Jeg har ikke taget min Gravitamin i hele graviditeten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Bertris

Anonym skriver:

Tusind tak for et utrolig detaljeret svar, som gør mig tryg.

Jeg spiser varieret og sundt - synes jeg selv, dog spiser jeg ikke fisk 2 gange om ugen, som de anbefaler, men jeg spiser mælkeprodukt til morgenmad med et glas mælk, og jeg spiser frugt og mad over på skolen, og de serverer fultes med fyld eller salat eller varm mad, så det er også sundt, når jeg kommer hjem tager jeg rugbrød med pålæg og til aften spiser jeg kartofler, pasta eller ris med kød, sovs og kogte- dog frosne grøntsager.. Og jeg spiser 2-3 frugter om dagen, og min helt store synd for tiden er Føtex's juleboller, dem er jeg helt vildt med.

Så det synes jeg er en god kost.. Jeg vil også lige købe jern når nu jeg skal ud og have lidt af det hele.. Jeg vil gøre hvad jeg kan for at fremtidig at huske de piller, det er bare de sidste 6 måneder der plager mig.. Knus

Altså det med alarmen har hjulpet mig meget til at huske det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Uhh hvor kender jeg mange børn, inkl. mig der ikke burde være friske og raske, hvis det kun afhang af om moderen havde taget alle de rigtige kosttilskud

Altså ja det anbefales, at man tager noget tilskud til kosten, men det er for at sikre, at man ikke selv kommer i underskud og ikke får hvad man skal have!

Hvis du spiser yoghurt til morgenmad og lidt ost hist og pist, så skal du nok få kalk nok, men det skader aldrig at tage et tilskud, hvis du er i tvivl!

Jeg har været en klovn til at huske vitaminpiller hele mit liv, og da jeg så skulle i fertilitetsbehandling, skulle jeg ligesom tage hormoner mm på bestemte tidspunkter og på apotekets hjemmeside, kan man tilmelde sig en smart SMS service, du får lige et link, det har i hvert fald hjulpet mig

http://apoteket.dk/SmsService.aspx

Men når alt kommer til alt, så må du altså ikke gå og fortælle dig selv, at du er en dårlig mor, fordi du ikke har taget dine vitaminer! Det er der MANGE der ikke gør!

Rigtig meget held og lykke med resten af graviditeten, jeg håber du får lagt fortiden bag dig, og kan begynde at glæde dig til at få den lille baby i armene

Tusind tak fordi du tager dig god tid til at skrive en god og uddybende tekst.

Jeg er rigtig glad for at du sammen med de andre kvinder kan sætte en stopper for mine bekymringer. Det er som sagt de sidste 6 måneder som plager mig, da jeg i fremtiden, vil prøve så godt jeg kan at huske det hele. Og nu er problemer med barnets far også klare, han er ude og af billedet og det er udelukkende mig og baby

Tak for det link, jeg vil lige klikke mig ind på det og oprette det, det kunne være en god start på en rigtig god ting..

Stort knus

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Det, hun skriver, er stærkt overdrevet og misvisende. Du skal huske på, at Gravitamin er et temmelig nyt produkt, og menneskeheden har altså formeret sig ganske rigeligt i mange årtusinder uden bekymringer omkring kosten. - Og de var altså ikke allesammen hjerneskadede!

Som flere andre nævner, er det folinsyren der er vigtig i de første 12 uger, som har betydning for din baby. Det nedsætter risikoen for neuralrørsdefekter.

Og ellers er det vigtigt med jerntilskud pga. den øgede blodmængde i din krop, samt de forskellige vitaminer, men som andre også nævner, er det simpelthen for din egen skyld. Baby tager nemlig bare fra din krop, hvad den behøver, så på det punkt skal du ikke bekymre dig så meget. Du beskrev i et andet svar hvad du spiser i løbet af en dag, og det ser altså helt fornuftigt ud. Alt i alt synes jeg ikke, du behøver bekymre dig. Supplér evt. med fiskeolie, siden du ikke spiser så meget fisk.

Og så ellers op med hovedet og sørg for at tænke på dig selv og de smukke omstændigheder du er i. Du har et lille mirakel i maven og det er snart jul, så husk at hygge, slappe af og nyde livet. Det er netop nu, mens du er gravid, du har al lov til at være egoistisk og bare smække fødderne op på bordet. 

Hvor er du sej! Tusind tak for endnu en betryggende og sandfærdig indlæg.

Jeg er utrolig glad for at du virker så reelt og kommer med så stærke ord til hvad der rigtig og forkert. Jeg er nu fuldstændig sikker på at de sidste seks måneder ikke vil gøre noget, jeg vil dog tage dem fremover.. Jeg ved at jeg skal passe på min guldklump og jeg, hvorimodfør var det hårdt, når barnets far var ond ved os. Og kaldte barnet og jeg onde ting, det fik mig til at tro at jeg ikke skulle elske barnet eller mig selv.. Nu har jeg det bedre og ved hvor jeg står.. Jeg vil som du råder mig til, smække benene op og lade være med at tænke så meget.. Og jeg vil nyde min første graviditet, selvom det har været en hård start... Stort jule knus

Anmeld

12. december 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Tusind tak fordi du tager dig god tid til at skrive en god og uddybende tekst.

Jeg er rigtig glad for at du sammen med de andre kvinder kan sætte en stopper for mine bekymringer. Det er som sagt de sidste 6 måneder som plager mig, da jeg i fremtiden, vil prøve så godt jeg kan at huske det hele. Og nu er problemer med barnets far også klare, han er ude og af billedet og det er udelukkende mig og baby

Tak for det link, jeg vil lige klikke mig ind på det og oprette det, det kunne være en god start på en rigtig god ting..

Stort knus

Det var da så lidt

Det lyder til, at det er en god ting, at far er ude af billedet og du kan få lidt ro! Og ja vi er mange i denne tråd der er helt enige, og kun en der er kommet med en træls kommentar! Så skyd den ud af hovedet og læs alle de andre!

Den SMS service bliver brugt til alt fra kærestens astma medicin til at jeg skal huske at bruge tandtråd, den er super og nem at melde til og fra

Held og lykke til dig og din skønne lille baby

Anmeld

12. december 2012

Mor til Mike

Anonym skriver:

Hej kære alle..

Dette barn jeg venter nu, har ikke helt været ønsket, og jeg har haft op og nedture med barnets far, som nu har valgt at forlade mig og hans ufødte.

Jeg er utrolig ked af det for tiden, og sådan har det været i lang tid, da der ikke har været andet end problemer med barnets far..

Sagen er at jeg er ca. 6 måneder henne, men har ikke taget min Gravitamin i hele gravidteten, pånær måske nogle uger i alt, de står her hjemme, men jeg har ikke overskuet særlig meget..

Jeg tør ikke snakke med læger og JM om det, da jeg er bange for deres reaktion på min uansvarlighed..

Ved I om der kan ske skade med barnet ved at jeg ikke har spist Gravitamin. Jeg var til Nakkefolds skanning, og der fik jeg rigtig gode risiko tal, men kan der ske noget med barnets vækst og velfærd i maven.

Mvh Den der prøver at gøre det hele godt igen.

Tror ikke der er nogen grund til bekymring, det er selvfølgelig bedst at spise sine vitaminer, men bare du får en stabil og sund kost samt din daglige mælk går det nok .

Jeg har en veninde der slet ikke tror på det der vitamin noget, og hun tog det aldrig i graviditeten, og hun har da en sund og rask dreng i dag. 

God jul til dig 

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

Anonym skriver:

Hvor er du sej! Tusind tak for endnu en betryggende og sandfærdig indlæg.

Jeg er utrolig glad for at du virker så reelt og kommer med så stærke ord til hvad der rigtig og forkert. Jeg er nu fuldstændig sikker på at de sidste seks måneder ikke vil gøre noget, jeg vil dog tage dem fremover.. Jeg ved at jeg skal passe på min guldklump og jeg, hvorimodfør var det hårdt, når barnets far var ond ved os. Og kaldte barnet og jeg onde ting, det fik mig til at tro at jeg ikke skulle elske barnet eller mig selv.. Nu har jeg det bedre og ved hvor jeg står.. Jeg vil som du råder mig til, smække benene op og lade være med at tænke så meget.. Og jeg vil nyde min første graviditet, selvom det har været en hård start... Stort jule knus

Det lyder absolut også som den største kærlighedserklæring du kunne give dit barn, at du har brudt med faderen. Godt for både dig og den lille. Jeg håber, du har nogle gode venner og tætte familierelationer, som du kan trække på fremover, så du ikke står med det hele selv.

Desuden synes jeg, du lyder både fornuftig, intelligent og sød, så hvis du så også lige får styr på selvtilliden efter din eks' behandling, er der da ikke noget, du ikke kan klare. Om ganske få måneder får du dit livs kærlighed lagt op på brystet og så vil de første seks måneder af graviditeten virke fuldstændigt ligegyldige.

Jeg ønsker dig al tænkelig held og lykke fremover.  

Anmeld

12. december 2012

AMM00

Anonym skriver:

Tak for dit indlæg..

Jeg vil fortælle dig at du er en del af flertallet der siger at der ikke er sket noget, og det gør mig tryg.. Mvh

Er glad for at høre at det gør dig tryg men det anbefales selvfølgelig at tage de vitaminer under gravidtiteten, men man skal heller ikke være bange hvis man ikke får dem taget.

Anmeld

13. december 2012

Masig

Anonym skriver:

Tak for dit indlæg, det er dejligt at høre alles meninger og alles svar.

Når jeg tænker tilbage, jeg fandt ud af jeg var gravid da jeg var 6 uger henne, og jeg har ikke taget min Gravitamin indeholdende Folsyre, da spørgsmålet om abort, hang over vores hoveder. Jeg har dog været til NF skanning i uge 13, og der fik jeg et godt risiko tal.

Tror du at scannings sygeplejersken har kunne se det rygmarvs brok? Og synes du det er en god ide at jeg snakker med JM og beder om en scanning mere? Eller hvad tror du ville være bedst for mig. Mvh

De kan først se rygmarvsbrok ved MD scanningen omkring uge 20, så du kan først få besked der om det har haft nogen betydning, men det er jo slet ikke sikkert der er noget galt... De fleste børn er jo sunde og raske

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Kunne ikke skrive det bedre selv

Og rygmarvsbrok ville være opdaget til MD skanningen og den må du have været til, når du er 6 måneder henne

Jeg har været til begge skanninger, de var helt fine og scannings sygeplejersken havde ikke noget dårligt at sige, ikke andet end at h*n drillede lidt så vi ikke kunne finde kønnet Mvh

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Jeg har 3 stks unger , en på 20  en på 17 og en på 3 år   De er sunde og raske og har aldrig hørt om gravitamin ...

Tror roligt du kan ånde lettet op , den person der har skrevet sådan er den eneste i hele denne tråd - Har aldrig hørt noget så fjollet .

Jeg vil nu efter i kvinders erfarne og reelle svar ånde lettet op, jeg vil som sagt tage det fremover, men det har været de sidste 6 måneder som har plaget mig - dog ikke mere vha. jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.