IKKE er pga. at jeg har misset min Gravitamin i 6 måneder at mit barn så bliver bagud i udviklingen... Mvh

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Siden hvornår har man skulle det ???   Jeg har aldrig spist dem , har aldrig fået det af vide

Anmeld

12. december 2012

tarkoflen

Miss Kat skriver:

Det, hun skriver, er stærkt overdrevet og misvisende. Du skal huske på, at Gravitamin er et temmelig nyt produkt, og menneskeheden har altså formeret sig ganske rigeligt i mange årtusinder uden bekymringer omkring kosten. - Og de var altså ikke allesammen hjerneskadede!

Som flere andre nævner, er det folinsyren der er vigtig i de første 12 uger, som har betydning for din baby. Det nedsætter risikoen for neuralrørsdefekter.

Og ellers er det vigtigt med jerntilskud pga. den øgede blodmængde i din krop, samt de forskellige vitaminer, men som andre også nævner, er det simpelthen for din egen skyld. Baby tager nemlig bare fra din krop, hvad den behøver, så på det punkt skal du ikke bekymre dig så meget. Du beskrev i et andet svar hvad du spiser i løbet af en dag, og det ser altså helt fornuftigt ud. Alt i alt synes jeg ikke, du behøver bekymre dig. Supplér evt. med fiskeolie, siden du ikke spiser så meget fist.

Og så ellers op med hovedet og sørg for at tænke på dig selv og de smukke omstændigheder du er i. Du har et lille mirakel i maven og det er snart jul, så husk at hygge, slappe af og nyde livet. Det er netop nu, mens du er gravid, du har al lov til at være egoistisk og bare smække fødderne op på bordet. 

Kunne ikke skrive det bedre selv

Og rygmarvsbrok ville være opdaget til MD skanningen og den må du have været til, når du er 6 måneder henne

Anmeld

12. december 2012

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Jeg har 3 stks unger , en på 20  en på 17 og en på 3 år   De er sunde og raske og har aldrig hørt om gravitamin ...

Tror roligt du kan ånde lettet op , den person der har skrevet sådan er den eneste i hele denne tråd - Har aldrig hørt noget så fjollet .

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

Som mange skriver så tager baby bare fra dig også er det dig der kommer til at mangle  
Jeg fik så "ordre" på at tage GraVitamin, jern og drikke mere mælk da jeg næsten ingen ting har kunne spise de sidste par måneder  
Jeg er ELENDIG til at huske piller, så jeg har sat en alarm hver aften kl. 19.00 for at huske det hvis jeg glemmer det til aftensmaden  

Men det er din energi og sundhed det kommer til at gå ud over som sagt  
vil nok sige at jern er vigtigere end vitamin pillerne, men det er for at opbygge et "højt" jernindhold i blodet op til fødslen  

Tusind tak for et utrolig detaljeret svar, som gør mig tryg.

Jeg spiser varieret og sundt - synes jeg selv, dog spiser jeg ikke fisk 2 gange om ugen, som de anbefaler, men jeg spiser mælkeprodukt til morgenmad med et glas mælk, og jeg spiser frugt og mad over på skolen, og de serverer fultes med fyld eller salat eller varm mad, så det er også sundt, når jeg kommer hjem tager jeg rugbrød med pålæg og til aften spiser jeg kartofler, pasta eller ris med kød, sovs og kogte- dog frosne grøntsager.. Og jeg spiser 2-3 frugter om dagen, og min helt store synd for tiden er Føtex's juleboller, dem er jeg helt vildt med.

Så det synes jeg er en god kost.. Jeg vil også lige købe jern når nu jeg skal ud og have lidt af det hele.. Jeg vil gøre hvad jeg kan for at fremtidig at huske de piller, det er bare de sidste 6 måneder der plager mig.. Knus

Anmeld

12. december 2012

AnthonsMor

Gravitaminer er "for sent" at begynde på nu, medmindre du mangler vitaminer i din kost, og det kan jeg se, at du ikke gør i det du har beskrevet..

Men for din egen skyld så start på jern piller nu, så du ikke risikerer en alt for lav blodprocent efter fødslen.. Og hvis du får hård mave af de alm. jernpiller kan du spørge dig til råds på apoteket om, hvad der ikke er så "forstoppende", som de piller der evt. giver dig den hårde mave..

Hvis du har været til MD scanning omkring uge 20, så burde de vidst godt kunne se, hvis det, at du ikke har taget gravitaminer de første 12 uger skulle have haft nogen negativ indflydelse på din lille spire

Op med humøret og igang med noget jerntilskud, så skal det hele nok gå!

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

og en lile ting mere, hvis du får hårdmave af jernpillerne, så prøv hemojern (får de færreste vist nok ikke hård mave af) 

Tusind tak for rådet..

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Du skal ikke bekymre dig, baby skal nok tage det h*n har brug for. Det vil så få dig til at ende med sjasket hår, flossede negle osv, små skønhedsfejl du ved, som vil rette sig når din krop begynder at få det den har brug for.

Sålænge du spiser varieret, får vand og motion så skal du ikke bekymre dig så meget

Tusind tak for din tid og de gode ord. jeg har det bedre nu..

Jeg kan sagtens nikke genkendede til det med huden og at jeg er begyndt at tabe hår, men det kan jeg sagtens google mig frem til er normalt, det er bare det her dillemma jeg står i, for når jeg googler så kommer jeg ind på debat sider, hvor folk ytrer der meninger og det er da dejligt, men jeg har bare brug for et veldokumenteret svar fra kvinder som har prøvet det her før.. Knus

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Maro00 skriver:

Har heller ikk taget nogen vitaminet i min gravidtitet og det har slet ikk gjort noget på baby.

Tak for dit indlæg..

Jeg vil fortælle dig at du er en del af flertallet der siger at der ikke er sket noget, og det gør mig tryg.. Mvh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.